Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-07, 23:19
Medlem
Redemptiongirls avatar
Ibland får man ett sånt typ av rus att man inte märker för tillfället att man är bäng på imo, utan du inser det dagen efter. Hatar när det händer. Spelar ingen roll hur många du tar nu, du kommer inte uppnå effekten du vill ha. Bara att du får många minnesluckor.
Citera
2015-05-07, 23:23
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redemptiongirl
Ibland får man ett sånt typ av rus att man inte märker för tillfället att man är bäng på imo, utan du inser det dagen efter. Hatar när det händer. Spelar ingen roll hur många du tar nu, du kommer inte uppnå effekten du vill ha. Bara att du får många minnesluckor.

Japp, och det är en av likheterna med benso... Sjukt jobbigt men man lär sig känna av det där... Brukade alltid ta en först för att se hur jag reagerade den kvällen, och ta fler om jag reagerade positivt - inte fler om jag kände att det skulle bli på det sättet.
Citera
2015-05-07, 23:58
Medlem
No6s avatar
För mig räckte inte ens ett uppehåll på 2 helt rena(från allt) månader för att få ner "toleransen" på Imovane, hade käkat som mest 30mg innan uppehållet, men oftast 7,5-15mg. Det lustiga är att all annan benzo(och Z-analoger) fungerade(till och med Stilnoct) Imovane är en skum medicin.

Sen dess har jag försökt lista ut vad som kan vara orsaken till detta. Provat boosta med grape, alkohol ökat dosen inget fungerar. Bytt mellan preparat(Imovane(MEDA) -> Zopiklon etc) Har jag lyckats få liite effekt nån gång så försvinner den snabbt som blixten.
Jag har funderat mycket på detta eftersom det brukade vara min favoritmedicin mot både ångest och sömnproblem, varför den inte fungerar. Tänkte ta ett uppehåll på ca 4 månader så får vi se om det hjälper. Har även fått för mig att det har med att göra att jag gått upp i vikt så tänkte göra ett försök att pinna till mig lite samtidigt.
Senast redigerad av No6 2015-05-08 kl. 00:00.
Citera
2015-05-08, 09:09
Bannlyst
Fick en riktigt häftig upplevelse i går på Imovane. Brukar ta 7.5 mg till natten men i går tog jag 11,25 mg dvs 1½ då jag hade tagit 15 mg dagen innan. Upplevde virvlar i hela rummet, framförallt när jag hade ögonen stängda. Då växlade de färg till vita. När jag låg där och blundade kunde jag se saker i 3D-hallisar, t.ex som en tavla, gardiner osv. Fick hallisar att jag hade en laptop i sängen och skrev på flashback också! Haha! Trodde inte man kunde bli så skev på så låg dos, och jag la mig ju direkt för att sova också så att bli skev var inte syftet. Tog lite tid att somna sen.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-05-08 kl. 09:12.
Citera
2015-05-08, 12:05
Medlem
cornichoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redemptiongirl
Precis! Jag tycker speciellt på senare tid att det här börjar hända oftare för mig, får sällan ruskänslan. Kan man inte eftersträva denna på något vis? Äta grapefrukt? Andra häxknkep? Saknar den lite...
Citera
2015-05-08, 12:13
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cornichoner
Precis! Jag tycker speciellt på senare tid att det här börjar hända oftare för mig, får sällan ruskänslan. Kan man inte eftersträva denna på något vis? Äta grapefrukt? Andra häxknkep? Saknar den lite...

Det är när detta läge inträffar regelbundet som du verkligen borde stanna upp och reflektera över din situation. Det gjorde jag och jag insåg då att jag var på väg in i ett riktigt missbruk av skiten. Passa dig för fan så det inte går käpprätt åt helvete.
Citera
2015-05-08, 16:59
Medlem
Vad skiljer z-benso från så kallad vanlig benso rent kemiskt? Kan man få en z analog starkare och mer potent än en vanlig benso? Hoppas nån kan förklara skillnaden på ett pedagogiskt sätt. Blir mer påverkad av 50mg stilnoct än jag blir på 50mg diazepam, slutsatsen måste ju bli att stilnoct är en "potentare" benso även om det är en analog? Måste redas ut en gång för alla, för har länge funderat på detta. Har inte så höga förhoppningar om det finns nån flashbackare som klarar av att ge mig en pedagogisk förklaring, men hoppas kan man ju.
Citera
2015-05-08, 18:02
Medlem
cornichoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är när detta läge inträffar regelbundet som du verkligen borde stanna upp och reflektera över din situation. Det gjorde jag och jag insåg då att jag var på väg in i ett riktigt missbruk av skiten. Passa dig för fan så det inte går käpprätt åt helvete.
Knarkar knappt längre, endast ett fåtal gånger per år. Sist jag rörde imovane/andra droger var ca. 3 månader sedan, även med den förpackningen kände jag tråkig effekt. Kanske har mitt tidigare närmare 10-årsmissbruk av diverse preparat förstört det roliga? Det är som det är med det... Har varit i helvetet såpass att jag är glad att jag lever än, tack för omtanken och jag tänker inte släppa dit det igen

Däremot hade det varit kul att kunna nå trevlig ruseffekt de fåtal ggr man faktiskt myser med droger. Så åter till min tidigare fråga, tips?
Citera
2015-05-09, 18:48
Hur många 10 mg krävs för att bli skönt ikväll? Åt 2st 2mg ikto och 2 1mg alprazolam igår (ksalol)
Citera
2015-05-09, 19:09
Medlem
flashbacktrollets avatar
jag planerar att försöka få zopiklon utskrivet igen (fick utskrivet lite då och då för ett år sedan men nu går jag på höga doser SSRI+SNRI istället då hälsocentralen vägrade skriva ut mer eftersom att de ansåg att jag börjat ta för ofta).

antidepp-medicinen fungerar bra och mirtazapin som jag tar kvällstid brukar vara tillräckligt för att jag inte ska orka underhålla eventuella tvångstankar men ibland är jag ändå lite sådär smånervös, vilket ibland leder till att jag super mig full på cocillana. (bor fortfarande hemma så jag snor av föräldrarna, men flaskan är snart tom).

det skulle därför kännas bra att ha lite zopiklon att ha till "nödfall", jag är nämnligen väldigt rädd för att falla tillbaka i gamla spår och inte kunna sova på flera dygn osv.

och sedan hade det ju dessutom varit trevligt att ha om man någon enstaka gång vill ha en extra mysig "chillkväll" ( )

nu till min fråga, hur går jag tillväga? vad ska jag köra för taktik? i min erfarenhet så svarar inte hälsocentralen särskilt positivt på reson och logik utan är snarare benhårda i sina "principer".
hur har ni gjort för att få zopiklon utskrivet? vad har ni sagt osv?
kom med förslag!

EDIT: deras huvudsakliga argument är att de tycker att jag är för ung. hur kontrar jag det argumentet? eller blir de kanske bara ännu mer beslutsamma om jag ens försöker kontra det argumentet?
Senast redigerad av flashbacktrollet 2015-05-09 kl. 19:21.
Citera
2015-05-09, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Hur många 10 mg krävs för att bli skönt ikväll? Åt 2st 2mg ikto och 2 1mg alprazolam igår (ksalol)
10 mg av vad?

Edit: aha, Stilnoct. Ikto och alpra påverkar inte den hypnotiska effekten, däremot delvis den ångestdämpande effekten som Zolpidem ger. Ta 10-20 mg, lätt att flippa på den substansen.
Citera
2015-05-09, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
10 mg av vad?

Edit: aha, Stilnoct. Ikto och alpra påverkar inte den hypnotiska effekten, däremot delvis den ångestdämpande effekten som Zolpidem ger. Ta 10-20 mg, lätt att flippa på den substansen.

Precis, stilnoct Lite Miss där men Imovane finns bara som 5 och 7.5 vad jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in