Citat:
Ursprungligen postat av
Finnskogensfasa
Jag är ej så duktig på dator, men googlade på Dahlsjöfallet på Google bilder och hittade ett foto som ledde in till ett reportage i Expressen om Dahlsjöfallet.Det går att komma till rubriken för Reportaget och efter Rubrik står med grov stil och stora bokstäver RÖR EJ och klickar man på rubriken för att komma vidare in till reportaget så händer ingenting.Verkar som om fallet fortfarande mörkas.
Kanske Kjell-Åke har en avlägsen släkting som bor i Lidköping för likheten är stor.
Artikeln publicerades i Expressen Söndag den 29 juli 2012. Den är skriven av journalisten Katrin Krantz och finns på sidorna 23-27 tillsammans med en hel del foton. Både Gay och Kjell-Åkes systrar intervjuas samt det finns bl. a. ett stort foto på Kjell-Åkes syster då hon står uppe på Skansberget.
En verkligt bra rubrik eller hur? "Vännerna som gick upp i rök." Det var precis det de gjorde.
Jag har själv också sett dessa ord
"RÖR EJ" när man går in och tittar på artikeln på nätet. Tror inte att fallet mörkas från tidningens sida. Då hade inte tidningen ens tagit upp det här fallet. Nu har jag inte kollat artikeln på ett tag, men jag tror att man måste vara premurant för att kunna läsa den. Varför orden "RÖR EJ" står kanske beror på att ingen skall ta bort artikeln från nätet som arbetar på tidningen? Kanske någon annan som vet med säkerhet varför det står så?
Vet inte om du har varit inne och tittat under "Sammanfattningar till forumets trådar" som står längst upp på den här sidan? Om inte så gör det så får du bl. a. se en hel del foton.
Nej Kjell-Åke har inte någon avlägsen manlig släkting vad som åtminstone är känt. Det skulle i s f vara en manlig kusin på faderns sida och det finns inte så många sådana. Avlägsna och närmare släktingar finns/fanns åtminstone i Norge, Göteborg, Trollhättan, Vänersborg och på flera orter i Halland.