2014-10-26, 10:12
  #38413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Grattis!

Har du tips på hur du höjde dig från 1.2 till 1.75? Mestadels verbala! Uppskattas väldigt mycket! :).

Jag köpte den här boken som går igenom alla de olika kapitlen ganska grundligt och ger bra tips.

http://www.adlibris.com/se/bok/den-kompletta-guiden-till-hogskoleprovet-9789163381065

Efter jag plöjt igenom den nötte alla gamla prov jag kom över med tidtagning.
Har även läst lite längre och mer utmanade böcker sedan förra gången. Det är väl de tips jag kan ge :)

Lycka till!
Citera
2014-10-26, 10:23
  #38414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klovermoses
Jag köpte den här boken som går igenom alla de olika kapitlen ganska grundligt och ger bra tips.

http://www.adlibris.com/se/bok/den-kompletta-guiden-till-hogskoleprovet-9789163381065

Efter jag plöjt igenom den nötte alla gamla prov jag kom över med tidtagning.
Har även läst lite längre och mer utmanade böcker sedan förra gången. Det är väl de tips jag kan ge

Lycka till!

Tack för ditt svar . Har du tips på bra böcker?
Citera
2014-10-26, 10:24
  #38415
Medlem
EnDronts avatar
Nu skrev jag inte hsp, men jag gjorde orddelen imorse på DN. 18/20 på knappt tre minuter. Kändes lättare än tidigare år. När jag skrev hsp förra året fick jag 1,65.
Citera
2014-10-26, 10:29
  #38416
Medlem
.H2Os avatar
Gjorde igår för första gången högskolet och det gick som väntat, skit.

Räknade ut att jag fick 31/37 (verbal/kvantitativ)

Vad får jag för poäng? Blir det 0,4?
Citera
2014-10-26, 10:39
  #38417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .H2O
Gjorde igår för första gången högskolet och det gick som väntat, skit.

Räknade ut att jag fick 31/37 (verbal/kvantitativ)

Vad får jag för poäng? Blir det 0,4?

Om jag tänker rätt lär du minst få 0.5
Citera
2014-10-26, 10:42
  #38418
Medlem
m0ffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .H2O
Gjorde igår för första gången högskolet och det gick som väntat, skit.

Räknade ut att jag fick 31/37 (verbal/kvantitativ)

Vad får jag för poäng? Blir det 0,4?

Hett tips:
http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/normeringstabellervaren2014.5.32335cb414589905b281 47.html
Citera
2014-10-26, 10:44
  #38419
Medlem
Gjort högskoleprovet kontinuerligt under gymnasietiden och skrev nu, tredje året på gymnasiet, ett 1.80-1.85. Nästa höst blir det i princip vilken utbildning jag än känner för. Det lönar sig att göra provet minst ett par gånger!
Citera
2014-10-26, 10:49
  #38420
Bannlyst
Kan någon förklara för mig hur tomtarna i Umeå tänker kring normeringen? Varför i hela fridens namn går de inte bara på totaltpoäng? Är 70p lika mycket värt som 80p på kvant i våras - båda ger ju 2,0?
De är så inkompetenta att jag blir mörkrädd.
Citera
2014-10-26, 10:49
  #38421
Medlem
Var det någon av er som satte 100% på orden? Jag fick 13/20 och är nöjd!
Citera
2014-10-26, 10:50
  #38422
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Kan någon förklara för mig hur tomtarna i Umeå tänker kring normeringen? Varför i hela fridens namn går de inte bara på totaltpoäng? Är 70p lika mycket värt som 80p på kvant i våras - båda ger ju 2,0?
De är så inkompetenta att jag blir mörkrädd.
Snarare du som är inkompetent, men visst. Förklara gärna hur och varför normeringen är inkompetent.
Citera
2014-10-26, 10:50
  #38423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirtschaftsmeister
Var det någon av er som satte 100% på orden? Jag fick 13/20 och är nöjd!

Jag satte alla.
Citera
2014-10-26, 10:50
  #38424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Jo då, det verkar ha gått som planerat den här gången, men jag tänker skriva igen i vår.

Verb: 75/80
Kvant: 77/80

Haha grattis Pastmaster! Även om du inte dyker upp här lika ofta är jag säkert på att du har köttat kvant som du sa. Du är en inspiration! Grattis igen till så fint resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in