Citat:
Ursprungligen postat av
orez
Jag testade bara på skoj för någon dag sedan att göra överföring med Swish via Safello 1 timme senare fanns BTC i min wallet, så visst går det framåt, dock kan ju Safellos priser vara något dyrare än Bitstamp.
Eftersom fiat nu äntligen är konkurrensutsatt kommer det absolut gå framåt, utan tvekan. Transaktioner kommer gå snabbare och lättare även för kronor/dollar.
Det handlar dock bara om att skjuta på den oundvikliga döden. Problemet med fiat är ju nämligen
inte att det är "dyrt och långsamt", detta är bara
symptom på det underliggande problemet att konceptet var fullständigt förlegat i samma sekund som en lösning fanns för problemet med decentraliserade marknader. Det vill säga fiat som det ser ut idag kommer aldrig någonsin komma ifatt, det finns inga oklarheter i den prognosen.
Så jag inte blir felciterad i framtiden vill jag gärna hålla isär vad som är gissningar/spekulationer och vad som snarare är "fakta". Vi skulle ju kunna få helt nya alternativ som är mer decentraliserade och flexibla än sek/dollar, typ nya hybridlösningar etc, så jag menar inte att det är garanterat att just btc slår ut det globala valutasystemet. Däremot är det
säkert att dagens version av dollar/sek kommer att dö om inte mänsklighetens teknikutveckling av någon (rimligen hemsk/dystopisk) anledning avstannar/backar.