Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
Ja just det, det stod i något pressmeddelande de givit ut. Måste vara sant. Klart de lagt in regler som blockar de från att övervaka något privat

Man undrar om såna som er är 12-åriga naiva flickor eller 75-åriga teknikblinda gubbar.
"Du har en övertro din på egen betydelse" - ja för jag menade just
mig personligen, och jag menade just mitt
porrsurfande. Jag menade inte alla invånare och jag menade inte det demokratiska hotet det innebär med möjlighet för staten att övervaka det mest använda kommunikationsmedlet.
Detta kan nog vara sant. Ska de gå på en helhetsbudget kanske Stockholms vatten inte är så viktigt i fredstid, då får de nog ut mer smaskigheter på nätet som de dessutom kan dela med sig av till andra statliga myndigheter som SÄPO. Oerhörd ekonomisk effektivitet. Går ju inte sätta dit banditer eller åsiktsavikare med några trista Sonar i Stockholms skärgård.
OT:
Du briljerar med det enda du har, okunskap och naivitet.
Jag tror att det framgår tydligt att undertecknad varken är 12 år, flicka, gubbe, teknikblind eller 75 år. Du har inte många rätt där.
Du, liksom många andra i din generation har vaggats in i en falsk trygghet där varje komplexa problem måste reduceras till ett minimum, enbart för att det var just den information som man lyckades få fram på internet.
Åtta år av alliansregeringens fördummande åtgärder i skolan har givit resultat.
OnT:
Försmarsmakten behöver mer resurser, men inte till att övervaka svenskars privatliv, utan för att hävda sveriges suveränitet. Den här insatsen visar på vikten av ett väl fungerande och välavvägt försvar med underrättelse inhämntning från bl.a. FRA och insatser från marinen och flygvapnet. Men det finns brister, och dessa måste täckas, så att även du fortsättningsvis lugnt kan få porrsurfa i frihet.