2020-05-17, 06:17
Medlem
Väldigt skevt känns det när man tar detta dagtid.
Citera
2020-05-18, 17:30
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Någon annan som fått sina recept indragna?

Har fått det utskrivet i tio år, sedan drog jag på en långresa till länder där det var möjligt att köpa över disk. Förutom i Mexico då.

Nu när jag kom hem ringde jag växeln och bad om fler och fick ett brev hem att de slutat ge ut dessa efter rekommendation ifrån folkhälsomyndigheten. Fan finns det en pissigare myndighet?
Folkhälsomyndigheten har inte gett ut såna rekommendationer. Läkemedelsnämnden i Stockholm har däremot gjort det men det är ingen myndighet.
Citera
2020-05-21, 01:52
Medlem
Culpeppers avatar
Jag tar förnärvarande 30mg Stilnoct till natten. Har testat enstaka gånger Imovane men blev Stilnoct. Är det stor skillnad på dem? Jag har svåra sömnproblem. Så tar Stilnoct + Nitrazepam. Läkaren kan tänka sig att skriva ut Imovane med maxdosering 22,5mg alltså 3st 7,5mg tabletter.
Citera
2020-05-21, 02:08
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Jag tar förnärvarande 30mg Stilnoct till natten. Har testat enstaka gånger Imovane men blev Stilnoct. Är det stor skillnad på dem? Jag har svåra sömnproblem. Så tar Stilnoct + Nitrazepam. Läkaren kan tänka sig att skriva ut Imovane med maxdosering 22,5mg alltså 3st 7,5mg tabletter.

Zopiklon är lite mer lugnande och påminner lite mer om vanlig benso än vad zolpidem gör. Jag känner mig lite segare och tröttare, på ett skönt sätt, av zopiklon än av zoplidem. Zolipdem har en kraftigre hypnotisk effekt än vad zopiklon har.

Rätt schyssta doser du får utskrivet dock, verkligen inte alla som får det nu mera...
Citera
2020-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Zopiklon är lite mer lugnande och påminner lite mer om vanlig benso än vad zolpidem gör. Jag känner mig lite segare och tröttare, på ett skönt sätt, av zopiklon än av zoplidem. Zolipdem har en kraftigre hypnotisk effekt än vad zopiklon har.

Rätt schyssta doser du får utskrivet dock, verkligen inte alla som får det nu mera...
Själv fick jag kämpa enormt för att få dosen höjd från 7,5 mg till 10 mg.
Citera
2020-05-21, 19:15
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Själv fick jag kämpa enormt för att få dosen höjd från 7,5 mg till 10 mg.

Kan tänka mig det. Socialstyrelsen och liknande myndigheter har tummen i ögonen på läkarna, som blir mer restriktiva med z-analogerna för varje år som går. Sverige är ett av få länder i världen där man tycker att allergitabletter är bättre mot insomnia än insomningstabletter.
Citera
2020-05-23, 04:11
Medlem
Culpeppers avatar
Ruset man "kan" få om man tar en Stilnoct inte går och lägger sig är ju rätt skönt. Men det funkar inte längre ppå mnig,. Tog 150mg stilnoct till nu och känner inget.
Citera
2020-05-23, 04:12
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
efter cirka 5 sekunder av forskning verkar det som att zaleplon inte är narkotikaklassat, stämmer det?
Ah stämmer bara att det är avregistrerat inte så inte tillgähngligt att ens få på licens typ.
Citera
2020-05-23, 04:18
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Ah stämmer bara att det är avregistrerat inte så inte tillgähngligt att ens få på licens typ.

Edit. sommaren 2015 försvann Sonata (Zaleplon()
Citera
2020-05-26, 05:48
Medlem
Fan vad Z-analoger är grymma. De slår fan alla benson som finns enligt mig.

Tog 0.5 xanor, som jag inte tagit på över 1 år. Kände knappt något alls.

Men 7.5 Imovane, fan den kände jag av rejält.

Och då ska enligt tabeller 0.5 Xanor vara 15 mg Imovane.
Citera
2020-05-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Kan tänka mig det. Socialstyrelsen och liknande myndigheter har tummen i ögonen på läkarna, som blir mer restriktiva med z-analogerna för varje år som går. Sverige är ett av få länder i världen där man tycker att allergitabletter är bättre mot insomnia än insomningstabletter.
Ja det är helt sjukt. Man måste ha väldigt milda sömnproblem om man tex däckar av två Atarax. Har du grav och då menar jag väldigt grav insomnia så behöver man oftast betydligt tyngre mediciner än så för att slockna tyvärr.
Citera
2020-05-27, 20:30
Medlem
Stillnoct måste vara det absolut sjukaste någonsin. Tänkte att tre stycken tabletter, 10 mg styck inte skulle göra så mycket men blev totalväck och gjorde bort mig totalt. Folk hade kunnat säga att jag gjorde vad som helst, hade inte kunnat ifrågasätta för minns inte ett jävla skit!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in