Falkvinge är ett visionärt geni. Problemet med dessa typer av genier är att dom ofta är före sin tid.
Falkvinges värderingsmål kommer att uppnås. Men troligvis 10 år senare än förutspått.
Kolla på ibubblan runt 2000. Minns själv hur jag var runt på alla itbolagens "marknadsdagar" nere i kungsträdgården.
Halleluljastämning rådde. Minns speciellt hur Novestra gjorde klart med en riktad nyemission på 500 miljoner sek till en lite högre kurs än vad aktien då kostade. Detta skedde live inför ca 300 människor. (givetvis planerat, men who cares)
När alla andra bara satt och gapade så sprang massepojken ut från lokalen och ringde sin mäklare. Var helt givet att aktien skulle sticka (handlades inofficiellt och att börsstoppa verkade inte ligga på agendan

) och vill minnas att jag gjorde en halv mille den eftermiddagen.
Kan ha varit en mille också men vem orkade räkna
Det var galna men underbara tider.
Vad jag vill säga är att itbubblan 2000 egentligen inte var en bubbla utan vi( marknaden) var bara före vår tid.
Nu har värderingarna kommit ikapp de tankar som då fanns. Tankarna ha blivit fundamenta. It bolagen levererar.
Vart en del läropengar dessutom till slut

Massepojken tokgulade!
Att gå från snuskigt rik till helt jävla stengul är sjukt tungt. Jag gjorde den resan och därför känner jag extra starkt för Falkvinge. Tog många år för mig att komma igen.
Mkt glädjande om Falkvinge hann undan med en stor del av sina bitcoin. Verkar ju så då han är på banan igen.
Milt sagt så var inte bankrollmanagment

inställningen densamma som idag
Dit är hit vi ska med bitcoin. Galen jävla hysteri. När alla ska in samtidigt i ett litet papper som bitcoin..
Då är det mumma för portmannän
Idag är det onsdag (eller är det verkligen det?)) och min favoritlunchrestaurang serverar muskotstuvade makaroner med falukorv.
Blir det bättre än så?
Krögarn (syrian) har btw börjat fråga mkt om bitcoin. Vi pratar gratis luncher mot information. Massepojken gör affärer i alla sammanhang.
Tur att jag inte är politiker. Herregud vad mutor jag skulle ta..
-To the moon-