2015-05-11, 16:53
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LobD
Söker EAA i kapslar. Har tidigare kört BCAA i kapslar då det är mycket smidigare att ta med sig men vill nu gå över till EAA. Det verkar däremot inte finnas något stort utbud så undrar därför om någon har tips?

Mutant Amino, finns som 300 eller 600 kapslar.
Citera
2015-05-11, 18:26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Mutant Amino, finns som 300 eller 600 kapslar.
Sanslösa priser för att få i sig 2g per portion...
Citera
2015-05-11, 21:00
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Sanslösa priser för att få i sig 2g per portion...

Du, det som är ännu roligare är innehållsförteckningen:

"Hydrolyzed whey protein"

Alltså proteinpulver som man hydrolyserat till max och sen pressat ihop till kapslar för alla vet ju att hydrolyserat protein smakar beskt.
Citera
2015-05-11, 21:59
Medlem
Bcaa

Hej! Ska har tänkt att jag ska köpa BCAA men vilken tycker ni är bäst? Har funderat på Bodie Science-XX (http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/Body-Science-BCAA-XX.html) eller XLNT Sports. Just nu lutar det mer mot XLNT, vad tycker ni? Och man kan väl köra proteinpulver samtidigt? (http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Isolat/Body-Science-Whey-Protein-Isolate.html)

Är laktosintolerant, funkar allt detta då?
Citera
2015-05-11, 23:13
Medlem
lyktstolpes avatar
Spelar ingne roll har kört bägge o de e väl mer eller mindre samma sak, XLNT fläder e sjukt god iaf har den just nu

Jag rekommenderar XLNT fin burk med att visa upp för dina tjejkompisar.

bcaa innan träning , cardio what ever sen efter kan du ta bcaa också om du inte ska käka direkt, onödigt köra proteinpulvret samtidigt -> kör proteinpulver som mellanmål.

Kolla upp proteinpulver de e vassle = laktos
Senast redigerad av lyktstolpe 2015-05-11 kl. 23:16.
Citera
2015-05-14, 14:35
Medlem
hairypotter88s avatar
Har precis börjar lära mig lite om EEA/BCAA.

BCAA tas väll upp lite snabbare än EEA för den innehåller bara 3 syror elr vad det nu kallas.
Så är det inte bättre att ta BCAA efter gymmet typ och EEA bara allmänt under dagarna när man käkar mat? Det är nämligen så att jag har BCAA hemma och har tänkt köpa EEA också.

Så jag har alltså tänkt ta EEA till frukost, Lunch, Middag och Nattmål, cirka 40gram per dag(10gram per dos), några synpunkter på detta? Varför jag gör detta är för min kost har alltid varit så himla protein fattig.

Sen så kommer jag använda BCAA efter gymmet, för det tas upp lite snabbare, är det bättre att använda det under gympasset istället eller innan?

Och vilken är maxdosen man ska använda på BCAA? På EEA är det ju 10gram och dem säger att 10gram EEA liknar 20gram vanligt protein, vad är det för BCAA? Alltså hur många gram BCAA liknar vanligt protein i gram.

Sen en annan sak så med vanligt protein så brukar man ju säga att efter 3 timmar ska man äta igen och fylla på, vad är det får tid ungefär när det kommer till EEA? Det är borde ju vara bra mycket snabbare än vanligt protein från mat så är det OK att ta EEA redan 1-2timmar efter man nyss intagit det? Eller klarar inte kroppen ta upp det så snabbt inpå.

Skulle vara sjukt tacksam om någon kunde svara på min frågor och ge mig lite tips. Ska förövrigt nog köpa EEA i Kapslar, kanske en nackdel?

Mvh
Citera
2015-05-14, 17:05
Medlem
tj.s avatar
Vad har du för anledning att trycka i dig så mycket aminosyror om dagen? Att få i sig tillräckligt med protein är inga svårigheter. Enligt Livsmedelsverket får gemene svensk i sig ca 1.0 g/kg/d. Lägger du du också till en vassleshake eller två så kommer du upp till OK nivåer. Huruvida du kör EAA eller vassle spelar sannolikt ingen roll, men vassle är mer mättande. EAA kan vara fördelaktigt under deff just av anledningen att det är mindre energitätt. Däremot är BCAA troligen bortkastade pengar. Lägg pengarna på proteinkällor istället.
Citera
2015-05-14, 17:35
Medlem
hairypotter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vad har du för anledning att trycka i dig så mycket aminosyror om dagen? Att få i sig tillräckligt med protein är inga svårigheter. Enligt Livsmedelsverket får gemene svensk i sig ca 1.0 g/kg/d. Lägger du du också till en vassleshake eller två så kommer du upp till OK nivåer. Huruvida du kör EAA eller vassle spelar sannolikt ingen roll, men vassle är mer mättande. EAA kan vara fördelaktigt under deff just av anledningen att det är mindre energitätt. Däremot är BCAA troligen bortkastade pengar. Lägg pengarna på proteinkällor istället.

Jag har svårt att få i mig tillräckligt med protein behöver få i mig minst 200g om dagen, kommer typ upp i 100g.
Med EAA 4ggr om dagen så räknas det la som 80g protein alltså nästan 200g är jag uppe i då. Orkar inte göra proteinshakes med mjölk hatar det som fan, lättare och ta ett glas saft typ.

Så det som jag läst stämmer alltså EAA funkar lika bra som proteintillskott som typ Vassleprotein? 40-50gram EAA om dagen är inga problem heller för kroppen att ta upp?

Varför är BCAA bortkastade pengar? är inte det som EAA fast inte lika många syror så det tas upp snabbare i kroppen bara?
Citera
2015-05-14, 19:07
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Jag har svårt att få i mig tillräckligt med protein behöver få i mig minst 200g om dagen, kommer typ upp i 100g.
Med EAA 4ggr om dagen så räknas det la som 80g protein alltså nästan 200g är jag uppe i då. Orkar inte göra proteinshakes med mjölk hatar det som fan, lättare och ta ett glas saft typ.
Sanslöst, vad äter du då? Mos med piffikrydda? I mina öron låter det snarare som att du borde se över din kost helt och hållet, i stället för att trycka i dig enorma mängder aminosyror.
Citat:
Så det som jag läst stämmer alltså EAA funkar lika bra som proteintillskott som typ Vassleprotein? 40-50gram EAA om dagen är inga problem heller för kroppen att ta upp?
Ja, det är troligen ingen skillnad mellan EAA och något annat proteintillskott.
Citat:
Varför är BCAA bortkastade pengar? är inte det som EAA fast inte lika många syror så det tas upp snabbare i kroppen bara?
För att BCAA ensamt inte kan stimulera muskelproteinsyntesen. Dessutom finns det studier som visat på att BCAA heller inte har en hämmande effekt på muskelproteinnedbrytningen, vilket annars är det vanligaste skälet att folk använder det.
Citera
2015-05-16, 18:27
Medlem
Tjena! Jag har en burk med BCAA-tabletter som jag inte har rört på ett tag. Nu har mitt BCAA i pulverform tagit slut, så jag undrar, är det okej att käka tabletterna? De gick ut för ett år sen. Jag fattar att det inte är farligt att käka dom, men effekterna kanske har avtagit?
Citera
2015-05-16, 19:10
Medlem
Brutes avatar
Citat:

200 gr proteinbehov per dygn alltså.
Du väger alltså 125 kg om man räknar bort kroppsfettet på dig. Ja, då tycks du inte ha några problem med kosten ju.

Eller du kanske är 2,5 meter lång, eller intar stora mängder AAS.

Du kan ju börja med att lista ditt dagliga intag totalt av livsmedel idag.

//Brute
Citera
2015-05-18, 19:54
Medlem
Wobs avatar
Någon som smakat gymvaruhusets "nya" EAA FX. Watermelon eller pear ice. Gillade deras gamla red berry breezer, men den finns inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in