2014-11-15, 23:58
Medlem
Finnskogensfasas avatar
Beror på vad du menar med nära.....jag har mött mannen som är lik Kjell-Åke på trotoaren...så närmare än så har jag ej varit.Men folk kan ju vara lika någon utan att de ens behöver vara släkt.I detta fallet är de mycket lika varann...Fritz de cat har fått ett namn.Ni får samarbeta med informationen.Nu släpper jag detta och ser vad ni kommer fram till.Antar att de som gått under jord vill fortsatt hålla sej gömda så skulle den jag sett vara identisk med Kjell-Åke så kanske han ej vill bli funnen.
Citera
2014-11-16, 11:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kopian i Lidköping.

Citat:
Ursprungligen postat av Finnskogensfasa
Beror på vad du menar med nära.....jag har mött mannen som är lik Kjell-Åke på trotoaren...så närmare än så har jag ej varit.Men folk kan ju vara lika någon utan att de ens behöver vara släkt.I detta fallet är de mycket lika varann...Fritz de cat har fått ett namn.Ni får samarbeta med informationen.Nu släpper jag detta och ser vad ni kommer fram till.Antar att de som gått under jord vill fortsatt hålla sej gömda så skulle den jag sett vara identisk med Kjell-Åke så kanske han ej vill bli funnen.

Stort tack för att du lät oss ta del av den här informationen Finnskogensfasa.

Har nu också fått namnet på den här personen i Lidköping.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-11-16 kl. 11:43.
Citera
2014-11-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Att KÅ gick något framåtlutad, är redan bekräftat.

Hymme gick väl också något framåtlutad om jag minns rätt?

Intressant med spåret från Lidköping i alla fall. Det är märkligt alltihop!
Citera
2014-11-17, 02:07
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Hymme gick väl också något framåtlutad om jag minns rätt?
Exakt. Jag har också tänkt på detta faktum, som man ju kan spinna intressanta scenarier ifrån.
Citera
2014-11-17, 15:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
En framåtlutande vaggande gång.

[quote=Edmond|51132210]Hymme gick väl också något framåtlutad om jag minns rätt?

Intressant med spåret från Lidköping i alla fall. Det är märkligt alltihop![/QUOTE]

Det är helt riktigt. "Hymme" hade en framåtlutande vaggande gång.

Ja, det är verkligen märkligt alltihop. Ju mera som framkommer desto märkligare.
Citera
2014-11-17, 17:00
Medlem
Finnskogensfasas avatar
Jag är ej så duktig på dator, men googlade på Dahlsjöfallet på Google bilder och hittade ett foto som ledde in till ett reportage i Expressen om Dahlsjöfallet.Det går att komma till rubriken för Reportaget och efter Rubrik står med grov stil och stora bokstäver RÖR EJ och klickar man på rubriken för att komma vidare in till reportaget så händer ingenting.Verkar som om fallet fortfarande mörkas.
Kanske Kjell-Åke har en avlägsen släkting som bor i Lidköping för likheten är stor.
Citera
2014-11-17, 17:07
Medlem
Finnskogensfasas avatar
Rubriken för reportaget i Expressen är Vännerna som gick upp i rök. Därefter står RÖR EJ. Märkligt.
Citera
2014-11-17, 21:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artikeln Expressen söndag den 29 juli 2012.

Citat:
Ursprungligen postat av Finnskogensfasa
Jag är ej så duktig på dator, men googlade på Dahlsjöfallet på Google bilder och hittade ett foto som ledde in till ett reportage i Expressen om Dahlsjöfallet.Det går att komma till rubriken för Reportaget och efter Rubrik står med grov stil och stora bokstäver RÖR EJ och klickar man på rubriken för att komma vidare in till reportaget så händer ingenting.Verkar som om fallet fortfarande mörkas.
Kanske Kjell-Åke har en avlägsen släkting som bor i Lidköping för likheten är stor.

Artikeln publicerades i Expressen Söndag den 29 juli 2012. Den är skriven av journalisten Katrin Krantz och finns på sidorna 23-27 tillsammans med en hel del foton. Både Gay och Kjell-Åkes systrar intervjuas samt det finns bl. a. ett stort foto på Kjell-Åkes syster då hon står uppe på Skansberget.

En verkligt bra rubrik eller hur? "Vännerna som gick upp i rök." Det var precis det de gjorde.

Jag har själv också sett dessa ord "RÖR EJ" när man går in och tittar på artikeln på nätet. Tror inte att fallet mörkas från tidningens sida. Då hade inte tidningen ens tagit upp det här fallet. Nu har jag inte kollat artikeln på ett tag, men jag tror att man måste vara premurant för att kunna läsa den. Varför orden "RÖR EJ" står kanske beror på att ingen skall ta bort artikeln från nätet som arbetar på tidningen? Kanske någon annan som vet med säkerhet varför det står så?

Vet inte om du har varit inne och tittat under "Sammanfattningar till forumets trådar" som står längst upp på den här sidan? Om inte så gör det så får du bl. a. se en hel del foton.

Nej Kjell-Åke har inte någon avlägsen manlig släkting vad som åtminstone är känt. Det skulle i s f vara en manlig kusin på faderns sida och det finns inte så många sådana. Avlägsna och närmare släktingar finns/fanns åtminstone i Norge, Göteborg, Trollhättan, Vänersborg och på flera orter i Halland.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-11-17 kl. 22:03.
Citera
2014-11-18, 03:08
Medlem
dunbolls avatar
Här är en länk till artikeln med RÖR EJ, det går inte klicka på artikeln men man kan se alla bilderna.
Den är publicerad i år 2014-06-20

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-forsvinnanden---vannerna-som-gick-upp-i-rok-ror-ej/
Citera
2014-11-18, 10:31
Medlem
Vad jag förstår så finns det personer här (skara mfl) som vet mycket mer vad som hänt gänget än det som har kommit fram i tråden.... Självklart finns det anledning att inte skriva ut allt här och det respekterar jag!

Att Kjell-Åke är i livet (eller varit långt efter försvinnandet) verkar ju ganska solklart. Men hur är det med övriga gängen? Finns det något som starkt pekar på att de levt efter försvinnandet?

Hjälp mig!! Jag kan inte sova om nätterna😲
Citera
2014-11-18, 13:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Publicerad på nätet den 20 juni 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av dunboll
Här är en länk till artikeln med RÖR EJ, det går inte klicka på artikeln men man kan se alla bilderna.
Den är publicerad i år 2014-06-20

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-forsvinnanden---vannerna-som-gick-upp-i-rok-ror-ej/

Alltså publicerad nästan två år, kl. 11.30, efter att den publicerades i Expressen Söndag.

Någon som har en aning om varför en artikel publiceras på nätet så lång tid efter att den har publicerats i pappersupplagan? Samt varför man bara kan se bilderna men inte läsa artikeln?
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-11-18 kl. 13:36.
Citera
2014-11-18, 16:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedboy77
Vad jag förstår så finns det personer här (skara mfl) som vet mycket mer vad som hänt gänget än det som har kommit fram i tråden.
Här vets tyvärr inte mycket med bestämdhet.
Men...
1. En mycket trovärdig källa, en nära vän till Gay, bekräftar att denne verkligen försvann kring den 29 juli. Och det finns heller inga vettiga iaktagelser av Gay gjorda senare.
2. Att en kompis till killarna samtalat med Janne och KÅ på Kungstorget i november 1965, är ett trovärdigt vittnesmål, som man inte kan ignorera.

Så detta bör ju vara utgångsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in