2014-10-28, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ska tydligen vara riktigt snygg, men med en svag historia. Som många giallos.

Lite som Amer då.
Citera
2014-10-28, 22:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lite som Amer då.

Inte sett den, men i recensionen i Close-Up skrevs det att The Strange Colour... påminde om den, fast bättre. Men sånt är ju så subjektivt.
Citera
2014-10-28, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Inte sett den, men i recensionen i Close-Up skrevs det att The Strange Colour... påminde om den, fast bättre. Men sånt är ju så subjektivt.

Visserligen ingen giallo men tillika homagefilm, har du sett Berberian Sound Studio med Toby Jones? Den är snygg, utspelar sig i Italien och så, bra och sevärd.
Citera
2014-10-28, 22:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Visserligen ingen giallo men tillika homagefilm, har du sett Berberian Sound Studio med Toby Jones? Den är snygg, utspelar sig i Italien och så, bra och sevärd.

Nej, men har läst om även den i Close-Up nu när du nämner den, så tack för påminnelsen! Verkar intressant. Ser att den finns på CDON så den åker nog med i nästa beställning, annars tar jag hem den när jag fixat dator.
Citera
2014-10-29, 14:20
Medlem
Citat:

Det är en riktigt trevlig film!
Citera
2014-10-29, 16:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshiznit
The Strange Colour of your Body’s Tears från Belgien, är den något att ha?

Släpptes på DVD idag, slut i lager hos Discshop men la ändå en beställning.
Citera
2014-10-29, 16:57
Medlem
Citat:
...

Har du hunnit se Sergio Martinos och Umberto Lenzis filmer i genren än Punkliv?
Citera
2014-10-29, 17:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Har du hunnit se Sergio Martinos och Umberto Lenzis filmer i genren än Punkliv?

Har inte sett någon av Lenzis vad jag kan minnas, men Torso och The Strange Vice of Mrs. Wardh av Martino har jag sett. The Strange... var den bättre och nära femman, tyvärr blev det alldeles för många twistar på slutet, även med genrens mått mätt. Ska se mer.
Citera
2014-10-29, 17:48
Medlem
Citat:
Har inte sett någon av Lenzis vad jag kan minnas, men Torso och The Strange Vice of Mrs. Wardh av Martino har jag sett. The Strange... var den bättre och nära femman, tyvärr blev det alldeles för många twistar på slutet, även med genrens mått mätt. Ska se mer.

Ja Mrs. Wardh är en mästerverk när det gäller giallo, men alla Martinos bidrag till genren är vassa! Blir kul se vad du tycker om dom sen!
Citera
2014-10-29, 18:00
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Ja Mrs. Wardh är en mästerverk när det gäller giallo, men alla Martinos bidrag till genren är vassa! Blir kul se vad du tycker om dom sen!
Har sökt den under en längre tid men har aldrig hittat den med engelska undertexter.
Citera
2014-10-29, 18:44
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Släpptes på DVD idag, slut i lager hos Discshop men la ändå en beställning.
Neo-Giallo från Belgien är något jag håller tummarna för. Jag gillade Amer mycket och första timmen av Red Nights var inte alls dum.
Sett fram emot denna och även om substansen är borta så är inte viljan och fotot/ljuset riktigt proffsigt i de flesta fallen. Nåja, om man kan köpa en digital HD giallo i vilket fall .

Tror de finns potential. Här är 11 Neo-Giallo rullar någon stackare fått ihop på imdb:

http://www.imdb.com/list/ls055621050/
Citera
2014-10-30, 17:40
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Har sökt den under en längre tid men har aldrig hittat den med engelska undertexter.
Finns på Subscene
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in