2014-10-21, 14:47
Medlem
Sikkans avatar
Se upp för scammers. fick just ett mail från: mythco@brn.interhost.co.il on behalf of Blockchain (no-reply@blockchain.info)

klickar man på länken varnar webbläsaren för nätfiske hos 82.145.48.199 som finns i ryssland.

De uppmanar att man ska verifiera sitt konto..
Citera
2014-10-22, 09:49
Medlem
MontyBurnss avatar
Falkvinge tweetade detta nyss.

Two things in the next six months: 1) Stocks into the ground. 2) #Bitcoin to the moon 2015Q1. We can call it "Apollo 11".

Han verkar vaknat ur sin BTC dvala!
Citera
2014-10-22, 10:09
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns

Two things in the next six months: 1) Stocks into the ground. 2) #Bitcoin to the moon 2015Q1. We can call it "Apollo 11".

Underbart! Tydligen är det fler än den kärleksfulle Massepojken som konstaterar att bitcoins prissättning kontra börsen är uppenbart felaktig.

Jag känner mig nu återigen tvungen att göra både flickor och pojkar lite extra uppmärksamma på att bitcoins Market Cap är fjuttiga 35 Miljarder SEK.

Till dom som säger att bitcoin är en bubbla föreslår jag en rejäl reality check.

Min portfölj består nu av 10% BITCOIN och 20% GULD. Aktier 0%

Är extremt hård med mitt bankrollmanagment men kanske ska man kliva upp i nivå på bitcoin?

Får fundera på det.

-To the moon-
Senast redigerad av massepojken 2014-10-22 kl. 10:18.
Citera
2014-10-22, 10:35
Medlem
massepojkens avatar
Falkvinge är ett visionärt geni. Problemet med dessa typer av genier är att dom ofta är före sin tid.

Falkvinges värderingsmål kommer att uppnås. Men troligvis 10 år senare än förutspått.

Kolla på ibubblan runt 2000. Minns själv hur jag var runt på alla itbolagens "marknadsdagar" nere i kungsträdgården.

Halleluljastämning rådde. Minns speciellt hur Novestra gjorde klart med en riktad nyemission på 500 miljoner sek till en lite högre kurs än vad aktien då kostade. Detta skedde live inför ca 300 människor. (givetvis planerat, men who cares)

När alla andra bara satt och gapade så sprang massepojken ut från lokalen och ringde sin mäklare. Var helt givet att aktien skulle sticka (handlades inofficiellt och att börsstoppa verkade inte ligga på agendan ) och vill minnas att jag gjorde en halv mille den eftermiddagen.
Kan ha varit en mille också men vem orkade räkna

Det var galna men underbara tider.

Vad jag vill säga är att itbubblan 2000 egentligen inte var en bubbla utan vi( marknaden) var bara före vår tid.

Nu har värderingarna kommit ikapp de tankar som då fanns. Tankarna ha blivit fundamenta. It bolagen levererar.

Vart en del läropengar dessutom till slut Massepojken tokgulade!

Att gå från snuskigt rik till helt jävla stengul är sjukt tungt. Jag gjorde den resan och därför känner jag extra starkt för Falkvinge. Tog många år för mig att komma igen.

Mkt glädjande om Falkvinge hann undan med en stor del av sina bitcoin. Verkar ju så då han är på banan igen.

Milt sagt så var inte bankrollmanagment inställningen densamma som idag

Dit är hit vi ska med bitcoin. Galen jävla hysteri. När alla ska in samtidigt i ett litet papper som bitcoin..

Då är det mumma för portmannän

Idag är det onsdag (eller är det verkligen det?)) och min favoritlunchrestaurang serverar muskotstuvade makaroner med falukorv.

Blir det bättre än så?

Krögarn (syrian) har btw börjat fråga mkt om bitcoin. Vi pratar gratis luncher mot information. Massepojken gör affärer i alla sammanhang.

Tur att jag inte är politiker. Herregud vad mutor jag skulle ta..

-To the moon-
Senast redigerad av massepojken 2014-10-22 kl. 11:11.
Citera
2014-10-22, 15:57
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Idag är det onsdag (eller är det verkligen det?))
Diskuterades på senaste styrelsemötet. Vi har inget svar ännu, ville bara meddela att frågan är prioriterad.
Citera
2014-10-22, 16:02
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Diskuterades på senaste styrelsemötet. Vi har inget svar ännu, ville bara meddela att frågan är prioriterad.

Du är inte bara smart, du har humor oxå.

Världsklass på den!
Citera
2014-10-22, 19:00
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Nice! Falkvinge hade varit en bra röst som förespråkade BTC och dom oändliga fördelarna. Synd att piratpartiet idag inte är i närheten av frågan....lite skymt kom man med som förslag nyligen att Edward Snowden skulle få asyl i Sverige...lol, typ sist i ledet och när stormen lagt sig.

Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Falkvinge är ett visionärt geni. Problemet med dessa typer av genier är att dom ofta är före sin tid.

Falkvinges värderingsmål kommer att uppnås. Men troligvis 10 år senare än förutspått.

Berätta gärna detaljerat och sakligt varför Falkvinges värderingsmål "#Bitcoin to the moon 2015Q1. We can call it "Apollo 11"." snarare skulle appliceras om 10 år. Falkvinge's påstående om att det ligger närmre i tiden än vad du själv tippar är inget unikt för just Falkvinge finns en uppsjö av andra "inflytelserika" nördar på nätet som påstår samma vision.
Senast redigerad av raxmouse 2014-10-22 kl. 19:07.
Citera
2014-10-23, 03:08
Medlem
Man ser klart och tydligt en uppåttrend i digitala valutor just nu. Det har vart rätt plant senaste halvåret. Folk som var tveksamma innan börjar förstå teknologin nu. Men det är fortfarande "early adopter stage" och det riktiga "to the moon" paradigmskiftet sker nog inte förrens om 7-8 år, i linje med vad Antonopoulos säger här: https://www.youtube.com/watch?v=xUNGFZDO8mM

Ingen oro över att panikhandla nu, det kommer garanterat ett par bubblor till och många fler nya tvekare kommer att bli frälsta efter att de satt sig in i tekniken.

Själva processen att införskaffa bitcoins, skicka runt dessa och hålla dom säkra från hackare är fortfarande långt ifrån user friendly. Men med nya protokoll vi ser idag (t.ex stellar) så kommer detta till slut vara oundvikligt (användandningen av infrastrukturen det vill säga)
Senast redigerad av loxyria 2014-10-23 kl. 03:12.
Citera
2014-10-23, 11:03
Medlem
Citat:

qe4 kommer så aktier kommer inte droppa.

Bitcoin kan få åt vilket håll det vill ingen som vet säkert men till slut kommer det gå ner i pris.
Citera
2014-10-23, 15:22
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Bitcoin kan få åt vilket håll det vill ingen som vet säkert men till slut kommer det gå ner i pris.
Haha, en av alla stjärnor. Kan du inte åtminstone ge oss en analys när du slänger upp en icke-intuitiv slutsats?
Citera
2014-10-23, 16:12
Medlem
FattigaShejkens avatar
Hur är det i dagsläget med att kunna beställa saker anonymt med bitcoins nu när allt kräver inloggning&id? Är det säkert nog att skicka bitcoins till en bitcoinplånbok sedan till 3 olika för att sedan skicka allt till sin egentliga plånbok?
Citera
2014-10-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Hur är det i dagsläget med att kunna beställa saker anonymt med bitcoins nu när allt kräver inloggning&id? Är det säkert nog att skicka bitcoins till en bitcoinplånbok sedan till 3 olika för att sedan skicka allt till sin egentliga plånbok?

Det enklaste du kan göra är att skapa ett anonymt konto på btc-e.com och skicka de bitcoin du köper dit. Några timmar senare tar du ut dem igen till din plånbok. Det finns ingen koppling mellan de bitcoins du skickade in och de du får ut, eftersom allt blandas i btc-e's hotwallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in