Citat:
Ursprungligen postat av
APJD
Vad svamlar du om? Texterna var precis lika ointressanta som vanligt. Dess innehåll har inte alls diskuterats bland politiker. Tror du ljuger om ditt resultat med.
Fritidspedagoger, psykologer på vårdcentraler, matematik har varit på tapeten sedan våren till hösten. Det är intressanta texter till skillnad från i våras med flickrummet, Bellman, ornitologi (om fåglar och flyttfåglar) och "invandring bygger landet". Det var för mycket fokus på genus, mångfald, fåglar och naturreservat i våras. Det försvårade för mig att ta in information. Men nu kom det texter som passade mig bättre. Vem tycker att en text om algebra i skolan är ointressant? Jag var fängslad eftersom jag själv brukar lära ut på andra sätt för andra som har svårt för algebra. Har man engagerat sig i dessa frågor i år så blir också texterna lättare att ta till sig. Visst är det lättare att läsa en text som man har en relation till?
Skolkrisen i Sverige, liksom resten av Europa? Den har varit väldigt aktuell.