2014-10-15, 14:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Såg att ni diskuterade lite arty, mitt främsta problem med arty är att tomaterna med lite tur kan överprestera å det grövsta i arty. Två gånger den senaste veckan har jag blivit oneshottad av arty (tomater båda gångerna) när jag kommer åkande i full fart, en gång i Leo1 och den andra gången i BC25t. Båda gångerna var det late game och jag hade konserverat min HP, hade förmodligen vunnit båda matcherna om jag inte blivit oneshottad, nu blev det två förluster istället. Inte ens en bra artyspelare ska kunna träffa en BC eller Leo1 som kommer åkande i full fart så det är ju rätt frustrerande när en usel spelare gör det. Visar bara på hur obalanserat arty fortfarande är.

Kör inte i en rak linje då. Problemet löst.
Har sett ett antal replays där bra spelare avslutar en tank och sen kör därifrån i en rak linje varefter arty splattar dem, där de bra spelarna helt missar att arty haft möjligheten att sikta in sig.
Jag har svårt att se hur detta är annorlunda från att vilken tank som helst kan snapshotta iväg ett skott och penna dig. I samtliga fall är det ren tur som gör att du träffas och om du hade varit mer försiktig hade det antagligen inte hänt.
Högmod före fall?
Citera
2014-10-15, 17:07
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Såg att ni diskuterade lite arty, mitt främsta problem med arty är att tomaterna med lite tur kan överprestera å det grövsta i arty. Två gånger den senaste veckan har jag blivit oneshottad av arty (tomater båda gångerna) när jag kommer åkande i full fart, en gång i Leo1 och den andra gången i BC25t. Båda gångerna var det late game och jag hade konserverat min HP, hade förmodligen vunnit båda matcherna om jag inte blivit oneshottad, nu blev det två förluster istället. Inte ens en bra artyspelare ska kunna träffa en BC eller Leo1 som kommer åkande i full fart så det är ju rätt frustrerande när en usel spelare gör det. Visar bara på hur obalanserat arty fortfarande är.

Håller med dig helt, rätt sanslöst att en spelare kan peta ut tusentals skada tack vare vagnen han kör och inte skicklighet. Samma spelare som gör 1/3 av skadan i en vanlig vagn i samma tier han kör med säger att något är rejält fel.
Citera
2014-10-15, 17:13
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Kör inte i en rak linje då. Problemet löst.
Har sett ett antal replays där bra spelare avslutar en tank och sen kör därifrån i en rak linje varefter arty splattar dem, där de bra spelarna helt missar att arty haft möjligheten att sikta in sig.
Jag har svårt att se hur detta är annorlunda från att vilken tank som helst kan snapshotta iväg ett skott och penna dig. I samtliga fall är det ren tur som gör att du träffas och om du hade varit mer försiktig hade det antagligen inte hänt.
Högmod före fall?

Skillnaden är den att den rena turen i det här fallet kan 1-shotta dig (utan att ammoracka) och utan att ens vara i närheten av att riskera ett skit själv. Allt som krävs är ett arty och någon som upptäcker vagnar åt dig.
Citera
2014-10-16, 00:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Söker mod till autoaim, har taskig handöga koordination så ibland har jag problem att låsa autoaim på en vagn, finns det en "laglig" mod som underlättar?

Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Tex medaljen för att slagit ut nio vagnar, jag gjorde knappast någon makalös prestation utan motståndet var riktigt dåligt när jag fick dem.
Dom gånger jag lyckas är oftast dom stunder jag har grymt bra koncentration, positiv i sinnet och rng inte knullar sönder mig totalt men kan räcka att en idiot gnäller i chatten så tappar jag rytmen totalt :/

Citat:
Jag har vanligtvis inget mot arty, däremot borde man inte kunna plutona tre stycken high tier artyn, det tenderar att förstöra matcherna å det grövsta eftersom de lätt kan fokusera ner motståndarnas bästa spelare.
Det är verkligen skit, 3st T10 spg är bara för mycket.

Citat:
Alltså, ja och nej. Jag kan köpa att en bra spelare kan räkna på var han placerar skottet men med tanke på att arty inte ens är speciellt träffsäkert på stillastående mål är det rätt osannolikt att träffa en medium som rör sig i full fart.
Jag har gjort det många gånger, missat ännu fler gånger, skulle jag börja räkna träffar vs missar så är kanske 80-90% av skotten på snabba rörliga mål missar om inte mer.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-10-16 kl. 00:07.
Citera
2014-10-16, 00:24
Medlem
xyklopfs avatar
Många nya utmärkelser man får märker jag. Skulle dock finnas en med "För att du använde Engelska i chatten" också .

Mest (enligt mig) fåniga utmärkelsen WG har lagt till är "stridskamrater". Utdelas om man INTE skadat eller dödat en lagkamrat på 50 matcher. Verkligen? Ska man nu belönas för det som borde vara en självklarhet?

Hade en match tidigare idag där en pluton med tre TOG´s (de var top tier också), plus lagets tre arty´s bildade hög vid A1-A2 på Redshire. De stod där hela matchen och gjorde inget.
Resten av laget gjorde sitt bästa, men tyvärr förlorade med vi 15-6. Varit mest förluster hela dan idag, det gick väl för bra igår...
Citera
2014-10-16, 00:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Många nya utmärkelser man får märker jag. Skulle dock finnas en med "För att du använde Engelska i chatten" också .

Citat:
Mest (enligt mig) fåniga utmärkelsen WG har lagt till är "stridskamrater". Utdelas om man INTE skadat eller dödat en lagkamrat på 50 matcher. Verkligen? Ska man nu belönas för det som borde vara en självklarhet?
Positivt för klaner som lättare kan undvika omdömeslösa spelare.

Citat:
Hade en match tidigare idag där en pluton med tre TOG´s (de var top tier också), plus lagets tre arty´s bildade hög vid A1-A2 på Redshire. De stod där hela matchen och gjorde inget.
Rapportera, så mycket de nu kan tänkas hjälpa :/
Citera
2014-10-16, 01:33
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Det är en jävla skillnad på turskott som poteniellt gör ~400 skada och ~2500 skada. Det känns dessutom som att dåliga spelare har någon form av turbonus som gör att de kan snapshotta med arty eller ryska HT-kanoner.

Jag har vanligtvis inget mot arty, däremot borde man inte kunna plutona tre stycken high tier artyn, det tenderar att förstöra matcherna å det grövsta eftersom de lätt kan fokusera ner motståndarnas bästa spelare.

Alltså, ja och nej. Jag kan köpa att en bra spelare kan räkna på var han placerar skottet men med tanke på att arty inte ens är speciellt träffsäkert på stillastående mål är det rätt osannolikt att träffa en medium som rör sig i full fart.

det var lite som jag trodde

kollade upp dina stats:
FV304 SPG GB 6 78 56.41%
Sturmpanzer II SPG DE 4 52 46.15%

dom två arty du har spelat mest, och det är sammanlagt 130 matcher utav dina 14380 matcher !
är inte konstigt du inte vet hur du skall möta arty
sturmpanzer är ju som Bison med lite fler skott och skjuter lite snabbare, du har under 50% på den, jag ligger på 65% med bison, och fv304 kan man avgöra egna matcher med, ligger nästan på 70% med den, iofs så ligger en bra match för mig med fv på 2500-3500 i skada, en dålig match är under 1000 i skada, mycket bra match så över 3500
jag ligger för fan på 60% winrate med min s51 sedan nerfen och den är fan den svåraste att spela nu, men får ändå in rng skott då och då
kan inte outa mig eftersom mitt nick är ledande till min verkliga person, men annars hade jag haft en del replays om hur spelar arty och hur man undviker arty

som sagt jag tycker inte arty är svårt att deala med, men är antagligen för jag spelar allt i WoT, det jag är sämt med är faktiskt light tanks, riktigt värdelös så börjat köra 13 90 med 100% guld
Citera
2014-10-16, 01:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

Resten av laget gjorde sitt bästa, men tyvärr förlorade med vi 15-6. Varit mest förluster hela dan idag, det gick väl för bra igår...
inte för att jag försvara campare, MEN 12kmh i top fart är inte snabbt, och toggarna funkar väldigt bra i base def, väldigt mycket HP att plocka bort om det är 3 st i platoon
men jag antar att medans dom campade så tog resten av ditt lag självmord ?

äger själv toggen och antingen så kommer man fram till striden och det är jag ensam mot 12-15 motståndare, mina lagkamrater är döda innan jag kommit fram, eller så dör alla i motståndarlaget direkt innan jag hinner skjuta ett skott, eller så hinner man fram till strid och håller på att vända striden och så cappar en äcklig scout och man hinner omöjligt tillbaka att decappa

så tycker ej den är rolig, många använder den som base def för att göra skada
Citera
2014-10-16, 04:24
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
inte för att jag försvara campare, MEN 12kmh i top fart är inte snabbt, och toggarna funkar väldigt bra i base def, väldigt mycket HP att plocka bort om det är 3 st i platoon
men jag antar att medans dom campade så tog resten av ditt lag självmord ?

äger själv toggen och antingen så kommer man fram till striden och det är jag ensam mot 12-15 motståndare, mina lagkamrater är döda innan jag kommit fram, eller så dör alla i motståndarlaget direkt innan jag hinner skjuta ett skott, eller så hinner man fram till strid och håller på att vända striden och så cappar en äcklig scout och man hinner omöjligt tillbaka att decappa

så tycker ej den är rolig, många använder den som base def för att göra skada

Jodå, jag är medveten om att den är långsam och därför har svårt att "hänga med". Den lämpar sig nog ypperligt för base defense, men då bör man hålla sig i, eller nära basen också. Pågår visst något månadsuppdrag där man kan vinna en TOG, men med 50% besättning "bara". Inte omöjligt att de just fått vagnarna så det kan ju vara det som gjorde att det blev som det blev i matchen.

Var inte så mycket "självmord" i resten av truppen, vi gjorde vad vi kunde. Inte det lättaste när de tre tyngsta vagnarna och våra arty´s var mer eller mindre inaktiva hela matchen. Och nej, jag har inte anmält spelarna. Känns som det inte spelar någon roll faktiskt.
Citera
2014-10-16, 04:56
Medlem
liddens avatar
Citat:
Pågår visst något månadsuppdrag där man kan vinna en TOG, men med 50% besättning "bara". Inte omöjligt att de just fått vagnarna så det kan ju vara det som gjorde att det blev som det blev i matchen.

Det är ingen som har fått en TOG genom det uppdraget än. Det tidigaste man kan bli klar med det uppdraget är den 23:e.
Citera
2014-10-16, 08:58
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
sturmpanzer är ju som Bison med lite fler skott och skjuter lite snabbare, du har under 50% på den, jag ligger på 65% med bison, och fv304 kan man avgöra egna matcher med, ligger nästan på 70% med den, iofs så ligger en bra match för mig med fv på 2500-3500 i skada, en dålig match är under 1000 i skada, mycket bra match så över 3500
jag ligger för fan på 60% winrate med min s51 sedan nerfen och den är fan den svåraste att spela nu, men får ändå in rng skott då och då

Jag gillar dina tankåsikter bara så du vet, tankhistoria kan vi lämna därhän.
S-51 var kul att spela, lyckades med 56% solo. Att använda en tier9 kanon på tier5 tanks kan bara vara roligt.
FV304 har jag för tillfället 77% efter 50 battles. Nerfen träffade inte den överhuvudtaget.
För övrigt älskar jag min LefhB2, som egenhändigt kan slå ut en hel offensiv. Vill ni spela en OP arty, så är det den ni vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Skillnaden är den att den rena turen i det här fallet kan 1-shotta dig (utan att ammoracka) och utan att ens vara i närheten av att riskera ett skit själv. Allt som krävs är ett arty och någon som upptäcker vagnar åt dig.

ISU-152 säger hej.
För övrigt, antalet gånger när en arty 1-shottar dig är ungefär lika många som du blir ammorackad. I min T92 eller S-51 krävs det en perfekt direktträff för 1-shot, och i de flesta fall gör jag ungefär samma skada som en tier8+ TD. Med skillnaden att min reload är 40-50s. I en ISU-152 hinner jag skjuta 3 gånger på den tiden.

För övrigt, när jag spelar arty så använder jag mig av XVM för att fokusera på bra spelare. Att frustrera bra spelare är bland det bästa som finns i spelet, särskilt spelare som inte kan hantera bra artyspelare. Inte för att arty är unikt för detta, utan det gäller även i andra tanks där bra spelare brukar få ordentliga gulddoser av mig. Jag hade kanske kunnat köpa att inte göra detta, om inte bra spelare gör exakt detta själva.
Senast redigerad av Cardiac 2014-10-16 kl. 09:02.
Citera
2014-10-16, 11:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
fire of effect etc... alla dom nya är väl för att pollacker/cz och andra värdelösa spelare skall få känna sig lite bättre genom att få en achievement då och då.

Om inte annat så är ju "verkanseld" en bra måttstock för alla matcher man kör i MTs, HTs och TDs. Får man den inte så har man (med vissa få undantagsfall) inte gjort en godkänd insats helt enkelt.

High Caliber är intressant men knappast det som vinner matcher. Fast visst underlättar det om någon öser på rejält med att plocka hp's från motståndarna.

Vet inte om det är genomförbart i praktiken men jag skulle kunna tänka mig awards som går ut på att man plockat bort antingen de högst rankade spelarna i motståndarlaget, alternativt de högst rankade tanksen. En "key to victory" typ...
(Lite samma sak som när man tittar på målskyttar i exempelvis hockey. Det är inte bara ATT göra mål. Viktigt är också NÄR man gör mål. En riktigt skicklig målskytt sätter t.ex. många avgörande "game winners").

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag ser arty som en extra krydda i spelet och håller helt med om att det absolut inte ska vara mer än max 2-3 st i samma match.
Håller helt med.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur dog du direkt vid starten?
Det skulle jag också vilja veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in