Citat:
Ursprungligen postat av
Valaskjalf
OT:
Du briljerar med det enda du har, okunskap och naivitet.
Jag tror att det framgår tydligt att undertecknad varken är 12 år, flicka, gubbe, teknikblind eller 75 år. Du har inte många rätt där.
Du, liksom många andra i din generation har vaggats in i en falsk trygghet där varje komplexa problem måste reduceras till ett minimum, enbart för att det var just den information som man lyckades få fram på internet.
Åtta år av alliansregeringens fördummande åtgärder i skolan har givit resultat.
Du påstår att du vet vilken generation jag tillhör.
Du påstår att du vet exakt vad FRA gör och inte gör (svårt att kalla något för okunskap om du själv inte sitter på obestridlig fakta).
Båda dessa måste man jobba på FRA för att veta, det andra väldigt högt uppe. Så antingen har du avslöjat något som säkert inte är helt ok att avslöja enligt Försvarsmakten eller så är du en lögnare.
Jobbar du på FRA tar jag tillbaka att just du är naiv, annars är du bara blind och blåögd.
Men är som du säger OT, märkte att jag trampade på väldigt ömma FRA-tår med en liten sarkastisk sidokommentar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valaskjalf
OnT:
Försmarsmakten behöver mer resurser, men inte till att övervaka svenskars privatliv, utan för att hävda sveriges suveränitet. Den här insatsen visar på vikten av ett väl fungerande och välavvägt försvar med underrättelse inhämntning från bl.a. FRA och insatser från marinen och flygvapnet. Men det finns brister, och dessa måste täckas, så att även du fortsättningsvis lugnt kan få porrsurfa i frihet.
Att det finns brister är ju ganska tydligt, och att man borde skjuta in mer pengar till försvaret efter att en militärt starkare makt öppet simulerat (en lyckad) kärnvapensprängning mot Sverige är inte heller någon hemlighet.
Inte så att bristerna
måste täckas eller är möjligt, som du påstår. Men det är en god idé att försöka täcka så många som möjligt.