Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-23, 18:56
Medlem
who-s avatar
jag brukar vänta minst en vecka innan jag tar oxycontin igen för då har min tolerans gått ner ganska mycket så jag blir nöjd! Vet att det är svårt att hålla sig borta men det är helt klart värt det
Citera
2014-10-24, 15:06
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfsyssel
Du ska nog dricka det flera timmar innan eller t o m kvällen innan eftersom det är metaboliterna av grapen som hämmar nedbrytningen av opioderna.

Har du någon källa på att man måste ta det så långt innan? jag har inte heller källa men vore bra att få det på papper så att säga, hört många som säger 30-1timme brukar funka bra, det tcker jag även det gör för mig. Sen undrar jag, hur mycket måste man dricka av den där för full effekt? för den smakar ju bäver, brukar hälla i mig ett normalstort glas typ
Senast redigerad av exade 2014-10-24 kl. 15:27.
Citera
2014-10-24, 15:41
Medlem
exades avatar
En till fråga, jag börjar få slut på oxy har dock metadon liggandes, men är metadon samma som subben? att den blockerar oxy efteråt
Citera
2014-10-24, 15:46
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
En till fråga, jag börjar få slut på oxy har dock metadon liggandes, men är metadon samma som subben? att den blockerar oxy efteråt

Inte säker dock om metadonet blockerar men det är troligt att den gör det. Låter nån mer kunnig svara så vet du säkert.
Citera
2014-10-25, 22:33
Medlem
Har aldrig tagit Oxycontin eller Oxynorm, men undrar lite över dess smärtstillande effekt vad det gäller nackvärk och huvudvärk. Vet att det skrivs ut i USA för migrän.

Har Citodon och Tramadol på recept för min nackvärk, o ibland överjävliga huvudvärk, men har hört att opiater kan orsaka huvudvärk.
Lägger frågan här istf Medicin o hälsa då fler har erfarenhet av oxy här.
Alltså - hjälper Oxy mot nackvärk o migrän eller är det kontraproduktivt?
Citera
2014-10-26, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Har aldrig tagit Oxycontin eller Oxynorm, men undrar lite över dess smärtstillande effekt vad det gäller nackvärk och huvudvärk. Vet att det skrivs ut i USA för migrän.

Har Citodon och Tramadol på recept för min nackvärk, o ibland överjävliga huvudvärk, men har hört att opiater kan orsaka huvudvärk.
Lägger frågan här istf Medicin o hälsa då fler har erfarenhet av oxy här.
Alltså - hjälper Oxy mot nackvärk o migrän eller är det kontraproduktivt?

Men det är inte sån huvudvärk... Den kan man fördra. Men har du tillgång till blodtrycksänkande mediciner, så räcker en halv tablett sådan för omedelbar effekt - för just den huvudvärken av opiater som kan uppträda ibland. T.ex. 40mg valsartan, eller 5mg amlodopin. Det är små doser som gör undervärk mot opiat-huvudvärk. Om du nu annars har normalt blodtryck dvs. Men prata med din läkare om du får huvudvärk, han kanske kan ge dig motmedel.

Men som narkoman så vet jag iaf hur jag botade min opiathuvudvärk, och jag vet exakt när den kom, under vilka omständigheter. Och det går väldigt fort att neutralisera den. Typ 10-20 sekunder bara, om du tar 5mg amlodopin (Nåväl jag brukar ta 10mg men jag vågar inte rekommendera det för någon här....).
Citera
2014-10-26, 13:12
Medlem
16.20s avatar
Om man tog 30mg oxy (krossat) & 1mg xanor igår 21.15, är det då några problem med att ta 20mg metadon nu 15h efter intaget?
Citera
2014-10-26, 16:30
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Skalet är inget du ska behöva oroa dig för!

Vidare så kan det också vara svårt att sova på opioider, speciellt om man inte tar regelbundet!

Lycka till!
Överlevde! hade hört någon som sagt att oxy skallet kunna va dödligt så blev sjukt nojjig
Citera
2014-10-26, 16:33
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Om man tog 30mg oxy (krossat) & 1mg xanor igår 21.15, är det då några problem med att ta 20mg metadon nu 15h efter intaget?
Inga problem om du är nybörjare ens men va försiktig med combon benzo opiater höll på att nästan dö för ca 3 veckor sen. Vakna på ijva
Citera
2014-10-26, 16:34
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Ja de är de! Men jag har faktist en polare som recomendera mig combon metadon och oxy testade blev frisk men sinnessjuk huvudverk en hel natt utan sömn. Så vänta ut meta innan du tar oxy
Citera
2014-10-27, 19:02
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
400mg sen igår? Härligt...

Med att "ryka" så antar jag du menar freebasa? Om skalet på Continet i sig är farligt vet jag inte..
Ett tips innan du röker kemikalier är att du bör lägga ner tid på att läsa om du sätter dig i en dålig sits eller inte.
Jag menade ta en rykare asså in i venen. Direct ut i blodet
Citera
2014-10-28, 00:01
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Ja de är de! Men jag har faktist en polare som recomendera mig combon metadon och oxy testade blev frisk men sinnessjuk huvudverk en hel natt utan sömn. Så vänta ut meta innan du tar oxy

säker? Har läst endel sidor och här att folk skriver att metadonet INTE har samma blockerande effekt som subutex och många..läste minst 5 stycken som sa samma har även sett en skriva att legendaren nemesis här på forumet har sagt detta.
Jag citerar det han sa.
''Dåligt med svar ser jag här.
Men jag kan säga att jag tror på vad tex Antialias och Nemesis1 säger att det inte är några problem att blanda andra opiater/opioder med Metadon.

Testade igår kväll med en liten dos (ca 10mg) oxycontin ca 4timmar efter det att jag tog 20mg Metadon och jag kände direkt igen värmen och lilla ruset som kommer med en sådan dos oxycontin.
Så enligt mig är det inga problem alls, säg gärna emot dock om ni har fakta som säger emot men jag kan knappast tro att jag inbillade mig det ruset. ''
Senast redigerad av exade 2014-10-28 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in