2014-10-15, 05:16
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
De flesta som spelar wot spelar inte artilleri. Bolaget känner därav troligtvis mest pengar på stridsvagnspelarna.

Rundor där det inte är något artilleri med tycker jag helt klart är roligast. Tycker därför att de kunde ha någon ruta man kunde klicka i "artilleri kommer förkomma i mindre utsträckning", dvs. att det inte försvinner helt men blir mindre vanligt.

Vad tycker ni?

så vissa skall få ha 10 arty i varje lag bara för vissa inte vill ha det ?
nope kommer inte att ske

lär dig spela bara så är det lätt att undvika arty, spelar du arty så vet du också var du skall ställa dig så inte arty kan skjuta dig om arty är på en viss plats, den troligaste där dom brukar stå

2 ggr som jag har blivit utslagen av arty dom senaste 2 månaderna, så 1 gång i månaden

brukar säga det bara är n00bs som dör av arty :P
"spelar man allt, kan man allt" <-- stämmer bra i wot
tex om dom har en fv304 så vet du att den kan skjuta över den stenen, men inte den stenen, har dom en obj 261 så vet man också att den inte kan skjuta på vissa ställen
Citera
2014-10-15, 05:27
Medlem
Kebabsugers avatar
Cardiac fire of effect etc...
alla dom nya är väl för att pollacker/cz och andra värdelösa spelare skall få känna sig lite bättre genom att få en achievement då och då
är väl samma anledning till varför dom skall sänka steg 1 i mark of excellence från 65% till 50%
så även pollacker kan få ett märke på sin pipa
dom kändes mobbade nu ju
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Skaffade Maus nu. Värsta skit jag spelat i. Hur kan dom göra en sån vagn totalt värdelös? Hur kan man göra vk 45 02B bättre som är en tier lägre? Wot kommer gå i graven snart. Var så lugn. Detta spel överbelastat av polska och CZ noobs kommer snart få sin gräns

VK kommer ju nerfas igen, den släpptes igenom supertestet antagligen för folk tyckte den var värdelös innan och bättre nu
men visst så borde maus få 300mm i tornet och mitten lower plate borde försvinna

jag och en polare rushade om man kan kallade det i varsin maus på malinovka, tog scout vägen på höger sida vid vattnet och när vi kom fram hade min polare 1500 hp och jag 2000hp
vi vann väldigt fort därefter pga spotting vi gjorde :P

3st maus som rushar är också grymt, inte för dom är svåra att penna, men för att det är 9000HP som måste plockas bort

Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Gillade wot fram till tier 9, ska man fixa en tier x tank så måste man casha in.. Även om man vinner matcher i t9 så drar man inte in några credits direkt.
Slutade då jag redan spenderat 1-1500kr på spelet och känner inte för att lägga ut 400-500kr på en enda tank..

Skräp spel.

du skall inte spela T9 för pengar !
man spelar tier 5-6 för pengar om man inte har t8 premium
du har spelat upp till t9 och har ingen koll på det ?
Citera
2014-10-15, 05:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
du skall inte spela T9 för pengar !
man spelar tier 5-6 för pengar om man inte har t8 premium
du har spelat upp till t9 och har ingen koll på det ?
Plockade in 46k krediter med crusader sp idag efter en skaplig match, gjorde bara 3ggr mer skada än näst bäste i laget :/ ensköt 3 vagnar fick fler "medaljer" än jag kan räkna till och ace mastery badge, drygt 3500xp tro't fan men ingen gnällde om hack, fusk eller op spg men fick ett dussin "ns"

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
3 artys i motståndarlaget är nästan ospelbart om man inte sitter och gömmer sig större delen av matchen och då kan man lika gärna spela ett singelplayer smygarspel istället. Håller med om att det blir ett helt annat spel med för många artys, statiskt och trist om man inte gillar att sitta i basen och snipa.
Kan va djävligt kul med många spg också, tänk dig 27st på kartan, snabba körde td eller scout medans långsamma låg en bit bakom och sköt prick
Citera
2014-10-15, 08:29
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Cardiac fire of effect etc...
alla dom nya är väl för att pollacker/cz och andra värdelösa spelare skall få känna sig lite bättre genom att få en achievement då och då
är väl samma anledning till varför dom skall sänka steg 1 i mark of excellence från 65% till 50%
så även pollacker kan få ett märke på sin pipa
dom kändes mobbade nu ju

Är en ganska meningslös award, tom värre än gamla Sniper som man fick hälften av alla matcher.
Träffar man och skadar det man träffar så får man dem.

Citat:
VK kommer ju nerfas igen, den släpptes igenom supertestet antagligen för folk tyckte den var värdelös innan och bättre nu
men visst så borde maus få 300mm i tornet och mitten lower plate borde försvinna

Det roliga är att det var en bra tank även innan, lite slö men helt ok. Nu är den ett monster framifrån som bouncar gold shells. Har haft flera matcher med 8-9k bouncat.
Citera
2014-10-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Är en ganska meningslös award, tom värre än gamla Sniper som man fick hälften av alla matcher.
Träffar man och skadar det man träffar så får man dem.

Skulle säga att alla medaljer känns rätt meningslösa, säger mer om motståndarna än sin egen prestation.

Tex medaljen för att slagit ut nio vagnar, jag gjorde knappast någon makalös prestation utan motståndet var riktigt dåligt när jag fick dem.

Skulle vilja se den som lyckas få de mot riktigt bra motstånd.
Citera
2014-10-15, 11:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Skulle säga att alla medaljer känns rätt meningslösa, säger mer om motståndarna än sin egen prestation.
Tex medaljen för att slagit ut nio vagnar, jag gjorde knappast någon makalös prestation utan motståndet var riktigt dåligt när jag fick dem.
Skulle vilja se den som lyckas få de mot riktigt bra motstånd.

Även för bra spelare krävs det att man har tur för att slå ut 9 tanks, eftersom det kräver kombinationen att både ditt och motståndarens lag är dåliga. Ditt eget så att de inte stjäl dina kills och motståndarens för att de annars skulle slå ut dig.
Däremot skulle jag säga att monstermatcherna där någon gör 8k+ damage är det nästan enbart bra spelare som klarar av det.

Av (non-epic) rewards ser jag enbart High Caliber och Top Gun vara baserade på någon form av skicklighet, resten kan man få av ren tur.
Citera
2014-10-15, 11:51
Medlem
knypplarNs avatar
Såg att ni diskuterade lite arty, mitt främsta problem med arty är att tomaterna med lite tur kan överprestera å det grövsta i arty. Två gånger den senaste veckan har jag blivit oneshottad av arty (tomater båda gångerna) när jag kommer åkande i full fart, en gång i Leo1 och den andra gången i BC25t. Båda gångerna var det late game och jag hade konserverat min HP, hade förmodligen vunnit båda matcherna om jag inte blivit oneshottad, nu blev det två förluster istället. Inte ens en bra artyspelare ska kunna träffa en BC eller Leo1 som kommer åkande i full fart så det är ju rätt frustrerande när en usel spelare gör det. Visar bara på hur obalanserat arty fortfarande är.
Citera
2014-10-15, 11:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Såg att ni diskuterade lite arty, mitt främsta problem med arty är att tomaterna med lite tur kan överprestera å det grövsta i arty. Två gånger den senaste veckan har jag blivit oneshottad av arty (tomater båda gångerna) när jag kommer åkande i full fart, en gång i Leo1 och den andra gången i BC25t. Båda gångerna var det late game och jag hade konserverat min HP, hade förmodligen vunnit båda matcherna om jag inte blivit oneshottad, nu blev det två förluster istället. Inte ens en bra artyspelare ska kunna träffa en BC eller Leo1 som kommer åkande i full fart så det är ju rätt frustrerande när en usel spelare gör det. Visar bara på hur obalanserat arty fortfarande är.

Att få in turskott kan alla, men rent krasst är det i stort sett omöjligt att träffa en BC som kommer i full fart om den inte åker rakt fram eftersom man måste sikta så jävla långt framför om det är lite avstånd. Jag har blivit oneshottad av en tomat som spelade med i min IS-7 och han sköt slängskott i farten, ska vi ta bort meds också?
Jag ser arty som en extra krydda i spelet och håller helt med om att det absolut inte ska vara mer än max 2-3 st i samma match.
Citera
2014-10-15, 12:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

väldigt lätt, man vet ju hur många sekunder skottet tar innan det landar och där kommer du i 60kmh i din leo1, då är du där om 2sekunder, skjuter, bam one shottad
enkel matte bara
Citera
2014-10-15, 12:11
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Även för bra spelare krävs det att man har tur för att slå ut 9 tanks, eftersom det kräver kombinationen att både ditt och motståndarens lag är dåliga. Ditt eget så att de inte stjäl dina kills och motståndarens för att de annars skulle slå ut dig.
Däremot skulle jag säga att monstermatcherna där någon gör 8k+ damage är det nästan enbart bra spelare som klarar av det.

Av (non-epic) rewards ser jag enbart High Caliber och Top Gun vara baserade på någon form av skicklighet, resten kan man få av ren tur.

tycker man får high caliber hela tiden med
Citera
2014-10-15, 12:38
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Att få in turskott kan alla, men rent krasst är det i stort sett omöjligt att träffa en BC som kommer i full fart om den inte åker rakt fram eftersom man måste sikta så jävla långt framför om det är lite avstånd. Jag har blivit oneshottad av en tomat som spelade med i min IS-7 och han sköt slängskott i farten, ska vi ta bort meds också?
Jag ser arty som en extra krydda i spelet och håller helt med om att det absolut inte ska vara mer än max 2-3 st i samma match.
Det är en jävla skillnad på turskott som poteniellt gör ~400 skada och ~2500 skada. Det känns dessutom som att dåliga spelare har någon form av turbonus som gör att de kan snapshotta med arty eller ryska HT-kanoner.

Jag har vanligtvis inget mot arty, däremot borde man inte kunna plutona tre stycken high tier artyn, det tenderar att förstöra matcherna å det grövsta eftersom de lätt kan fokusera ner motståndarnas bästa spelare.
Citat:
väldigt lätt, man vet ju hur många sekunder skottet tar innan det landar och där kommer du i 60kmh i din leo1, då är du där om 2sekunder, skjuter, bam one shottad
enkel matte bara
Alltså, ja och nej. Jag kan köpa att en bra spelare kan räkna på var han placerar skottet men med tanke på att arty inte ens är speciellt träffsäkert på stillastående mål är det rätt osannolikt att träffa en medium som rör sig i full fart.
Citera
2014-10-15, 12:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det är en jävla skillnad på turskott som poteniellt gör ~400 skada och ~2500 skada. Det känns dessutom som att dåliga spelare har någon form av turbonus som gör att de kan snapshotta med arty eller ryska HT-kanoner.

Jag har vanligtvis inget mot arty, däremot borde man inte kunna plutona tre stycken high tier artyn, det tenderar att förstöra matcherna å det grövsta eftersom de lätt kan fokusera ner motståndarnas bästa spelare.

Nu hänger jag inte med riktigt på vad du menar? Så det är mer självklart att en med ammorackar en IS-7 än att ett arty turskjuter ned dig? Och med den skadan du uppger så är det väl bara T-92 som kan pusha ut den något sånär säkert? Min 261 gör 1700 på pappret, i medvind och superduperhit. I realiteten gör man ca 600 dmg per skott vilket är bra mycket mindre än många TD's.

Jag ser inte skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in