2014-11-01, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutioZ
Har det någon betydelse för effekten om man äter precis efter att man tagit pillret?
Det kan ta något längre tid för effekt, men inte sämre.
Citera
2014-11-01, 16:37
Medlem
No6s avatar
Minst hur många dagar mellan varje intag bör jag lägga för att minska risken för tolerans och beroende avtändning? 3? 4?
Citera
2014-11-02, 00:03
Medlem
Skull-Kids avatar
Nu kommer en random fråga, kan socker påverka effekten och toleransen på Imovane? Dricker rätt mycket energidryck och coca cola.

Det finns inga dumma frågor som min gamla lärare sa
Citera
2014-11-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Minst hur många dagar mellan varje intag bör jag lägga för att minska risken för tolerans och beroende avtändning? 3? 4?
Du blir förmodligen varken tolerant eller fysiskt beroende om du tar en tablett (7,5 mg) om dagen. Psykiskt beroende kan vara lätt att fastna i när det gäller dessa små rackare dock.
Citera
2014-11-02, 00:47
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Du blir förmodligen varken tolerant eller fysiskt beroende om du tar en tablett (7,5 mg) om dagen. Psykiskt beroende kan vara lätt att fastna i när det gäller dessa små rackare dock.
Jaså, det fick jag när jag slutade med imovane. Kunde inte sova normalt på veckor, bara satt som förstenad framför datorn/teven och orkade inte röra en fena. Susar i hela skallen och synen är helt störd. Helvete vad obekvämt det är, om inte lika jobbigt som xanor så väldigt nära iaf. Sen tar det ytterligare veckor för att få all ork tillbaks, aptiten osv.

Men det psykiska behovet är jävligt lätt att fastna i det håller jag med om, tar jag en kväll så vill jag gärna ha kvällen efter också, som idag då. Man känner sig inte bekväm riktigt när jag går och lägger mig. Men det är bara bita ihop, vågar inte ta risken att käka flera dagar i rad kämpade i flera månader efter ett stort missbruk av imovane(bland annat) för ett tag sen.
Senast redigerad av No6 2014-11-02 kl. 00:49.
Citera
2014-11-02, 15:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
theralen har jag hemma den var ganska användbar mot sömnen under at men jag tar imovane mer för ruset har inga direkta sömnproblem atm.

Det får bli 15mg nästa fredag funkar inte det så blir det ett uppehåll till jul.

Okej testa då att ta det ihop med grapefrukt en halvtimme innan intag.
Citera
2014-11-02, 15:14
Medlem
tgv23000s avatar
Hur ofta kan man ta Imovane 7,5 mg utan att få toleransökning? eller AT?
Citera
2014-11-02, 21:10
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Hur ofta kan man ta Imovane 7,5 mg utan att få toleransökning? eller AT?
För mig tog det 4v på 15mg innan de slutade verka. Nu kan jag bara äta de sporadisk för ens få någon effekt. Dock ingen nämnvärd AT, mer rastlös och suckar lite oftare.
Citera
2014-11-03, 00:28
Medlem
sodars avatar
Hur jävla sjuk i huvudet kan man bli av Stilnoct blandat med lite alkohol?

Jag hade druckit lite igår (lördag), kom hem och bestämde mig för att jag skulle sova gott. Tog 10mg Stilnoct, tyckte det var för lite så tog 10mg till. Efter tio minuter tyckte jag att jag behövde ytterligare 10mg.. Slutade alltså med att jag tog 30mg + alkohol som jag hade druckit drygt en-två timmar tidigare. Har tagit 30mg tidigare, dock utan alkohol då, och det var bara skönt. Nu med alkohol blev jag däremot helt sinnesrubbad, slutade med att jag flumma runt istället för att sova (självklart).

Jag hade sålt en vara till en kille på Tradera, han hade fått den och båda parterna var nöjda. Kl 03:00 efter mitt intag av 30mg Stilnoct fick jag för mig att ringa (!!!) denna killen för att fråga om han var nöjd, trots att han redan tre dagar tidigare sagt att han var det. Sagt och gjort, jag ringde utan att jag fick svar så jag smsade något obegripligt. Som tur är svarade han inte på smset heller, tackar gudarna för det.
Inte nog med det, så tog jag kvarg ur kylskåpet. Jag tyckte kvargen hade så fin färg, att jag ville ha samma färg på golvet. Jag går då ut till förrådet, hämtar en pensel, och börjar hälla ut 3 kvarg burkar över hela golvet för att ''måla''. Hade helt glömt bort det, minnet kom tillbaka när jag såg kvargen på golvet.

Sedan skickade jag självklart lite obegripliga svar till dem som skrev till mig, men de får skylla sig själva om man skriver kl 02:30-04 på en lördag, haha..

Är det vanligt att man blir så pass ''konstig'' för att man adderat alkohol? Vanligtvis brukar det snurra runt lite och jag kan säga lite konstiga saker, men inte fan ringer jag folk som köpt saker av mig på Tradera mitt i natten
Citera
2014-11-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Hur jävla sjuk i huvudet kan man bli av Stilnoct blandat med lite alkohol?

Jag hade druckit lite igår (lördag), kom hem och bestämde mig för att jag skulle sova gott. Tog 10mg Stilnoct, tyckte det var för lite så tog 10mg till. Efter tio minuter tyckte jag att jag behövde ytterligare 10mg.. Slutade alltså med att jag tog 30mg + alkohol som jag hade druckit drygt en-två timmar tidigare. Har tagit 30mg tidigare, dock utan alkohol då, och det var bara skönt. Nu med alkohol blev jag däremot helt sinnesrubbad, slutade med att jag flumma runt istället för att sova (självklart).

Jag hade sålt en vara till en kille på Tradera, han hade fått den och båda parterna var nöjda. Kl 03:00 efter mitt intag av 30mg Stilnoct fick jag för mig att ringa (!!!) denna killen för att fråga om han var nöjd, trots att han redan tre dagar tidigare sagt att han var det. Sagt och gjort, jag ringde utan att jag fick svar så jag smsade något obegripligt. Som tur är svarade han inte på smset heller, tackar gudarna för det.
Inte nog med det, så tog jag kvarg ur kylskåpet. Jag tyckte kvargen hade så fin färg, att jag ville ha samma färg på golvet. Jag går då ut till förrådet, hämtar en pensel, och börjar hälla ut 3 kvarg burkar över hela golvet för att ''måla''. Hade helt glömt bort det, minnet kom tillbaka när jag såg kvargen på golvet.

Sedan skickade jag självklart lite obegripliga svar till dem som skrev till mig, men de får skylla sig själva om man skriver kl 02:30-04 på en lördag, haha..

Är det vanligt att man blir så pass ''konstig'' för att man adderat alkohol? Vanligtvis brukar det snurra runt lite och jag kan säga lite konstiga saker, men inte fan ringer jag folk som köpt saker av mig på Tradera mitt i natten

ja du så går det när man blandar alkohol och zolpidem! Du får skicka ett nytt sms och förklara att du råkade bli bäng.. Annars är ju 20mg Z det bästa som finns mot akut ångest finns inget annat enligt mig som funkar lika snabbt! Tror det är den hypnotiska effekten som gör e..
Senast redigerad av ante1982 2014-11-03 kl. 01:57.
Citera
2014-11-03, 02:28
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
ja du så går det när man blandar alkohol och zolpidem! Du får skicka ett nytt sms och förklara att du råkade bli bäng.. Annars är ju 20mg Z det bästa som finns mot akut ångest finns inget annat enligt mig som funkar lika snabbt! Tror det är den hypnotiska effekten som gör e..
Jag har ju hört/läst att det kan gå illa, men jag trodde väl att jag har bättre självkontroll än andra. Jag tar inte zolpidem i vanliga fall, det har hänt någon gång då och då, bara för det är ''skönt''. Kokade ihop lite lögner i vintras för att få det utskrivet, och hittade några i lördags och bestämde mig för att sova gott, haha.

Haha fy fan nej, det kommer jag inte göra. Tack för tipset i alla fall

Citat:
blev du nöjd med nya golvet då?
Absolut! Rosa golv (hallonsmak) är lite unikt, men det är alltid trevligt att skiljas från mängden
Citera
2014-11-03, 15:59
Medlem
Är ju fan livsfarligt att flumma på z-analoger, bra medicin för sömnen, men flumma fan inte på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in