Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggermeister
Hejsan,
Börjar i skolan nu i augusti, och det kommer bli ett helvete utan insomningstabletter, då jag sover riktigt dåligt utan. Hade tänkt att gå till Capio Vårdcentral. Jag har haft Propavan utskrivet förr, men jag slutade ta dom pga biverkningarna.
Jag har ett ganska stort "register" inom vården. Sprutnarkoman, ambulansfärder flera gånger i veckan etc, LVU... Jag har dock inte åkt fast för nånting öht, varken småbrott som narkotika på ~2år. Jag har varit utvandrad ifrån Sverige i 6mån för ca 1år sedan också. Men mitt "Register" kanske finns kvar ändå?
Alltså Imovane/Stilnoct är det ända som är aktuellt för mig, då jag slipper alla biverkningar som man får dagen efter. Dom få gångerna jag har tagit Stilnoct/Imovane so har jag vaknat tidigt och riktigt riktigt utvilad! Händer ALDRIG annars.
Är det helt kört för mig, eller kan jag ha en chans ifall jag lyckas få läkaren på min sida/tro på mig?
Ja, det går. Men det kan vara mycket svårt. Du kan lova att lämna urinprover för att visa dig drogfri. Har du fått massa andra som Theralen, atarax, lergigan, (propavan såg jag att du fått), och ett gäng neuroleptika tidigare? Annars kommer de vilja pröva dem först. Nästa steg är Z-analoger, och det kan vara svårt att få pga din bakgrund. Men inte omöjligt! Men det kan ta tid. Jag har missbruk i mina journaler sedan många år, men fick Z-analoger utan problem när jag fick en ny läkare (testat alla tramspreparat tidigare).
Så möt dem på halva vägen, att du lovar att vara drogfri och kan lämna urinprover och säg att du vill ha små uttag med tidsspärr på Z-analogerna. Detta har funkat för mig, och jag fick Z-analoger snabbt efter mina kroniska sömnstörningar, testat allt som inte funkat tidigare och visade mig drogfri under en period. Dock är det individuellt vilken läkare du träffar. Kanske får du Z-analoger direkt, men jag tvivlar. Det gäller att kämpa för det.
Hoppas det går bra för dig!