2014-11-10, 19:09
Medlem
Finns information, bilder & videoklipp ifrån det område där "Erik" tog den berömda Ubåtsbilden nu.

Facebook sidan "Eriks bild på Ubåten i Stockholms skärgård."

https://www.facebook.com/pages/Eriks-bild-p%C3%A5-Ub%C3%A5ten-i-Stockholms-sk%C3%A4rg%C3%A5rd/747796165313618?hc_location=timeline
Citera
2014-11-10, 23:19
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Finns information, bilder & videoklipp ifrån det område där "Erik" tog den berömda Ubåtsbilden nu.

https://www.facebook.com/pages/Eriks-bild-p%C3%A5-Ub%C3%A5ten-i-Stockholms-sk%C3%A4rg%C3%A5rd/747796165313618?hc_location=timeline
Jo visst, men det borde finnas anledning att vara sunt skeptisk här som i alla andra fall med "bevis" i fotoform.

1 - Det är ett välkänt faktum att man får det man frågar efter. Hade myndigheterna gått ut med att det var utomjordingar på gång hade det kommit in bilder på UFOs. Hade man frågat om kungen hade varit på strippfest så vips sitter han där i soffan. Efterlyser man en naken mördare så ringer det vittnen som sett nakna män överallt.

2 - Väldigt vitt skum runt svarta pricken. Vad är det?

3 - Finns den högupplöst?

4 - Funkade inte zoomen i iPhonen? eller videokameran? Vad är alla andra foton?

5 - Rörde den sig? Åt vilket håll?

6 - Hur djupt är det där?
Citera
2014-11-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jo visst, men det borde finnas anledning att vara sunt skeptisk här som i alla andra fall med "bevis" i fotoform.

1 - Det är ett välkänt faktum att man får det man frågar efter. Hade myndigheterna gått ut med att det var utomjordingar på gång hade det kommit in bilder på UFOs. Hade man frågat om kungen hade varit på strippfest så vips sitter han där i soffan. Efterlyser man en naken mördare så ringer det vittnen som sett nakna män överallt.

Jag håller med dig.
Jag ser inte en Ubåt i "Eriks" bild heller om jag ska vara ärlig. Det kan var vad som helst.

Varför jag tog reda på platsen där bilden är tagen var av eget intresse eftersom när jag lyssnade/tittade på deras intervjuer med honom så tyckte jag han svarade väldigt konstigt på både Expressens & Aftonbladets frågor.
Att Försvarsmakten "körde all in" på "Eriks" information kändes lite "too much" när det kommer från en kille som honom.

Kan tillägga idag när jag åkte med 15.00 färjan från Ornö till Dalarö så kom det först 4 stycken militärbåtar i passagen där "Eriks" bild är tagen, och sedan 5 minuter senare kommer det yttligare 4-5 till militärbåtar(Stridsbåt 90 & andra) som åkte närmare fastlandet från Söder(Muskö hållet) mot Norr. Så någonting höll försvaret på med idag också i detta område.
Citera
2014-11-11, 01:15
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Jag får det till 21m enligt lantmäteriets kartor. Finns nog mer exakta angivelser på sjökort...
Citera
2014-11-11, 09:27
Medlem
guubens avatar
Citat:
Jag håller med dig.
Jag ser inte en Ubåt i "Eriks" bild heller om jag ska vara ärlig. Det kan var vad som helst.

Varför jag tog reda på platsen där bilden är tagen var av eget intresse eftersom när jag lyssnade/tittade på deras intervjuer med honom så tyckte jag han svarade väldigt konstigt på både Expressens & Aftonbladets frågor.
Att Försvarsmakten "körde all in" på "Eriks" information kändes lite "too much" när det kommer från en kille som honom.

Kan tillägga idag när jag åkte med 15.00 färjan från Ornö till Dalarö så kom det först 4 stycken militärbåtar i passagen där "Eriks" bild är tagen, och sedan 5 minuter senare kommer det yttligare 4-5 till militärbåtar(Stridsbåt 90 & andra) som åkte närmare fastlandet från Söder(Muskö hållet) mot Norr. Så någonting höll försvaret på med idag också i detta område.

Jag delar din uppfattning.
Kan man klistra in en bild på Erik här? (Jag har en rätt bra profilbild på snubben) ...ps, har inget eget FB-konto så att jag kunde klistra in bilden där men FB-comunitysidan var bra.
Senast redigerad av guuben 2014-11-11 kl. 09:30.
Citera
2014-11-11, 13:18
Medlem
suqas avatar
Citat:

1. Exakt, hur många har inte ringt in helt irrelevanta tips på Palmes mördare eller rent av erkänt sig själv som mördaren.

2. Det man misstänkt att det rört sig om är inte en stor atomubåt direkt utan en mindre undervattenfarkost som används för att landsätta trupp om 10-12 man.

Såna ska enl. uppgifter i tråden finnas i vit färg och skulle dementera att det är "vita bubblor" runt det mer mörka objektet. Det mörka objektet kan vara en utsiktsman.

3. Det cirkulerade uppgifter i tråden om att försvaret satt på fler bilder, vet dock inte om man kom fram till om det stämde. Hängde inte med på slutet av tråden.

4 - Ingen aning. Det finns väl ingen exifdata så ingen kan väl säga om den är inzoomad eller inte? Håller med om att det vore konstigt om man valde att inte zooma in mer om det var möjligt att göra så.

5. Det har jag ingen aning om. Kan ej minnas att jag läst något om färdriktning i tråden.

6. Du fick ett svar på 22m från en annan användare såg jag.
Citera
2014-11-11, 14:25
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
5. Det har jag ingen aning om. Kan ej minnas att jag läst något om färdriktning i tråden.

Färdriktingen framkommer i intervjun - expressen eller aftonbladet.
Söderut....dvs, objektet har rört sig från höger mot vänster sett ur betraktarens synvinkel.
Senast redigerad av guuben 2014-11-11 kl. 14:29.
Citera
2014-11-11, 14:26
Medlem
Citat:

Tackar
Citera
2014-11-11, 15:12
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
4 - Ingen aning. Det finns väl ingen exifdata så ingen kan väl säga om den är inzoomad eller inte? Håller med om att det vore konstigt om man valde att inte zooma in mer om det var möjligt att göra så.

En inzoomad bild hade knappast hjälpt saken då den(mobilen) har digital zoom och inte optisk.
Citera
2014-11-11, 18:11
Medlem
En grabb som jobbar på Ornöfärjan som ser åtskilliga båtar på den berömda platsen sade detta:

Kan lika gärna vara en AVMASTAD vit segelbåt som är på bilden. Så dålig är bilden i hans och mitt tycke.

Saker som stämmer in ganska bra är:
1. "Eriks" uppskattning på farkostens fart 5knop.
2. Vit.
3. Tiden på året då människor tar upp sina båtar.

(4. Karlslunds Marina ligger väldigt nära området.)
Citera
2014-11-11, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
En grabb som jobbar på Ornöfärjan som ser åtskilliga båtar på den berömda platsen sade detta:

Kan lika gärna vara en AVMASTAD vit segelbåt som är på bilden. Så dålig är bilden i hans och mitt tycke.

Saker som stämmer in ganska bra är:
1. "Eriks" uppskattning på farkostens fart 5knop.
2. Vit.
3. Tiden på året då människor tar upp sina båtar.

(4. Karlslunds Marina ligger väldigt nära området.)

Det kunde lika gärna vara det om Försvarsmakten inte hade andra observationer av olika slag att lägga till analysunderlaget. Du verkar tro att bilden är det enda Försvarsmakten har att gå på. Är du också en av Rysslands psyops operatörer?

Jag kan ju säga att jag inte har sett ett liknande fenomen de gånger jag har åkt med Ornöfärjan, inte heller från land har jag observerat något liknande, inte ens invid Karlslunds marina.
Senast redigerad av OY 2014-11-11 kl. 19:20.
Citera
2014-11-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kunde lika gärna vara det om Försvarsmakten inte hade andra observationer av olika slag att lägga till analysunderlaget. Du verkar tro att bilden är det enda Försvarsmakten har att gå på. Är du också en av Rysslands psyops operatörer?

Jag kan ju säga att jag inte har sett ett liknande fenomen de gånger jag har åkt med Ornöfärjan, inte heller från land har jag observerat något liknande, inte ens invid Karlslunds marina.

Jag är övertygad om att Ryssland har haft ubåtar & miniubåtar runt om i Östersjön inom Sveriges, Finlands, Estlands, Lettlands & Litauerns gränser.
Själv anser jag att de får gärna åka runt på "sightseeing" i Stockholms skärgård om de vill.
Den dagen(mot all förmodan) Ryssen anfaller Sverige kommer vi inte fatta vad som hände innan vi är helt utspelade.

När lite Regn & Blåst kan lamslå 112 i över en timme i Sverige vad tror du skulle hända om "Ryssen" bombar eller spränger t.e.x Essingeleden, Lidingöbron, Skuru bron, Danviksbron & Södertälje broarna? 2 miljoner människor i Stockholm skulle hamna i chock och inte veta vad de skulle göra.

Men denna bild "Erik" & Försvarsmakten målar upp som en 2+ där 1 är högsta beviset känns väldigt fel IMO(in my opinion).
Varför tror du "Erik" vill vara anonym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in