Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-03, 14:22
Medlem
JesseLeePetersons avatar
Hej,

Hur kommer det sig att jag blir snurrig av Percocet 15mg i flera timmar men klarar motsvarande mängd OxyNorm utan problem?
Citera
2024-09-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesseLeePeterson
Hej,

Hur kommer det sig att jag blir snurrig av Percocet 15mg i flera timmar men klarar motsvarande mängd OxyNorm utan problem?

Det är väl paracetamol i percocet så det boostar ju
Citera
2024-09-07, 13:11
Medlem
Efter en operation äter jag oxynorm 5mg, i början 4st om dagen. Har ätit den i ca två veckor. Nu kan jag klara mig att ta ibland vid behov när smärtan är som värst. Känner inte av något speciellt mer än att det lindrar just smärtan. Kan inte påstå att den tar bort smärtan helt heller och jag tycker att effekten av smärtlindring är väldigt kortvarig. Har ingen tidigare erfarenhet av opiater, men har rökt cannabis dagligen under många års tid. Nu tycker jag att jag inte känner någon effekt av cannabis. Kan det vara Oxy’n som tar ut effekten av weed på något sätt? Mycket trist för nu är jag varken speciellt bra smärtlindrad eller får inte någon avkoppling ifrån weedet. Någon som känner till något om detta?
Citera
2024-09-07, 13:30
Medlem
Och undrar också om 20mg per dag skulle kunna leda till något sorts beroende? Jag känner inget rus, blir bara kanske lite tröttare en stund när jag tagit tabletten och att det är skönt när smärtan lättar lite. Har inga planer på att fortsätta någon längre tid men än så länge har jag fortfarande väldigt ont. Borde man akta sig för just oxynorm pga beroenderisk om jag fortsätter att ta det i samma dos? Eller kommer det vara lugnt då jag som sagt inte upplever något rus av tabletterna.
Citera
2024-09-07, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Shithotlifestyle
Och undrar också om 20mg per dag skulle kunna leda till något sorts beroende? Jag känner inget rus, blir bara kanske lite tröttare en stund när jag tagit tabletten och att det är skönt när smärtan lättar lite. Har inga planer på att fortsätta någon längre tid men än så länge har jag fortfarande väldigt ont. Borde man akta sig för just oxynorm pga beroenderisk om jag fortsätter att ta det i samma dos? Eller kommer det vara lugnt då jag som sagt inte upplever något rus av tabletterna.
Jag opererade mig under våren o fick också oxynorm 5mg tabletter att ta de första dagarna. När jag hade smärta o tog dom tror jag inte jag upplevde så mkt annat än att smärtan lindrades mkt, men när jag använde oxy senare när smärtan var borta sen länge kände jag eufori o jag kände mig liksom lycklig jämfört med hur jag annars känner. Efter att ha känt så hade jag absolut ett sug efter oxy. Inte ett sug som gav mig abstinens eller så men det fanns ett sug/längtan efter att få känna sig sådär. Så jag skulle råda dig att vara försiktig. Oxy verkar ut extremt beroendeframkallande men det beror nog en del också på om man har lätt el svårt föratt bli beroende av saker. Jag tog bara 5mg per dag o du tar mkt mer så var försiktig.
Citera
2024-09-07, 15:27
Medlem
Ja ok! jag förstår vad du menar att det måste kännas annorlunda när man inte bara tänker på att inte ha
ont exakt hela tiden. Låter som en bra idé då att endast använda sparsamt vid smärttoppar och inte bara äta dom på rutin. Tack för goda råd.
Citera
2024-09-07, 16:17
Medlem
Kaffe kan vara perfekt till en vis grad men jag som dricker enormt många muggar (inte koppar) per dag kan ibland märka att effekten blir mycket sämre då kaffe kan göra att man blir sur i magen. Bara jag som reagerat på detta?
Citera
2024-09-07, 19:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shithotlifestyle
Efter en operation äter jag oxynorm 5mg, i början 4st om dagen. Har ätit den i ca två veckor. Nu kan jag klara mig att ta ibland vid behov när smärtan är som värst. Känner inte av något speciellt mer än att det lindrar just smärtan. Kan inte påstå att den tar bort smärtan helt heller och jag tycker att effekten av smärtlindring är väldigt kortvarig. Har ingen tidigare erfarenhet av opiater, men har rökt cannabis dagligen under många års tid. Nu tycker jag att jag inte känner någon effekt av cannabis. Kan det vara Oxy’n som tar ut effekten av weed på något sätt? Mycket trist för nu är jag varken speciellt bra smärtlindrad eller får inte någon avkoppling ifrån weedet. Någon som känner till något om detta?

Beroende på vilken typ av operation du har gjort så är 5mg/tillfälle en låg dos.
Dessutom är det OxyNorm, snabbverkande, deras verkningstid ligger på ca 6h men äter du dom varje dag ökar givetvis din tolerans och alltså hjälper dom inte lika bra och håller inte heller i sig lika länge som i början.

Som sagt, tolerans kommer snabbt på dessa.
Citera
2024-09-14, 11:21
Medlem
Får tillgång till 30 mg oxy idag, vad är lämpligaste sättet att ta det på?

Ska jag snorta eller knapra?

Ge mig tips tack hur jag ska göra!
Citera
2024-09-14, 15:31
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Får tillgång till 30 mg oxy idag, vad är lämpligaste sättet att ta det på?

Ska jag snorta eller knapra?

Ge mig tips tack hur jag ska göra!

Tycker definitivt snorta är att föredra, slår på snabbare & hårdare än att ta det oralt.
Citera
2024-09-14, 17:46
Medlem
Tja

Har både snortat och svalt oxy utan att få effekt.
Kanske blir lite trött men absolut inget välmående.
Har haft dom gröna 80 milligrammarna från mundipharma i kartor.
Kunde snorta i mig några stycken inom loppet av några timmar.
Vill gärna få ett rus.
Tror ni jag kan få det om jag iv:ar eller kör en RP? Tycker det låter tveksamt men ville ändå fråga

Mvh
Citera
2024-09-14, 21:05
Medlem
depressed.worlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Tja

Har både snortat och svalt oxy utan att få effekt.
Kanske blir lite trött men absolut inget välmående.
Har haft dom gröna 80 milligrammarna från mundipharma i kartor.
Kunde snorta i mig några stycken inom loppet av några timmar.
Vill gärna få ett rus.
Tror ni jag kan få det om jag iv:ar eller kör en RP? Tycker det låter tveksamt men ville ändå fråga

Mvh

Jag har hög tolerans på alla opiater. Men om jag krossar 80 mg i toapapper tillsammans med 20mg iktorivil och 5 mg xanor mår jag toppen.

Alla reagerar olika. (Jag är bara 170-175 cm och väger ca 70-75)

EDIT: Utan tolerans på oxy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in