2014-08-29, 20:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Förresten så vet ni väl om att Cozzi och Argento driver en butik tillsammans i Rom. Profondo Rosso, Via dei Gracchi, 260 00192 Roma är adressen om ni skulle ha vägarna förbi.

Hemsidan: http://www.profondorossostore.com/en...spiti-illustri

Den första gången som jag besöker Rom ska jag besöka butiken, har för mig att Cozzi brukar vara i butiken själv emellanåt.
Citera
2014-08-29, 21:19
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den första gången som jag besöker Rom ska jag besöka butiken, har för mig att Cozzi brukar vara i butiken själv emellanåt.
Även vad jag hört så är Cozzi mer "handlare" än regissör numera. Tror han driver butiker nästan dagligen medan Argento är mer sällsynt där.
Vill själv besöka Rom av den anledningen.
Citera
2014-08-29, 21:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Även vad jag hört så är Cozzi mer "handlare" än regissör numera. Tror han driver butiker nästan dagligen medan Argento är mer sällsynt där.

Inte så konstigt att Argento inte är där så ofta, han är väl upptagen med att köra sin karriär i botten... !
Citera
2014-08-29, 21:29
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431

Cozzi jobbar där som sig själv/butiksbiträde om jag uppfattat saken rätt. Museet i källaren med filminspelningsgrejor hade varit jäkligt kul att se.
Citera
2014-08-29, 22:50
Medlem
Punklivs avatar
Jag såg nyss om The New York Ripper. Gillade den mycket mer nu än första gången, väldigt stark fyra. Alltid kul när filmer växer, och det lär nog många som jag såg i början när jag upptäckte giallo att göra vid omtittar.
Citera
2014-10-28, 16:16
Medlem
ConjureMes avatar
Frågar här eftersom jag vet vilken tung expertis som häckar här. Finns det några officiela dvd-släpp av Arcana (Giulio Questi) respektive The Corruption of Chris Miller (Juan Antonio Bardem)? Eller måste jag nöja mig halvtaskiga rippar?

Arcana: http://www.imdb.com/title/tt0221803/?ref_=fn_al_tt_1

The Corruption of Chris Miller: http://www.imdb.com/title/tt0069922/
Citera
2014-10-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag såg nyss om The New York Ripper. Gillade den mycket mer nu än första gången, väldigt stark fyra. Alltid kul när filmer växer, och det lär nog många som jag såg i början när jag upptäckte giallo att göra vid omtittar.

Den är otroligt bra, måste se om den snart tillsammans med några andra favoriter från genren!
Citera
2014-10-28, 18:20
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
But you won't understand me, you'll never understand me! You're too stupid! Quack! Quack! Quack!
Citera
2014-10-28, 18:23
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Såg Luigi Cozzis enda(?) giallo The Killer Must Kill Again. George Hilton och hans fru tillhör den sedvanliga dekadenta överklassen men han är trött på kärringen vars familj står för kulorna. När han av en händelse ser en mördare dumpa ett lik tar han tillfället i akt, och med hjälp av lite knep, tvingar han mördaren att mörda hans fru men ingenting går som planerat när väl planen iscensätts. Schysst Hitchcockinfluerad thriller som går lite i stå i en trög mittfas men annars sevärd. Plus för mördarens sjuka utseende och den knallgula lägenheten.

http://www.imdb.com/title/tt0072662/?ref_=fn_al_tt_1

Förresten så vet ni väl om att Cozzi och Argento driver en butik tillsammans i Rom. Profondo Rosso, Via dei Gracchi, 260 00192 Roma är adressen om ni skulle ha vägarna förbi.

Hemsidan: http://www.profondorossostore.com/en...spiti-illustri
Antoine Saint John är jävligt kylig i rollen som mördare! Enkel handling men ändå otroligt bra
Citera
2014-10-28, 18:38
Medlem
foshiznits avatar
The Strange Colour of your Body’s Tears från Belgien, är den något att ha?
Citera
2014-10-28, 21:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshiznit

Har den släppts nu?
Citera
2014-10-28, 21:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Den är otroligt bra, måste se om den snart tillsammans med några andra favoriter från genren!

Det är den! Helt klart värd att se om.

Citat:
Ursprungligen postat av foshiznit

Ska tydligen vara riktigt snygg, men med en svag historia. Som många giallos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in