Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxikoman
När jag tog som mest så var jag uppe i c:a 800 mg oxycodone om dagen. (det blir en jäkla massa OxyNorm-kapslar

Det är inte så kul att snorta 15-20 kapslar ā 10 mg, eller lösa pulvret från 10 st. Visst, använder man sig av opioider sporadiskt och har låg tolerans så är det väl helt okej, annars blir det jobbigt. Vidare så tycker jag att det är sällan man ser OxyNorm, de är inte helt vanligt förekommande på marknaden.

Aha...då förstår jag... Ska väl tillägga att jag aldrig vart i närheten av dessa doser så jag har inte ens tänkt på hur det måste kännas att ha 20 kapslar i näsan Har precis fått oxynorm utskrivet på recept och var först besviken att jag inte fick moffe ist men vad jag förstått av det jag läst här verkar oxy slå moffe. Är oxy mer horselik känsla...ni som testat båda?
Citera
2007-04-06, 12:24
Medlem
Toxikomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildZahara
Aha...då förstår jag... Ska väl tillägga att jag aldrig vart i närheten av dessa doser så jag har inte ens tänkt på hur det måste kännas att ha 20 kapslar i näsan Har precis fått oxynorm utskrivet på recept och var först besviken att jag inte fick moffe ist men vad jag förstått av det jag läst här verkar oxy slå moffe. Är oxy mer horselik känsla...ni som testat båda?

Då jag uteslutande injicerar så tycker jag att att Oxy och morfin är likvärdiga. Oralt/nasalt så är dock oxycodone helt överlägset, i min mening.
Citera
2007-04-06, 18:18
Medlem
varför skala av tabletterna? fukta en trasa el nåt o gnugga lite försiktigt så är ju biffen klar!
Citera
2007-04-06, 18:51
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Hmmm...Oxycodone är inte någon ny medicin i Sverige. Den fanns i FASS under många år (fram till 1976) under namnet OXIKON, och också sedan den avregistrerats som farmaceutisk specialitet i FASS så användes den då och då på sjukhusen. Men det är sant att den på senare år blivit mycket vanligare sedan Oxynorm och Oxycontin registrerats.

Den ovan rekommenderade orala dosen 30-40 mg är enligt min mening ALLDELES FÖR STARK FÖR EN NYBÖRJARE! Oxycodone tas - som Hemoglobin skriver - upp dubbelt så bra som morfin, och en hel del nybörjare skulle bli överdoserade med kräkningar och huvudvärk med en så hög dos första gången.

Den största faran med beropende av opiattyp är - som jag många gånger tjatat om på detta forum - INTE att ruset är så behagligt att man fastnar direkt, utan att ens egna endorfiner minskas mycket långsamt, så att de dagar man inte tar opiater omärkligt blir mer och mer ledsamma...

Oxycontin har tagit över efter Ketogan som mer sällan skrivs ut för att det är så euforerande, som om oxy vore mindre roligt..... grejjen med oxy är att man måste ta det iv. för att få en riktig kick. Det behövdes inte med dom gamla hederliga ketodur som slutats säljas i svedala!
Det är synd! kommer ihåg ketodur 25 mg kapslar svalde man några såna var man fin fin en hel dag Mmmmm
Citera
2007-05-28, 13:41
Medlem
Hur vanligt är det egenligen med oxycontin på den inofficiella marknaden i jämförelse med t ex tramadol och kodein? Det verkar onekligen mer sällsynt..
Citera
2007-05-28, 22:52
Medlem
Vethuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Hur vanligt är det egenligen med oxycontin på den inofficiella marknaden i jämförelse med t ex tramadol och kodein? Det verkar onekligen mer sällsynt..

Undrar jag med! Trots idogt letande.. Verkar nästan vara en myt att dom finns i Sverige.
Citera
2007-06-01, 22:32
Medlem
Hur lång tid tar det innan effekten kommer, innan den peakar och hur länge sitter den i om man tar oralt och tuggar sönder? Funderar på att börja mycket lågt och sedan öka tills önskad effekt kommer men det blir ju svårt om det tar lång tid.
Citera
2007-06-14, 04:20
Medlem
GBL/GHB Vs. Opiater/Morfin

Tja, jag har en rent akademisk/biomedecinsk fråga. Bör inte dessa två substanser ge samma rus och beroende då de båda påverkar GABA receptorer. Är det någon som har erfarenhet som kan dela med sig av ruset. Vad är det för likheter rent medecinskt?

MVH
Citera
2007-06-14, 13:39
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oklahoma
Tja, jag har en rent akademisk/biomedecinsk fråga. Bör inte dessa två substanser ge samma rus och beroende då de båda påverkar GABA receptorer. Är det någon som har erfarenhet som kan dela med sig av ruset. Vad är det för likheter rent medecinskt?

MVH

Har aldrig provat Gbl, men opioder påverkar väl inte GABA-receptorerna? Alkohol, bensodiazepiner och Gbl/Ghb gör det, men opioder agoniserar eller antagoniserar väl opiod-receptorerna, och agerar istället för endorfiner? Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2007-06-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oklahoma

MVH

De har inga säskilda likheter, du kanske tänker på ghb och benso?
Citera
2007-06-16, 14:34
Medlem
[quote=hemoglobin]
OXYCODONE FAQ

Vad är oxycodone?
Oxycodone är en semisyntetisk opiat vilket innebär att den härstammar från en naturlig opiat nämligen thebein. Oxycodone eller oxykodon som den stavas på svenska används mest i saltformen hydroklorid och är minst lika potent som morfin i samma form men har en bättre upptagningsförmåga vid oralt intag(via munnen).
Oxycodone är en ganska ny medicin inom den svenska sjukvården men har används flitigt i Amerika

Oxykodon är dubbelt så potent som morfin OCH har betydligt högre biotillgängllighet.
Annars en mkt bra FAQ
Citera
2007-06-16, 16:42
Medlem
Hur lång tid tar det innan det slår vid nasalt intag och hur långt innan det är på topp?
Snälla svara snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in