2015-04-19, 01:37
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Såg denna idag faktiskt! Ganska avslappnat tempo i ytterligare ett svartsjukedrama som eskalerar. Väldigt chill och mysig på något vrickat vis. Såg den i VHS-rip med grekiska inbrända undertexter. De var också en upplevelse i sig!

Ewa Aulin var dock de allra mysigaste med filmen . Inget jag förmodligen kommer se om, men var helt perfekt efter maten att bara ta det lugnt framför.

Tror att det är enda rippen som figurerar på nätet. Typisk glidargiallo, champagegiallo, lyxgiallo eller vad man nu kallar i det, Jean Sorel var med i del sådana, och mordet i parkeringshuset i slow-motion tröttnar man aldrig på
Citera
2015-04-19, 09:29
Medlem
P.Gs avatar
Såg precis Arrows transfer av Blod och svarta spetsar, och den var riktigt bra (förutom en sängkammarscen med 15 min kvar). Bavas arbete med färger, garderob och miljöer lyfts verkligen till nya nivåer.
Citera
2015-05-04, 15:23
Medlem
Crystalboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Tror att det är enda rippen som figurerar på nätet.

Det finns flera. Har en bluray mkv rip som jag tror jag hittade genom btjunkie. Finns även en bra rip på rarelust.com att tanka. Såg La donna del lago för ett par dagar sedan. Ruskigt bra stämnigsfilm och riktigt bra, kul med en svartvit giallo för omväxlings skull.
Citera
2015-05-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crystalboy
Det finns flera. Har en bluray mkv rip som jag tror jag hittade genom btjunkie. Finns även en bra rip på rarelust.com att tanka. Såg La donna del lago för ett par dagar sedan. Ruskigt bra stämnigsfilm och riktigt bra, kul med en svartvit giallo för omväxlings skull.
La donna del lago har jag inte hört talas om innan. Läste om den nu och den verkar riktigt intressant. Tack för tipset!
Citera
2015-05-05, 22:21
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Såg denna idag faktiskt! Ganska avslappnat tempo i ytterligare ett svartsjukedrama som eskalerar. Väldigt chill och mysig på något vrickat vis. Såg den i VHS-rip med grekiska inbrända undertexter. De var också en upplevelse i sig!

Ewa Aulin var dock de allra mysigaste med filmen . Inget jag förmodligen kommer se om, men var helt perfekt efter maten att bara ta det lugnt framför.
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Tror att det är enda rippen som figurerar på nätet. Typisk glidargiallo, champagegiallo, lyxgiallo eller vad man nu kallar i det, Jean Sorel var med i del sådana, och mordet i parkeringshuset i slow-motion tröttnar man aldrig på
Citat:
Ursprungligen postat av Crystalboy
Fungerande MKV-fil går att hitta på Monova.
Citera
2015-05-06, 01:04
Medlem
Crystalboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juver777
La donna del lago har jag inte hört talas om innan. Läste om den nu och den verkar riktigt intressant. Tack för tipset!

Kul! Berätta gärna vad du tyckte!

Någon här som uppskattar Anima Persa? Ingen regelrätt giallo, känns mer som en blandning av familjedrama, giallo och Hitchcock-aktig thriller. Vet inte riktigt vilket fack den kan tänkas placeras i. Känns som mys-giallo skulle passa som subgenre, vad tycker ni? Jag tycker iallfall att den är riktigt bra!
Senast redigerad av Crystalboy 2015-05-06 kl. 01:06.
Citera
2015-05-06, 17:47
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juver777

Riktigt bra galli, med ett osedvanligt djup och välskriven historia. Vilket kan vara en bristvara när det kommer till genren ifråga. Det är i oftast style over substans, vilket jag i och för sig inte har några generella problem med.
Citera
2015-05-06, 22:08
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Riktigt bra galli, med ett osedvanligt djup och välskriven historia. Vilket kan vara en bristvara när det kommer till genren ifråga. Det är i oftast style over substans, vilket jag i och för sig inte har några generella problem med.
Det har jag dessvärre viss predisposition för så efter ditt inlägg känner jag mig förstås nöjd med att jag haft filmen pä hårddisken en viss tid nu.
Citera
2015-05-07, 23:21
Medlem
Catapillas avatar
Vad tycker ni om Bloodstained Butterfly?

Jag såg den nyss och tyckte den var rätt bra, visserligen stor brist på blod och våld vilket brukar vara ett stort problem då själva historien i denna typ av film sällan är speciellt välskriven men här är den mycket tät och håller en intresserad igenom.

Tycker även att kameraarbete och foto står ut som rätt bra för denna genren, man märker att regissören sysslat med annat än Exploitation både före och efter.

inte fantastisk på något sätt men absolut sevärd.
Citera
2015-05-08, 00:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla

Jag såg den nyss och tyckte den var rätt bra, visserligen stor brist på blod och våld vilket brukar vara ett stort problem då själva historien i denna typ av film sällan är speciellt välskriven men här är den mycket tät och håller en intresserad igenom.

Tycker även att kameraarbete och foto står ut som rätt bra för denna genren, man märker att regissören sysslat med annat än Exploitation både före och efter.

Låter ju väldigt lovande. Hade aldrig hört talas om den innan trots att jag ganska aktivt letar giallo, så tack för att du fick upp mina ögon för den!
Citera
2015-05-08, 00:36
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

Var ett tag sedan jag såg den, så kommer inte ihåg så mycket av den. Mer än att jag gillade den en del, gav den en trea. Tyckte dock att det blev lite väl mycket rättegångsscener som var tråkigt i längden.
Citera
2015-05-08, 06:32
Medlem
NixYOs avatar
Citat:

Finns på YouTube (dock utan undertexter):

Una Farfalla Con Le Ali Insanguinate -italiano film completo
https://www.youtube.com/watch?v=lOfuN3MQt2o

"Una farfalla con le ali insanguinate" (1971) - Regia di Duccio Tessari
https://www.youtube.com/watch?v=hGymcuy6VLI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in