2014-10-14, 15:20
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Arty är helt ok, men det bör finnas en gräns.

Ibland hamnar man med/emot en idiotpluton på tre arty och får ytterligare två från MM. Det är så jävla löjligt när det händer.

Ja en eller två artys är helt ok, men när man får fem artys mot sig då är det fan inte kul.
Citera
2014-10-14, 16:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag förespråkar en gräns på 2st lågtier eller 1st högtier per lag, tillräckligt för man ska behöva tänka sig för men inte så mycket att man blir handlingsförlamad.
Citera
2014-10-14, 17:20
Medlem
talgoxens avatar
Banor med arty och banor utan är nästan som två olika spel. Speciellt på kartor som inte är stadskartor.

I ett öppet landskap med arty så måste du ägna stor del av din tid åt "counter arty activities", som att röra på dig så fort du har skjutit, fundera om stenen är tillräckligt hög som artskydd osv.

Om det inte finns arty kan jag istället fokusera helt på att använda min kartkunskap och spelkänsla för att stå på precis rätt plats i förhållande till de andra vagnarna.
Citera
2014-10-14, 17:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
I ett öppet landskap med arty så måste du ägna stor del av din tid åt "counter arty activities", som att röra på dig så fort du har skjutit, fundera om stenen är tillräckligt hög som artskydd osv.
Hur spelar du egentligen? visst är det 5-14 spg i motståndarlaget så kan man behöva tänka men inte när det är 1-2 spg, med 1-2 spg kan man dessutom spela mycket aggressivare även när man är ensam på en sida och spelet blir mer dynamiskt.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-10-14 kl. 17:37.
Citera
2014-10-14, 20:19
Medlem
xyklopfs avatar
Match nu med 38tn/a. Tier 4 match.

Duelist, slagkämpe, verkanseld, grovkalibrig, stridsvagnsess. 18886 credits, 1686 exp. (x2).

1 skadeskjuten Luchs, 3 kills - DW2, B1, T28.

Inte så särskilt vet jag, men efter en horribel period med förluster kändes detta riktigt bra.

Diverse ändringar på diverse vagnar efter 9.3:

http://www.youtube.com/watch?v=A7HArfPRDAw
Citera
2014-10-14, 20:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ibland hamnar man med/emot en idiotpluton på tre arty och får ytterligare två från MM. Det är så jävla löjligt när det händer.
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Banor med arty och banor utan är nästan som två olika spel. Speciellt på kartor som inte är stadskartor.
Om det inte finns arty kan jag istället fokusera helt på att använda min kartkunskap och spelkänsla för att stå på precis rätt plats i förhållande till de andra vagnarna.

Seriöst grabbar, har ni problem med arty är det för att ni är förutsägbara, inte rör er när ni blivit spottade och dessutom campar alldeles för mycket.
Jag har inga större problem med arty, eftersom jag vet hur chansartat det är att träffa något och även om en arty bestämmer sig för att fokusera på mig så måste den ha tur för att träffa mig. Och i ärlighetens namn, blir ni träffade av arty hade ni lika gärna kunnat bli träffad av en TD eller något annat av exakt samma orsaker.
Ni borde spela arty bara för att se begränsningarna, samt hur naiva spelare är. Som exempel, jag skjuter regelmässigt på de positioner där jag sett en tank som spottats och sen försvunnit, och ni skulle bara ana hur många jag slagit ut på det sättet eftersom idioterna inte ens flyttat på sig. Likaså folk som backar ut och in ur cover på exakt samma sätt och ger mig flera chanser att tima in kulbanan.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Duelist, slagkämpe, verkanseld, grovkalibrig, stridsvagnsess. 18886 credits, 1686 exp. (x2).

Inget ont om dig, men Fire for effect ( = verkanseld?) är en värdelös "achievement". Har man problem att göra mer damage än sin HP, så kanske man skulle fundera på vad man gör fel.
Eller så sitter man i en Maus med 3000 HP.
Citera
2014-10-14, 21:03
Medlem
Fy fasen för gun depression på KV-85. Det är ju knappt att den ens kan sikta horisontellt. Minsta uppförsbacke och du är bäst lämpad som luftvärnskanon...
Citera
2014-10-14, 21:08
Medlem
Aciess avatar
Gillade wot fram till tier 9, ska man fixa en tier x tank så måste man casha in.. Även om man vinner matcher i t9 så drar man inte in några credits direkt.
Slutade då jag redan spenderat 1-1500kr på spelet och känner inte för att lägga ut 400-500kr på en enda tank..

Skräp spel.
Citera
2014-10-14, 22:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Som exempel, jag skjuter regelmässigt på de positioner där jag sett en tank som spottats och sen försvunnit, och ni skulle bara ana hur många jag slagit ut på det sättet eftersom idioterna inte ens flyttat på sig.
Slog ut en spg igår, blindsköt ~2 minuter efter att han senast syntes och "poof"

Citat:
Likaså folk som backar ut och in ur cover på exakt samma sätt och ger mig flera chanser att tima in kulbanan.
Igår en is som gjorde så, han försvann från minikartan men räkna kallt med att han tittar fram, väntar en stund och blindskjuter, 800 skada.

Skulle kunna lämna 1000 exempel på liknande, till exempel highway brukar jag börja med att spana vid fiendebasen för att se träd som faller, slått ut många spg den vägen och ser jag inga träd som ramlar så blindskjuter jag 1-4 gånger på olika kända platser och förvånansvärt ofta jag träffar, en och annan som skriker att jag är rapporterad för jag omöjligen kunde ha sett dom

Sinnessjukt hur många som använder samma platser gång på gång på gång ibland 2-3st packade som sillar, blindsköt på en buske i förra veckan, en halvsekund innan skottet landar upptäckts 2 vagnar första gången i matchen, 1100+800 skada.

Sen har vi spelare som kör över staket å hus, förra veckan följde jag en kv-3, försiktade på en punkt för jag räknade med att här kommer han köra och nog fan kom han, det såg jag på staketet han körde ned och satte ett skott rätt i sidan, över 700 skada och rapporterad för hack
Citera
2014-10-14, 22:57
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf

Har gett mig den på att skaffa Mausen och Jagdtigern. Någon som vet vad som kommer hända med VK 4502B? Ersätts den helt med Maus prototyp eller? Känns inget vidare att skaffa den om den blir ersatt med något annat just när den blivit buffad.

VK 4502B är så fruktansvärt rolig att spela med. Är snart vid Mausen (1000 xp , 1,5 miljoner kvar sen så) Om Mausen är 50% lika rolig som som VKn. Då jävlar
Citera
2014-10-15, 00:36
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Så det betyder att jag borde köpa M40/M43 istället?
Kan även använda 50k free (som jag redan har) för att låsa upp T29, har testat och gillar den skarpt

Icke, finns redan för många artys.

Nä, kör på vad du tycker är kul helt enkelt, men jag skulle som sagt var inte rekommendera IS-8.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det kan ju vara så enkelt att jag inte kunde köra den ordentligt på den tiden. Det var en av de första åttorna jag skaffade mig och en av, eller t.o.m. den första, riktiga autoloadern (borträknat lighttjafs med tillhörande ärtbössor).

Kan så vara, fått omvärdera en del tanks jag hatade när jag körde dem första gången och spelat dem igen långt senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
T-71 som man har innan är ju ta mig tusan den näst roligaste lighten i spelet (har inte kört de nya) tätt efter AMX 13 90. Älskar båda dessa vagnar.
Har T-69 upplåst och klar och har en helt ok crew från Chaffee sport kampanjen med nästan 3 skills på samtliga. Ska kanske testa den snart då.

Tyckte T-71 var ganska meh, men jag förstår att de som gillar små lätta snabba vagnar älskar den.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
T69 har alldeles för dålig burst DMG för att man ska kunna spela vettigt med den. Sannolikheten att du kan döda en vagn med 960dmg (4x240) är betydligt lägre än att du kan döda en vagn med AMX 50 100 burst på 1800dmg (6x300) eller AMX 13 90 med sina 1440 (6x240). Naturligtvis skiljer sig vagnarna ordentligt spelmässigt, men ska man ha en tier8 autoloader tycker jag 13 90 är bättre på alla sätt och vis, den är snabbare, har bättre camovärde, bättre burst i autoloadern, likvärdig pen som T69an men APCR istället för HEAT. (APCR är mycket bättre). Att den är snabb och smidig underlättar dessutom om man behöver gömma sig för att ladda nytt clip eller flanka för att kunna tömma hela sitt clip i en intet ont anande fiende.

Eftersom att T69an inte har någon pansar att tala om så har jag hellre en snabb och mobil vagn. Dessutom är de amerikanska autoloader-vagnarna mer benägna än de franska att bli ammorackade. och då försvinner fördelen de har i clip rld.

T69an är helt värdelös.

Att man kan tycka så annorlunda. Njöt varje sekund av T69 och vips var jag framme vid T54E1 som var ännu bättre och roligare. Väldigt få vagnar som lyckas med det. 62% wr fick jag med den vagnen i slutet.

50-100 tyckte jag var nästan lika usel som Lorraine jag kör runt med nu, samma problem, ingen pansar och att rätt taskig precision på bössan och massiva modulskador och en allt för lång omladdning. 13-90 är ca 1000 bättre och roligare än den värdelösa skithögen Lorraine, men det är ingen vagn man sitter och snipar med, utan man får leta upp ett försvarslöst åbäkte och braka loss i arslet, T34 är ju rätt kul att köra åttor kring bland annat. Guld får man använda en hel del med dessutom märkte jag.

T69 har ju rätt ok Tornpansar och ett gudalikt gun dep som de flesta av jänkarnas vagnar, bara att köra upp på en fin kulle, avlossa ett par skott och ner igen innan alla td's och artys hunnit sikta in sig. Med 25 sek reload kan man göra riktigt riktigt bra med skada dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur spelar du egentligen? visst är det 5-14 spg i motståndarlaget så kan man behöva tänka men inte när det är 1-2 spg, med 1-2 spg kan man dessutom spela mycket aggressivare även när man är ensam på en sida och spelet blir mer dynamiskt.

3 artys i motståndarlaget är nästan ospelbart om man inte sitter och gömmer sig större delen av matchen och då kan man lika gärna spela ett singelplayer smygarspel istället. Håller med om att det blir ett helt annat spel med för många artys, statiskt och trist om man inte gillar att sitta i basen och snipa.
Citera
2014-10-15, 02:39
Medlem
spirdalas avatar
Skaffade Maus nu. Värsta skit jag spelat i. Hur kan dom göra en sån vagn totalt värdelös? Hur kan man göra vk 45 02B bättre som är en tier lägre? Wot kommer gå i graven snart. Var så lugn. Detta spel överbelastat av polska och CZ noobs kommer snart få sin gräns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in