Efter jag plöjt igenom den nötte alla gamla prov jag kom över med tidtagning.
Har även läst lite längre och mer utmanade böcker sedan förra gången. Det är väl de tips jag kan ge :)
Efter jag plöjt igenom den nötte alla gamla prov jag kom över med tidtagning.
Har även läst lite längre och mer utmanade böcker sedan förra gången. Det är väl de tips jag kan ge
Nu skrev jag inte hsp, men jag gjorde orddelen imorse på DN. 18/20 på knappt tre minuter. Kändes lättare än tidigare år. När jag skrev hsp förra året fick jag 1,65.
Gjort högskoleprovet kontinuerligt under gymnasietiden och skrev nu, tredje året på gymnasiet, ett 1.80-1.85. Nästa höst blir det i princip vilken utbildning jag än känner för. Det lönar sig att göra provet minst ett par gånger!
Kan någon förklara för mig hur tomtarna i Umeå tänker kring normeringen? Varför i hela fridens namn går de inte bara på totaltpoäng? Är 70p lika mycket värt som 80p på kvant i våras - båda ger ju 2,0?
De är så inkompetenta att jag blir mörkrädd.
Kan någon förklara för mig hur tomtarna i Umeå tänker kring normeringen? Varför i hela fridens namn går de inte bara på totaltpoäng? Är 70p lika mycket värt som 80p på kvant i våras - båda ger ju 2,0?
De är så inkompetenta att jag blir mörkrädd.
Snarare du som är inkompetent, men visst. Förklara gärna hur och varför normeringen är inkompetent.
Jo då, det verkar ha gått som planerat den här gången, men jag tänker skriva igen i vår.
Verb: 75/80
Kvant: 77/80
Haha grattis Pastmaster! Även om du inte dyker upp här lika ofta är jag säkert på att du har köttat kvant som du sa. Du är en inspiration! Grattis igen till så fint resultat.