Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Så det betyder att jag borde köpa M40/M43 istället?
Kan även använda 50k free (som jag redan har) för att låsa upp T29, har testat och gillar den skarpt

Icke, finns redan för många artys.
Nä, kör på vad du tycker är kul helt enkelt, men jag skulle som sagt var inte rekommendera IS-8.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Det kan ju vara så enkelt att jag inte kunde köra den ordentligt på den tiden. Det var en av de första åttorna jag skaffade mig och en av, eller t.o.m. den första, riktiga autoloadern (borträknat lighttjafs med tillhörande ärtbössor).
Kan så vara, fått omvärdera en del tanks jag hatade när jag körde dem första gången och spelat dem igen långt senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
T-71 som man har innan är ju ta mig tusan den näst roligaste lighten i spelet (har inte kört de nya) tätt efter AMX 13 90. Älskar båda dessa vagnar.
Har T-69 upplåst och klar och har en helt ok crew från Chaffee sport kampanjen med nästan 3 skills på samtliga. Ska kanske testa den snart då.

Tyckte T-71 var ganska meh, men jag förstår att de som gillar små lätta snabba vagnar älskar den.
Citat:
Ursprungligen postat av
knypplarN
T69 har alldeles för dålig burst DMG för att man ska kunna spela vettigt med den. Sannolikheten att du kan döda en vagn med 960dmg (4x240) är betydligt lägre än att du kan döda en vagn med AMX 50 100 burst på 1800dmg (6x300) eller AMX 13 90 med sina 1440 (6x240). Naturligtvis skiljer sig vagnarna ordentligt spelmässigt, men ska man ha en tier8 autoloader tycker jag 13 90 är bättre på alla sätt och vis, den är snabbare, har bättre camovärde, bättre burst i autoloadern, likvärdig pen som T69an men APCR istället för HEAT. (APCR är mycket bättre). Att den är snabb och smidig underlättar dessutom om man behöver gömma sig för att ladda nytt clip eller flanka för att kunna tömma hela sitt clip i en intet ont anande fiende.
Eftersom att T69an inte har någon pansar att tala om så har jag hellre en snabb och mobil vagn. Dessutom är de amerikanska autoloader-vagnarna mer benägna än de franska att bli ammorackade. och då försvinner fördelen de har i clip rld.
T69an är helt värdelös.

Att man kan tycka så annorlunda.

Njöt varje sekund av T69 och vips var jag framme vid T54E1 som var ännu bättre och roligare. Väldigt få vagnar som lyckas med det. 62% wr fick jag med den vagnen i slutet.
50-100 tyckte jag var nästan lika usel som Lorraine jag kör runt med nu, samma problem, ingen pansar och att rätt taskig precision på bössan och massiva modulskador och en allt för lång omladdning. 13-90 är ca 1000 bättre och roligare än den värdelösa skithögen Lorraine, men det är ingen vagn man sitter och snipar med, utan man får leta upp ett försvarslöst åbäkte och braka loss i arslet, T34 är ju rätt kul att köra åttor kring bland annat. Guld får man använda en hel del med dessutom märkte jag.
T69 har ju rätt ok Tornpansar och ett gudalikt gun dep som de flesta av jänkarnas vagnar, bara att köra upp på en fin kulle, avlossa ett par skott och ner igen innan alla td's och artys hunnit sikta in sig. Med 25 sek reload kan man göra riktigt riktigt bra med skada dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Hur spelar du egentligen? visst är det 5-14 spg i motståndarlaget så kan man behöva tänka men inte när det är 1-2 spg, med 1-2 spg kan man dessutom spela mycket aggressivare även när man är ensam på en sida och spelet blir mer dynamiskt.
3 artys i motståndarlaget är nästan ospelbart om man inte sitter och gömmer sig större delen av matchen och då kan man lika gärna spela ett singelplayer smygarspel istället. Håller med om att det blir ett helt annat spel med för många artys, statiskt och trist om man inte gillar att sitta i basen och snipa.