Citat:
Ursprungligen postat av
vizual
Köpa eller säla
Vad säger ni?
En regel jag brukar hålla mig till i min aktiehandel är att om jag inte förstår rörelserna i ett papper så håller jag mig borta.
Och när det gäller Bitcoin fattar jag ingenting. Sista 6 månaderna är det mycket mer bra än dåliga nyheter kring bitcoin.
-Ändå faller kursen.
Det som i mina ögon är mer obehagligt är att desto fler som accepterar bitcoin i sin handel. Desto mer faller kursen.
Ett stort problem är givetvis att handlarn omedelbart "växlar" in sina bitcoin. Detta leder till att dom omedelbart slussas ut på marknaden och är vips till försäljning igen.
Sen har jag ju sagt tidigare att jag inte alls tror på bitcoin som en valuta man handlar för utan en ren placeringsprodukt. Givetvis överlägsen det fysiska guldet förutsatt att vi kan nå den trovärdigheten.
Det kanske kan gå, men det kommer ta lång tid.
Vi kan ju bara spekulera, min magkänsla känns sådär just nu. Jag tror vi kommer få se högre nivåer på bitcoin i framtiden. Men kortsiktigt tror jag vi skall ner mot 200 dollar.
Jag skall in i marknaden igen men för tillfället avvaktar jag.
Hela handelsboden blir tyvärr fel i bitcoin. Framtill den dag då handlarna hanterar sina bitcoin som vilken valuta som helst så ser detta ganska mörkt ut.