2014-09-28, 22:17
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Kom på en till. När jag var ca 15-16 år gick jag ner till en mack och köpte en film, mest för att den var billig. The Darkling Kommer bara ihåg delar av den, men minns att den var rätt så usel, minns att den innehöll typ en talande kerubdemonbebis. Den har fått betyget 3.8/10 på IMDB, baserat på ratings från 480 användare.

Bild
Citera
2014-10-12, 08:14
Bannlyst
Hercules I New York är en fruktansvärt dålig film.

http://www.imdb.com/title/tt0065832/?ref_=nv_sr_3
Citera
2014-10-12, 10:49
Medlem
Adikatpws avatar
Har sett många dåliga filmer, men The Cabin In The Woods från 2012 finns på listan i alla fall.
Citera
2014-10-12, 22:00
Medlem
Disaster movie. Helt klart den sämsta filmen jag har sett. Förstår inte hur fan jag kunde se hela.
http://m.imdb.com/title/tt1213644/
Citera
2014-10-12, 23:38
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Grown ups 2

Där har ni något tragiskt
Håller med!
Jag gillar annars vissa Adam Sandler komedier som Click, Happy Gilmore, de har en slags charm.
Men detta tog fan priset, aldrig har jag ställt mig så frågande till om en uppföljare ens var nödvändig.
En vanlig dag i deras liv, helt utan någon riktig handling eller upptrappning.
Dessutom blandas barnsliga prutt-skämt med sex-anspelningar, mycket märkligt då barnen i biosalongen skrattade högljutt vid alla förstnämnda men sedan satt som frågetecken.

Annars då, vill minnas att jag såg filmen The Locals(2003) http://www.imdb.com/title/tt0387357/?ref_=fn_al_tt_6 och kiknade av skratt med min kusin. Ni vet när man laddar upp inför en skräckis, det visar sig vara flopp - och allt slutar med att man gör sig lustig över typ exakt allt i filmen
En typ av situation man ej hamnar i nu när man slutat med hyrfilm, kan sakna det där! Nu sållar man ju bort tveksamheter mycket bättre.

Finns en scen där en kille gömmer sig bakom någonting inne i köket. I nästa scen står han oförklarligt utanför köksfönstret och kikar in - som att de trodde man inte skulle märka att han plötsligt inte ens är i huset!
I övrigt förmodligen rätt medioker bara, men flumhumor blandat med citatet på omslaet "This film kicked ass!" fick oss att garva.
Citera
2014-10-12, 23:49
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Den svenska filmen "Hypnotisören" med bland annat Mikael Persbrandt (!) är på många plan löjligt dålig.

Mikael medverkade också i skitfilmen "tre solar" Sicken flopp
Citera
2014-10-13, 18:17
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
56
Citera
2014-10-13, 18:24
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Poseidon med Kurt Russel är det absolut sämsta jag någonsin sett. En båt som kantrar och en samling BB-karaktärer (med obligatoriska rika, tjejtjusare, fattiga invandrare och bögar) som ska ta sig ut. Fylld av omotiverade explosioner, och man kan ju fråga sig varför explosioner överhuvudtaget ska finnas med. Häpnadsväckande slutledningsförmåga från karaktärerna. Kurt Russel frågar t ex sin motspelare Josh Lucas om han hade varit ubåtsmatros. Detta förstod han ju eftersom Josh sa att det fanns blixteld bakom en ständg dörr - och då måste man ju ha varit ubåtsmatros ... Josh är vidare en riktig superhjälte som hoppar från gigantiska höjder ner i ett brinnande vattenfyllt område och simmar under och kommer upp på andra sidan med ett rep. Och sen har vi ju elden som skriker som en djävul... En dum ungjävel finns såklart också med. En unge som mitt i allt kaos bestämmer sig för att ta sig en liten privat upptäcktsfärd och lyckas naturligtvis med konststycket att ta sig in i ett utrymme som de andra inte klarar av att ta sig genom för att rädda honom.
Ja, det är den sämsta film jag sett.
Jag måste faktiskt ändra detta.
Jag har faktiskt kommit att tycka ganska bra om denna film.
JA, den är allt för stereotypisk i rollerna, men den ger en skön undergångskänsla.
Det är kanske mest själva inledningen jag gillar, och jag hade kanske hellre sett en film där monstervågen kommit senare, och inte så himla mycket actionhjälte-skådespeleri heller.

Men i vilket fall som helst så får jag erkänna att jag ändra uppfattning. Det är alltså en film jag mycket väl kan titta på en gång om året typ.

för att hålla mig topic istälelt för att skriva något gott om en film, så kan jag erbjuda en mera aktuell bedömning.
Dvs en riktigt jävla dålig film - den svenska filmen Cock Pit, med Jonas Karlsson från 2012 väl.
Den är riktigt dålig. Den kommer inte med något nytt och samma transkomik har vi sett, på mycket bättre sätt, i andra filmer. Tootsie, I lånta fjädrar (Bird Cage) etc.
Citera
2014-10-13, 18:38
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men i vilket fall som helst så får jag erkänna att jag ändra uppfattning. Det är alltså en film jag mycket väl kan titta på en gång om året typ.

Bättre att kolla på originalet.
Citera
2014-10-13, 21:20
Medlem
shitlists avatar
Lägger till Halloween: Resurrection till listan, fyfan. Haha, höll på att smälla av när Busta Rhymes karatesparkar Myers, jösses ..
Citera
2014-11-09, 00:29
Medlem
Penningskramlarens avatar
Blecktrumman

Ungjäveln Oskar retade gallfeber på mig genom hela filmen. Fick en sådan otrolig lust att ge honom ett rejält kok stryk med topping.
Citera
2014-11-09, 13:49
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penningskramlaren
Blecktrumman

Ungjäveln Oskar retade gallfeber på mig genom hela filmen. Fick en sådan otrolig lust att ge honom ett rejält kok stryk med topping.

Antar att det beror på hans extrema gapande och trumslagande? Personligen tycker jag filmen är ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in