Men att gå 20-30k back på en match är ju inget problem. T.o.m. matcher som går rätt bra kan ju visa röda siffror om du överutnyttjar guldammon. Och minus 50k fixar väl man också lätt i en match med mycket heat och lite träffar. Det innebär att du måste köra din premiumvagn minst varannan match för att gå +/- 0. Låter lite drygt i mina öron.
Jag tror att när man har alla tanks man vill ha i spelet så gör det inte så mycket att man inte går på + så länge man inte går under 0. Då spelar man förhoppningsvis för att det är kul.
Citat:
Om vi ändå skall gnälla. Shit va med nötter det var ute igår då!? Har sällan varit med om så mycket skitsnack i chatten, någonsin. I varenda jävla match var det tjafs. Dessutom blev jag kallad för "noob" igår!? Ha ha! Det tillhör faktiskt inte vanligheterna. Det var någon ärthjärna (som dog bland de första naturligtvis) som tyckte att jag skulle ta min tier VIII franska heavy och ställa mig längst fram i brawlandet i en tier IX match. Istället för att bara "campa" som han tyckte. (Jag stod alltså bara en liten bit bakom fronten och pricksköt med min grymma franska kanon).
Bra tanke där... Orkade inte svara puckot ens. Inte ens när jag drog in min 3:e kill och passerade 3.000 i damage så slutade han. Jösses... (Vi vann matchen f.ö.)
Annars så är ju AMX50 100 hur kul som helst! Körde bl.a. i par med en riktigt skillad AMX 50 120 en match igår och vi röjde vår flank på ett sätt som jag sällan skådat tidigare!! Det spelade ingen roll vad som dök upp framför oss. Det var pulveriserat mos bara några sekunder senare... Sweet!
Med autoloaders så funkar det inte att brawla speciellt inte med 20-30+sekunders reload då är det bäst att börja matchen med att täcka någon eftersom om du blir spotad så vad du än gör så kommer dom alltid försöka fokusera eld på dig :P. Men sen på slutet när fienden blir separerade mer så är tar man mycket mindre skada att gå fram lite mer.
Citat:
Det har jag faktiskt inte reflekterat över tidigare men det är naturligtvis en bra tanke. Måste testas!
Jag tror det kan funka ganska bra, speciellt mot suicide scouts som alltid ska tävla om vem som kan dö först. Inte bara för att de gör potentiellt mer dmg men också för att om du råkar tracka den så kommer du iallafall gör lite dmg.
Bonus feature i den moden.
Om någon i ditt eget lag skjuter dig, så åker det ut i chatten vem och hur mycket damage.
Låter intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Men att gå 20-30k back på en match är ju inget problem. T.o.m. matcher som går rätt bra kan ju visa röda siffror om du överutnyttjar guldammon. Och minus 50k fixar väl man också lätt i en match med mycket heat och lite träffar. Det innebär att du måste köra din premiumvagn minst varannan match för att gå +/- 0. Låter lite drygt i mina öron.
Finns dom som kört över 4000 matcher med type 59, blir rätt många nollor om snittvinsten är 20.000 krediter
Citat:
Annars så är ju AMX50 100 hur kul som helst! Körde bl.a. i par med en riktigt skillad AMX 50 120 en match igår och vi röjde vår flank på ett sätt som jag sällan skådat tidigare!! Det spelade ingen roll vad som dök upp framför oss. Det var pulveriserat mos bara några sekunder senare... Sweet!
Vilken kanon kör du med?
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Med autoloaders så funkar det inte att brawla speciellt inte med 20-30+sekunders reload
50 sekunder har jag med amx 50 100, största kanonen men ett magasin gör också +1000 skada om alla skotten träffar men den går man inte i närstrid med ens med fullt magasin, så otroligt mjuk.
50 sekunder har jag med amx 50 100, största kanonen men ett magasin gör också +1000 skada om alla skotten träffar men den går man inte i närstrid med ens med fullt magasin, så otroligt mjuk.
Kör också igenom den med just nu 25kxp kvar till amx 120 så jag vet hur det är....dessutom med 2.70 sekunder mellan skotten så kommer de flesta fiender tom att ladda om innan den är klar....för att inte tala om om det finns fler fiender med full hp....
I nästa patch kommer en nedräknare för omladdning som visar ned till 1/100 dels sekund, har en känsla av att de kommer bli rätt mycke hatkärlek om den
Citat:
dessutom med 2.70 sekunder mellan skotten...
16.38 sekunder för ett magasin med andra ord men hur fan är det med mellanskottstiden, går den att sänka också med skicklighet eller är det bara magasinladdningen som blir mindre?
WOOOOHOOOOOO nyss var det obj704 jag fick extra krediter för, nu är det amx 50 100
(obs gäller na)
On Track to the AMX 50 B
14.10.2013 Game Events Comments
Tankers!
With this On Track event, we turn our attention to the French tech tree. In particular, we are focusing on the AMX 50 B, the menacing tier X French heavy tank. To help you with your French tech trees, we've got some great bonuses in place, including discounts on a variety of tanks. Check it out below!
And don't forget to take a peek at the great Premium Shop bundles that correspond to this On Track event!
Event Begins: 04:30 PDT (7:30 EDT) on October 15, 2013
Event Ends: 04:00 PDT (7:00 EDT) on October 30, 2013
30% Credit Discount and 30% Credit Bonus for the Following Vehicles
VI ARL 44 ARL 44 VII AMX M4 mle. 45 AMX M4 mle. 45
VIII AMX 50 100 AMX 50 100 IX AMX 50 120 AMX 50 120
X AMX 50 B AMX 50 B
50% Credit Discount and 50% Credit Bonus for the Following Vehicles
II D1 D1 III D2 D2
IV B1 B1 V BDR G1 B BDR G1 B
Senaste månderna känns det som wot har kört stenhårt med olika evenemang som ger lite extra krediter och jag som nästan enbart kör med standardkonto har märkt av de rejält.
På ett par månader har jag spelat in över 20 miljoner krediter, köpt flera vagnar jag annars aldrig hade köpt och uppgraderat flera andra vagnar, väntar bara på att wg ska köra 50% rabatt på moduler så jag kan maxa alla vagnar och kanske köpa ett par moduler till garaget men för lite känsla av desperatism.
Kan det va ett försök av wg att få in fler spelare och "låsa" in spelare inför war thunders släp av pansarvagnar?
Jag tror att när man har alla tanks man vill ha i spelet så gör det inte så mycket att man inte går på + så länge man inte går under 0. Då spelar man förhoppningsvis för att det är kul.
Så är det väl naturligtvis. För en annan är det ju fortfarande en jäkla massa tanks och moduler som det skall pyntas för. Man sliter för brödfödan medan andra bara softar runt!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vilken kanon kör du med?
Den största.... KaBOOM!!
Citat:
...dessutom med 2.70 sekunder mellan skotten så kommer de flesta fiender tom att ladda om innan den är klar....för att inte tala om om det finns fler fiender med full hp....
Gjorde en mer eller mindre ofrivillig test "close head on" mot en IS-3 häromdagen. Man tar förvisso knäcken på en 100%are med ett clip genom fronten - men han hinner få iväg iaf två skott under tiden, så det gäller att vinkla rätt/röra på sig (och träffa med varje skott). Tror att IS-3 föraren blev lite snopen där... Ha ha!
Citat:
WOOOOHOOOOOO nyss var det obj704 jag fick extra krediter för, nu är det amx 50 100 (obs gäller na)
Det gäller EU också. Har själv bara 10k xp:s kvar till 120 så det kom verkligen lägligt. Tack!
Citat:
Senaste månderna känns det som wot har kört stenhårt med olika evenemang som ger lite extra krediter och jag som nästan enbart kör med standardkonto har märkt av de rejält. På ett par månader har jag spelat in över 20 miljoner krediter, köpt flera vagnar jag annars aldrig hade köpt och uppgraderat flera andra vagnar, väntar bara på att wg ska köra 50% rabatt på moduler så jag kan maxa alla vagnar och kanske köpa ett par moduler till garaget men för lite känsla av desperatism.
Kan det va ett försök av wg att få in fler spelare och "låsa" in spelare inför war thunders släp av pansarvagnar?
Det är säkert en av anledningarna. Sen blir man ju lite bortskämd också. Själv satt jag och surade nyss för att jag inte kunde hitta att det är någon specialare under den här veckan? Jävla oskick... vill dom inte ha mig som kund eller!?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-16 kl. 19:54.
Så är det väl naturligtvis. För en annan är det ju fortfarande en jäkla massa tanks och moduler som det skall pyntas för. Man sliter för brödfödan medan andra bara softar runt!!!
Är inte där riktigt än heller...har till exempel en rätt dålig tier 10a än så länge men det kommer väl antar jag.
Citat:
Det gäller EU också. Har själv bara 10k xp:s kvar till 120 så det kom verkligen lägligt. Tack!
Har inte eu bonusar "bara" för tier 8-10?
Citat:
Det är säkert en av anledningarna. Sen blir man ju lite bortskämd också. Själv satt jag och surade nyss för att jag inte kunde hitta att det är någon specialare under den här veckan? Jävla oskick... vill dom inte ha mig som kund eller!?
Har märkt det också, antingen så har jag blivit så mycket bättre eller så har WG blivit bättre på att ge ut bonusar...