Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
De lever som WT (gillar inte uttrycket men är väl det närmaste man kan komma som beskrivning).
Och anstränger sig för att dölja det på FB mm. Inte helt ovanligt.
Rami verkar väl ha vissa intressen och ambitioner när det gäller att stoppa våld mot kvinnor och barn. Och det är möjligt att Madi är en hejare på människosmuggling. Överlag upplever jag hela familjen som rätt konstig. Bortom alla klassfrågor.
Det enda vi vet om Madis syskon är väl att någon är med på stöldräder och att de har frisersalonger.
Ja, jag vill nog hålla med dig. Vad vi sett tills idag har knappeligen med klass eller utbildning att göra. Det spelar ingen roll var de kommer ifrån eller vad deras föräldrar sysslat med.
Jag tror inte Amani och Rami någonsin har haft ett normalt liv sedan de kom till Sverige. När de fortfarande bodde i Gaza var det troligtvis kollektivet som höll ordning på dem. Men ensamma och utan stöd från kollektivet klarar de inte av att ta sig förbi hindren till ett normalt liv.
Rami har kämpat mest med att ta sig ur skiten. Jag kan bara fantisera om hur trist det måste ha varit att komma hem till ett icke-hem. Jag hade nog dött långsamt inombords.
Jag har så svårt att föreställa mig Amani som en människosmugglare. Hon har ju fastnat alldeles i tv-serier och facebookspel. Då har man sjunkit väldigt långt ner. Inte ens en föräldraledighet kan fungera som ursäkt.