2014-10-23, 19:55
Medlem
simp00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Hur är det i dagsläget med att kunna beställa saker anonymt med bitcoins nu när allt kräver inloggning&id? Är det säkert nog att skicka bitcoins till en bitcoinplånbok sedan till 3 olika för att sedan skicka allt till sin egentliga plånbok?

Fybse.se behöver du inte lämna id på , btcx kan du köpa för 2k åt gången utan id.
Citera
2014-10-23, 20:06
Medlem
Men vad händer med priset? Är det inte time att det höjs snart? nån som har nån bra bitcoin prognosis sida? eller hur har man kolla egentligen? Jag har hållit på i typ 1 år eller nått får ingen pejling på när man ska köpa? Kommer bitcoinen öka i helgen veckan som kommer?

Sen det där med köpta bitcoins till en wallet och sen vidare till sin "riktiga" plånbok.
är det noga med sånt? Jag har bara kört på.
Citera
2014-10-23, 21:05
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Man ser klart och tydligt en uppåttrend i digitala valutor just nu. Det har vart rätt plant senaste halvåret. Folk som var tveksamma innan börjar förstå teknologin nu. Men det är fortfarande "early adopter stage" och det riktiga "to the moon" paradigmskiftet sker nog inte förrens om 7-8 år, i linje med vad Antonopoulos säger här: https://www.youtube.com/watch?v=xUNGFZDO8mM

Ingen oro över att panikhandla nu, det kommer garanterat ett par bubblor till och många fler nya tvekare kommer att bli frälsta efter att de satt sig in i tekniken.

Själva processen att införskaffa bitcoins, skicka runt dessa och hålla dom säkra från hackare är fortfarande långt ifrån user friendly. Men med nya protokoll vi ser idag (t.ex stellar) så kommer detta till slut vara oundvikligt (användandningen av infrastrukturen det vill säga)

Bra inlägg!

Håller med i allt du skriver, speciellt det där om att kryptering måste bli mer userfriendly.

Direkt när jag får en stadigare inkomst kommer jag spara allt inom krypto, inom 10 år ska jag ha lämnat det ruttnande FIAT.

Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Men vad händer med priset? Är det inte time att det höjs snart? nån som har nån bra bitcoin prognosis sida? eller hur har man kolla egentligen? Jag har hållit på i typ 1 år eller nått får ingen pejling på när man ska köpa? Kommer bitcoinen öka i helgen veckan som kommer?

Sen det där med köpta bitcoins till en wallet och sen vidare till sin "riktiga" plånbok.
är det noga med sånt? Jag har bara kört på.

Hade jag haft råd hade jag köpt nu, men samtidigt så ser jag ingen anledning till panik än. Däremot så kan du räkna med att börsen kraftigt kommer gå ner inom en snar framtid och då kommer kryptovalutor öka enormt, ett matematiskt förtroende är odödligt.
Senast redigerad av raxmouse 2014-10-23 kl. 21:08.
Citera
2014-10-23, 21:08
Medlem
raxmouses avatar
dubbelpost
Citera
2014-10-24, 15:04
Medlem
Trillskes avatar
Givet att BTC fortsätter med exponentiell tillväxt - vad händer egentligen vid en hyperinflation, eller ens hög inflation, hos fiatvalutor om 5+ år?

Det har varit på tapeten i Argentina ganska tidigt i bitcoins utveckling, men saken med de diskussionerna har rört att det varit svårt för dem att byta till sig bitcoin. Underförstått i den problematiken är ju att om bytet är lätt så är det självklart, och skillnaden mellan BTC och USD (samt alla andra alternativ) är att i den första marknaden är alla människor välkomna.

Har vi fortsatt exponentiell tillväxt kommer det om 5 år rimligen vara enkel att skaffa bitcoins globalt, och då har vi något mänskligheten inte haft förut - ett globalt valutasystem där alla är välkomna och alla behandlas likvärdigt.

Det är inte minst intressant ur perspektivet bitcoin vs framtida protokoll (dagens altcoins är förstås ett stort skämt). I dagsläget håller (store of value) de flesta hellre USD än bitcoin, eftersom USD (den naturliga inflationen och en del noja till trots) innebär extremt mycket mindre finansiell risk. Detta alltså trots att BTC befinner sig på en helt annan planet teknologiskt - det är ett fullständigt överlägset system så pass att jämförelser är direkt överflödiga. Vad jag anser att detta visar är att om BTC skulle hitta någon form av åtminstone semi-stabil konvergens prismässigt kan inget protokoll som inte uppvisar samma stabilitet konkurrera på kort sikt, och på lång sikt gör det konkurrerande protokoll meningslösa givet att inte det teknologiska steget är väldigt stort.

Kanske kan någon klyftig människa komma på ett protokoll som faktiskt ger stabilt pris från start utan att vara toppstyrt/orättvist. Men i dagsläget är det knappt science fiction - det är hokus pokus.

Alternativet är då alltså premine. Den som är insatt i bitcoin kan då ställa sig frågan: om svenska kronor lanserades idag, staten startade med merparten av alla pengar och sa till medborgarna att de får tillåtelse att jobba ihop en del av den här kakan. Skulle du gått med i systemet? Såklart inte. Även om svenska kronor då hade ett krypto-format skulle det inte vara intressant. Kvar blir att med hjärnhand reglera att medborgarna ska använda en viss valuta, vilket man gör idag - men via status quo snarare än acceptans, och möjligheten till status quo har redan passerat för krypto.

I några länder skulle det antagligen gå att tvinga medborgarna till en sådan sak. Globalt? Hah!
Senast redigerad av Trillske 2014-10-24 kl. 15:15.
Citera
2014-10-24, 17:07
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Har vi fortsatt exponentiell tillväxt kommer det om 5 år rimligen vara enkel att skaffa bitcoins globalt, och då har vi något mänskligheten inte haft förut - ett globalt valutasystem där alla är välkomna och alla behandlas likvärdigt.
Dessutom, vad många inte verkar ha insett är att Bitcoin är ett programmerbart valutasystem, och därmed kan mycket i dagens finansiella system automatiseras. Automatisering har varit centralt i nästan all teknikutveckling. Fundera på vad det innebär för framtidens banksystem.
Citera
2014-10-25, 11:35
Medlem
Sidechains är mycket intressant. Gör det möjligt att växla BTC<->altcoin utan centraliserade växlingskontor (om jag förstått det rätt). Återstår att se hur detta kommer fungera i praktiken för jag har ingen aning.
Citera
2014-10-25, 12:30
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Sidechains är mycket intressant. Gör det möjligt att växla BTC<->altcoin utan centraliserade växlingskontor (om jag förstått det rätt). Återstår att se hur detta kommer fungera i praktiken för jag har ingen aning.

Ett fantastisk inlägg av dig. Tänk den dagen då alla förstår vad du redan tänker.

Då pratar vi Falkvingevärdering

Edit: Fast du kunde ju dunkat med några läckra länkar
Citera
2014-10-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ett fantastisk inlägg av dig. Tänk den dagen då alla förstår vad du redan tänker.

Då pratar vi Falkvingevärdering

Edit: Fast du kunde ju dunkat med några läckra länkar

Jag hoppas gemene man redan har lärt sig informationssökning men för den som vill ha information på silverfat, varsågod:

Whitepaper

Bitcointalktråd

Reddittråd

https://www.cryptocoinsnews.com/sidechains-bitcoin-2-0-revolution-highlights-reddit-ama/
Citera
2014-10-25, 14:59
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Jag hoppas gemene man redan har lärt sig informationssökning men för den som vill ha information på silverfat, varsågod:

Whitepaper

Bitcointalktråd

Reddittråd

https://www.cryptocoinsnews.com/sidechains-bitcoin-2-0-revolution-highlights-reddit-ama/

Det gäller att utbilda kidsen. Och vi vet alla att kidsen kräver länkar.

Finns ett klipp på Youtube där en snubbe hånglar med en länk. Det är tungt.

Här har ni länken.

-to the moon-
Citera
2014-10-25, 20:39
Medlem
Baskis avatar
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19733735.ab?teaser=true nån med plus?=)
Citera
2014-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19733735.ab?teaser=true nån med plus?=)

Aftonbladet är väl bland de sista som har en aning om vad som kommer hända med vår ekonomi.

De påstår att vår massinvandring på flera hundra miljarder är världens bästa investering LOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in