2014-05-27, 05:31
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakk
Så du tycker att man bör köpa nu?

Absolut! det är möjligt att det går ner till 530-550 men kommer troligtvis gå upp mestadels
Citera
2014-05-27, 05:33
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Det rycker i köptarmen. Äger enbart ~0.18BTC just nu som jag köpte när den låg på ~$850.

Hur mycket har du köpt?

EDIT: Köpte ~0.25BTC till

Hmm, vet inte om jag vill diskutera hur mycket jag har köpt här men kan säga att jag har mellan 1 och 100 bitcoin
Citera
2014-05-27, 08:00
Bannlyst
Ska man köpa eller avvakta anser ni?
Citera
2014-05-27, 14:00
Medlem
Davidparkers avatar
Tja.

Tänkte köpa ytterligare en btc. För bara några dagar sedan låg den på 400USD. Nu har den ökat flera procent. Ska man köpa nu eller vänta lite? ´

mvh
Citera
2014-05-27, 17:00
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Tja.

Tänkte köpa ytterligare en btc. För bara några dagar sedan låg den på 400USD. Nu har den ökat flera procent. Ska man köpa nu eller vänta lite? ´

mvh
Beror väl på i vilket syfte du köper och vad du tror långsiktigt.
Citera
2014-05-27, 17:04
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Ska man köpa eller avvakta anser ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Tja.

mvh
Köp nu era fegisar Jag tänkte själv köpa vid ~$400 men avvaktade lite för länge vilket jag fick ångra. Köpte nu när det ligger på ~$550. Vill inte vänta längre för då kanske jag får ångra mig igen.
Jag köper för långsiktig investering.
Citera
2014-05-27, 17:51
Bannlyst
Går det inte att föra över bitcoins från Blockchain till Fybse? Och Blockchain till Flugsvamp? Gjorde ett test med några få kronor men det står unfonfirmed transaction. Är ny med detta, vad gör jag fel?
Citera
2014-05-27, 19:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Går det inte att föra över bitcoins från Blockchain till Fybse? Och Blockchain till Flugsvamp? Gjorde ett test med några få kronor men det står unfonfirmed transaction. Är ny med detta, vad gör jag fel?
Bitcointransaktioner konfirmeras av bitcoinnätverket. Olika tjänster kräver olika många konfirmationer innan de accepterar din transaktion. Vissa nöjer sig utan konfirmation, medan andra kräver flera stycken.

En okonfirmerad transaktion innebär att det fortfarande finns en liten möjlighet för dig att återakalla transaktionen och lura den du skickade dem till (det är svårt och har liten chans att lyckas, men är möjligt). Därför väljer många att vänta på konfirmationer innan de accepterar betalningen.

Konfirmationer är slumpmässiga då de sker när en miner hittar ett block, men det tar i genomsnitt 10 minuter. Om det tar väldigt lång tid för din bitcointransaktion att konfirmeras så kan det hjälpa att inkludera en liten miner fee. Då får din transaktion förtur över andra. Om man skickar väldigt små belopp eller samma bitcoins väldigt många gånger på kort tid så får transaktionerna väldigt låg prioritet, så det är främst då det kan verkar ta väldigt lång tid.

Så jag tror anledningen här är att du skickade ett väldigt litet belopp utan transaktionsavgift. Ett större belopp hade haft högre prioritet och sannolikt redan konfirmerats.
Citera
2014-05-27, 22:11
Medlem
hur gör man för att kunna handla över 4000kr på btcx. man lär tydligen bli godkänd för det stog att man lära skicka in id och personbevis etc hur gör man det.
Citera
2014-05-27, 23:15
Medlem
Varför köper folk från BTCX, FYB-SE etc? https://localbitcoins.com/ är mycket billigare och där finns fler alternativ också.
Citera
2014-05-28, 06:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakk
Varför köper folk från BTCX, FYB-SE etc? https://localbitcoins.com/ är mycket billigare och där finns fler alternativ också.

Vad menar du med alternativ - att någon som kallar sig odjurets tecken i Västerås säger sig vara intresserad av att köpa några bitcoins? Är det inte för att slippa sådant som människor väljer att använda en 'exchange'?
Citera
2014-05-28, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad menar du med alternativ - att någon som kallar sig odjurets tecken i Västerås säger sig vara intresserad av att köpa några bitcoins? Är det inte för att slippa sådant som människor väljer att använda en 'exchange'?
OK. Jo, visserligen, men som köpare tänker jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in