2014-07-08, 16:55
Medlem
Finns det någon vits att äta börja kött trots att man tar EAA, rent proteinmässigt?
Citera
2014-07-08, 18:32
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Finns det någon vits att äta börja kött trots att man tar EAA, rent proteinmässigt?

Om du får i dig tilläckligt med protein utöver det, förmodligen inte.
Citera
2014-07-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin1993
Kan ni rekommendera några EAA-produkter som inte smakar bedrövligt? Har köpt två varianter från gymvarhuset. Ena heter Eiselt ESAPRO Citrus Breeze och andra, Eiselt FX SPORTS Red Berry.

Saken är att dessa är svåra att få ned! Jag har ju läst så mycket om att folk tycker EAA smakar suveränt och till och med gör isglass utav det. Har jag dragit nitlotter eller är smaklökarna hos träningsindivider rubbade?

Kör själv på Body Science EAA med Äpple/Päron smak, klart mycket bättre än att dricka naturell EAA (never again) tycker den smakar gott efter ett hårt pass
Citera
2014-09-21, 10:45
Medlem
EDIT: orkade inte vänta på svar så läste runt själv istället.
Senast redigerad av Vixo 2014-09-21 kl. 11:11.
Citera
2014-09-23, 11:39
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Tjena,

Är lite kluven, vad är skillnaden på BCAA och EAA? När är vilken mest optimal?

Mvh,
Citera
2014-09-23, 12:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Tjena,

Är lite kluven, vad är skillnaden på BCAA och EAA? När är vilken mest optimal?

Mvh,

Bägge är aminosyreprodukter. Det finns 8 st olika essentiella aminosyror, alltså att kroppen inte kan tillverka dem själv. 3 av dessa är grenade. Alla 8 kallas för EAA (essential amino acids) och BCAA är de grenade (branched-chain amino acids), dvs så är BCAA en del av EAA.

Villa vill ha alla aminosyror medans andra hävdar att de grenade räcker för full effekt. Ingen vet riktigt vad som är bäst. Skillnaden är antagligen extremt marginell och effekten kan antas vara samma mellan EAA och BCAA.
Citera
2014-09-23, 23:37
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Bägge är aminosyreprodukter. Det finns 8 st olika essentiella aminosyror, alltså att kroppen inte kan tillverka dem själv. 3 av dessa är grenade. Alla 8 kallas för EAA (essential amino acids) och BCAA är de grenade (branched-chain amino acids), dvs så är BCAA en del av EAA.

Villa vill ha alla aminosyror medans andra hävdar att de grenade räcker för full effekt. Ingen vet riktigt vad som är bäst. Skillnaden är antagligen extremt marginell och effekten kan antas vara samma mellan EAA och BCAA.

tack för ditt svar
Citera
2014-10-12, 12:20
Medlem
Topppis avatar
kan man blanda EAA efter träning med annat kostillskott? jag tar nämligen mutant rehab i samma shaker som mitt EAA, gör det något negativt för varandra?

tack!
Citera
2014-10-12, 12:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
kan man blanda EAA efter träning med annat kostillskott? jag tar nämligen mutant rehab i samma shaker som mitt EAA, gör det något negativt för varandra?

tack!

Nä, det är lugnt. Däremot innehåller Mutant Rehab aminosyror så det blir lite kaka-på-kaka.
Citera
2014-10-12, 13:17
Medlem
tj.s avatar
Citat:

tack!
Du borde snarare ställa dig frågan varför du vill blanda dem. Rehab är en dyr malto+proteinblandning, och EAA är ett komplement till protein.
Citera
2014-10-12, 14:13
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nä, det är lugnt. Däremot innehåller Mutant Rehab aminosyror så det blir lite kaka-på-kaka.

tack

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du borde snarare ställa dig frågan varför du vill blanda dem. Rehab är en dyr malto+proteinblandning, och EAA är ett komplement till protein.

blandar dem eftersom båda ska tas efter träning? eller tänker jag fel
Citera
2014-10-12, 14:25
Medlem
tj.s avatar
Citat:
tack

blandar dem eftersom båda ska tas efter träning? eller tänker jag fel
Det räcker att du tar antingen EAA eller ett proteintillskott efter träningen. Finns absolut ingen anledning att blanda utan blir bara dyrt i längden. Om du vill få i dig snabba kolhydrater efter träningen, tillsammans med ditt proteintillskott, är min rekommendation att du köper maltodextrin och blandar med valfritt vassleprotein istället för att köpa dyra märkesprodukter. Det kommer fylla samma funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in