Citat:
Ursprungligen postat av
2_Thumbs_Up
Är på mobil/jobbet så det blir kortafattat.
De gav en kort introduktion och nämnde att bitcoin blev mycket uppmärksammat i media runt nyår. Sedan pratade d om Mt gox och att det ryktades om att valutan var död, men att den nu stabiliserats runt 450 usd.
Kändes mest som att de nämnde bitcoin för sakens skull utan att ha någon egentlig nyhet.
Bitcoin har stigit i 2 dagar nu så kan väl inte påstå att den är död, sen att hypen har lagt sig tycker jag bara är positivt. Det vi nu ser är en mer stabil & långsiktig värdeökning, men såklart på vägen kommer det komma gropar men såklart även gupp. Dvs ups & downs. Tror fortfarande att vi ser 1000 USD före året är slut, men det är bara min gissning, sen vet jag inte alls om den kommer kunna hålla sig på 700-1000, men att vi kommer dit, är jag nästintill övertygad om, ingen som kan veta såklart, men kollar man på orderböcker osv och ser hur faktiskt mycket intresse det finns runt BTC så är det verkligen inte osannolikt. Det enda man får hoppas på är att MTGox historian är just en historia idag och att de inte ska påverka kursen märkbart mer, och att vi slipper andra bad news så att säga.
Kan även tillägga att vi nått 528 USD på Bitstamp idag här för en 25 minuter sen, så när vi väl ökar går de fort.
Men men,
den som lever får se :-)