2013-01-29, 19:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sollenstedt.

Jag ser att du har placerat KÅS bostad alldeles intill P:s på kartan? Undrar vilken adress du hade på Sollenstedt?
Citera
2013-01-29, 20:04
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Mycket bra foto,
Kan någon förklara eller märka ut var Linnégatan är på fotot?
Här är en karta med numrering, över den delen av Haga.

http://imageshack.us/f/812/svhaga.jpg/

Jag kan lägga upp hela Haga-kartan om så önskas.

Angående Sollenstedt, finns det ingenting som säger att han varit inblandad i fallet, utan det är en ren long shot.

Styrmannen på den båt Sollenstedt åkte ut med i november 1965:

"Det var nån ung kille som just hade blivit utsläppt från en anstalt, och som fick följa med som kock. Han bakade bröd etc, och ringde jämt hem till sin mamma."
"Kaptenen på båten och hans fru var djupt religiösa och ordentliga människor."

De övriga på båten var i alla fall inte våra grabbar - detta är checkat!
Citera
2013-01-29, 20:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen Sollenstedt.

Vad vi vet är att han var god vän med Kjell-Åke. Båda höll bl.a. till på Sandplan. Vi vet också att han bodde i Haga och i Brämaregården samt att han blev inskriven på Sjömanshuset den 19 november 1965.

I Haga bodde han 1964 under adressen Landsvägsgatan 12 och i Brämaregården 1965 under adressen Myntgatan 12.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-01-29 kl. 20:20.
Citera
2013-01-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag ser att du har placerat KÅS bostad alldeles intill P:s på kartan? Undrar vilken adress du hade på Sollenstedt?

Förväxlad med KÅJ.
Citera
2013-01-29, 22:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
KÅJ och KÅS.

Citat:
Ursprungligen postat av askum
Förväxlad med KÅJ.

Tack för ditt svar. Trodde faktiskt att du kunde ha gjort så. Lätt skett med tanke på att en har initialerna KÅJ och den andre initialerna KÅS.
Citera
2013-01-30, 17:39
Medlem
kraksparks avatar
Kan det vara så att denne Svenne-dykarn var bekant med Dahlsjögänget ?
Citera
2013-01-30, 18:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Norsjö.

Citat:
Ursprungligen postat av Heltunderisen
Det va en, massa olika frågor, du kommer med.
Jag kan inte svara, på en enda för tillfället. Jag återkommer, när jag läst boken, en gång till.
Samt kanske, knackat dörr, hos Polisförfattaren, då han bor, 1km från min Mor.
Och kompletterat, med lite frågor.

Har nu kollat upp detta. Har talat med författaren själv. Fick också titeln på den bok som måste åsyftas. I denna bok har Norsjö fått namnet Lindarvet.

Hans böcker är fiction men hämtade från hans yrkesverksamma liv som polis under dryga 40 år. Iofs förekommer det en gammal PV i denna bok tillsammans med en A-registrerad bil, men det skulle inte ha något med händelserna i Göteborg att göra alls. Allt enligt vad författaren själv berättade.

Tyvärr verkar det inte att vara något av intresse gällande detta som tråden handlar om i hans bok.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-01-30 kl. 18:30.
Citera
2013-01-30, 19:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bekanta?

Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
Kan det vara så att denne Svenne-dykarn var bekant med Dahlsjögänget ?

Inte alls omöjligt. De kan mycket väl ha känt varandra. Dock ingenting som vi vet.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-01-30 kl. 19:44.
Citera
2013-01-30, 20:19
Awaiting Email Confirmation
Zhetans avatar
Har varit inne och läst i tråden emellanåt. Först idag läste jag om kopplingen till Blå Donau och ungrare. Farsan är ungrare och bodde i Göteborg 1965. Det roliga är att jag idag hittade några bilder på den blå Volvo pv han hade. Vet inte när han skaffade den, men några bilder är daterade till 1967. På någon av bilderna ser man regnummret. Har för mig att jag har läst någonstans i tråden om regnr på den saknade Volvon, men kan inte hitta det. Någon som kommer ihåg regnummret? Spännande sammanträffanden...
Citera
2013-01-30, 20:31
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhetan
Har varit inne och läst i tråden emellanåt. Först idag läste jag om kopplingen till Blå Donau och ungrare. Farsan är ungrare och bodde i Göteborg 1965. Det roliga är att jag idag hittade några bilder på den blå Volvo pv han hade. Vet inte när han skaffade den, men några bilder är daterade till 1967. På någon av bilderna ser man regnummret. Har för mig att jag har läst någonstans i tråden om regnr på den saknade Volvon, men kan inte hitta det. Någon som kommer ihåg regnummret? Spännande sammanträffanden...

står i början av tråden
Senast redigerad av krakspark 2013-01-30 kl. 20:34.
Citera
2013-01-30, 20:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
O18920.

Citat:
Ursprungligen postat av Zhetan

Tack för ditt inlägg.

Bilen som försvann var en midnattsblå PV av årsmodell 1956. Den hade regnummer O18920.

Numret O19920 som vi trodde var det riktiga i början, visade sig vara felaktigt. Detta p.g.a. av ett tryckfel i GP den 29 juli 1984.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-01-30 kl. 20:35.
Citera
2013-01-30, 20:42
Awaiting Email Confirmation
Zhetans avatar
Tack för snabbt svar. Trodde inte att det skulle vara samma regnr, men blev nyfiken ändå. OA***** stod det på farsans bil.

Ser nu att regnr stod i första inlägget
Senast redigerad av Zhetan 2013-01-30 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in