2014-05-22, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Dålig timing på kort sikt med tanke på hur mycket den plötsligt gick upp igår, men i långa loppet blir du förhoppningsvis en stor vinnare, precis som vi andra. Välkommen till klubben!

Hehe jo, hade köpt i fredags kväll om jag i te hade behövt vänta på att banköverföring hade gått igenom...

Nej men jag satsar långsiktigt, borde löna sig inom 2-3 år.
Citera
2014-05-22, 09:03
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Vad handlade det om?
Är på mobil/jobbet så det blir kortafattat.

De gav en kort introduktion och nämnde att bitcoin blev mycket uppmärksammat i media runt nyår. Sedan pratade d om Mt gox och att det ryktades om att valutan var död, men att den nu stabiliserats runt 450 usd.

Kändes mest som att de nämnde bitcoin för sakens skull utan att ha någon egentlig nyhet.
Citera
2014-05-22, 09:54
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up

De gav en kort introduktion och nämnde att bitcoin blev mycket uppmärksammat i media runt nyår. Sedan pratade d om Mt gox och att det ryktades om att valutan var död, men att den nu stabiliserats runt 450 usd.

Kändes mest som att de nämnde bitcoin för sakens skull utan att ha någon egentlig nyhet.
Ok, vad som sägs i Sverige är rätt ointressant dock i sammanhanget. Känns inte precis som att det är här innovationen kommer ske.
Citera
2014-05-22, 10:27
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up

Bitcoin har stigit i 2 dagar nu så kan väl inte påstå att den är död, sen att hypen har lagt sig tycker jag bara är positivt. Det vi nu ser är en mer stabil & långsiktig värdeökning, men såklart på vägen kommer det komma gropar men såklart även gupp. Dvs ups & downs. Tror fortfarande att vi ser 1000 USD före året är slut, men det är bara min gissning, sen vet jag inte alls om den kommer kunna hålla sig på 700-1000, men att vi kommer dit, är jag nästintill övertygad om, ingen som kan veta såklart, men kollar man på orderböcker osv och ser hur faktiskt mycket intresse det finns runt BTC så är det verkligen inte osannolikt. Det enda man får hoppas på är att MTGox historian är just en historia idag och att de inte ska påverka kursen märkbart mer, och att vi slipper andra bad news så att säga.

Kan även tillägga att vi nått 528 USD på Bitstamp idag här för en 25 minuter sen, så när vi väl ökar går de fort.

Men men,
den som lever får se :-)
Citera
2014-05-22, 19:02
Medlem
Trillskes avatar
Bitcoinhypen har inte ens börjat. Så mycket kan jag faktiskt lova.

Sedvanlig disclaimer: det behöver inte betyda att just bitcoinsen ni hordar gör er rika. Bara att den mänskliga världen har förändrats drastiskt och det kommer bli fart utav helvete när mänskligheten upptäcker det. När det händer går det fort (brukar lite flummigt kallas kollektivt medvetande).

Åtminstone i västvärlden (och alla andra delar som kommit förbi stadiet av anarki) kommer det mer eller mindre förändra samhället "som helhet".
Senast redigerad av Trillske 2014-05-22 kl. 19:10.
Citera
2014-05-22, 19:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Ok, vad som sägs i Sverige är rätt ointressant dock i sammanhanget. Känns inte precis som att det är här innovationen kommer ske.
I det stora hela håller jag med. Dock så tycker jag alltid det är kul när man kommer över Bitcoin i media utan att man själv aktivt letat efter det. Dessutom tyckte jag det var intressant att SR bevakar Bitcoin så pass mycket att man kände för att göra en nyhet om det utan att något egentligen hade hänt.

PSA: För övrigt är det Bitcoin Pizza Day idag. För fyra år sedan så genomfördes den första (kända) handelstransaktionen med bitcoins. Det var användarnamnet laszlo på bitcointalk.org som köpte 2 st pizzor från en annan på forumet för 10.000 BTC, vilket idag motsvarar ca 5 miljoner USD. Detta var en viktig milstolpe i Bitcoins historia.

Om man har möjlighet och inte har ätit middag än så tycker jag man bör fira dagen genom att beställa en pizza från http://www.pizza24.se då de verkar acceptera bitcoin som betalning.
Citera
2014-05-22, 21:18
Medlem
tja. tänkte köpa lite bitcoin men har ingen koll, så jag tänkte om ni har några tips, typ vad som är viktigt, hur jag kommer ingång, vilja sajter & bloggar man ska ha koll på etc. Blir grymt gald för alla svar
Citera
2014-05-22, 21:40
Medlem
nutkjells avatar
Är det kanske dags för en pinnad "Köpa bitcoins"-tråd snart? Eller är det bara jag som tycker att det blir lite väl mycket "var kan jag köpa/sälja billigast"-inlägg?
Citera
2014-05-22, 22:41
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Bitcoinhypen har inte ens börjat. Så mycket kan jag faktiskt lova.

Sedvanlig disclaimer: det behöver inte betyda att just bitcoinsen ni hordar gör er rika. Bara att den mänskliga världen har förändrats drastiskt och det kommer bli fart utav helvete när mänskligheten upptäcker det. När det händer går det fort (brukar lite flummigt kallas kollektivt medvetande).

Åtminstone i västvärlden (och alla andra delar som kommit förbi stadiet av anarki) kommer det mer eller mindre förändra samhället "som helhet".

Skål broder, kul att se att det finns fler som ser det.
Citera
2014-05-23, 13:46
Medlem
Nån som använder btc-e som kan förklara för mig varför jag inte kan skicka bitcoins? Jag har aldrig skickat förut bara tagit emot coins.
Citera
2014-05-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjocksomfan
Nån som använder btc-e som kan förklara för mig varför jag inte kan skicka bitcoins? Jag har aldrig skickat förut bara tagit emot coins.

Löste det. Fatta inte att man skulle in på mailen
Citera
2014-05-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Är det kanske dags för en pinnad "Köpa bitcoins"-tråd snart? Eller är det bara jag som tycker att det blir lite väl mycket "var kan jag köpa/sälja billigast"-inlägg?

Bra förslag. Helt ointressant med dessa ständiga inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in