Citat:
Ursprungligen postat av
exade
klart jag jämför prismässigt det är ju det enda rätta om du ska jämföra det så tycker jag. Annars är ju subutex starkar eän heroin också? bara för att du tar subutex i mindre doser
Men det är ju inte samma rus... Nåväl, smaken är delad. Ja, jag
tror subutex är klart starkare än heroin upp till någon nivå vad den nu kan vara. Nu är ju tillgänglighet och ekonomi saker som spelar in som du säger så klart hos de flesta brukare. Men för egen del så är buprenorfin uteslutet p g a av att det sabbar de önskade effekterna för mig av oxykodon. Faktoriserar man in detta, den uteblivna euforin/smärtlindringen och ökade opiodtoleransen när man återgår till oxy från bup, så är priset på sub inte sååå billigt längre.
I min stad kan man få sub löjligt billigt. S k "spottsub" för endast 50-100 kr. Men det är något jag aldrig gör igen. Det är under min värdighet och lite väl risky att hålla på med såna varor.
En annan sak som många i tråden har påpekat. Det är att toleransen stiger så smabbt för oxy. Det kan jag inte hålla med om. Jag har varit stabil på 20-30mg oxykodon dagligen i flera månader nu - med samma effekt. Men vi får väl se i det längre loppet.