2014-10-03, 22:30
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Köpa eller sälja??
Vad säger ni?
Självklart köpa, vänta tills årskifte så har du gjort pengar, helt övertygad.

Haft rätt förut men även haft fel , vem du väljer att gå efter kan bara du själv avgöra men i mina ögon hittar vi inte så mycket bättre köpläge, tror inte vi ser under 300 men däremot över 500 i år. Samt 600 efter årskifte.

Citera gärna mig om ett par månader, vi ser. =)
Citera
2014-10-03, 22:39
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komigenkomigen
bajshumor:
http://pufflanz.blogg.se/2014/octobe...gstrauman.html
Vad har det med Bitcoin att göra?

- http://www.bloomberg.com/video/bill-...IuIRfZBVA.html
Citera
2014-10-03, 22:58
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Självklart köpa, vänta tills årskifte så har du gjort pengar, helt övertygad.

Haft rätt förut men även haft fel , vem du väljer att gå efter kan bara du själv avgöra men i mina ögon hittar vi inte så mycket bättre köpläge, tror inte vi ser under 300 men däremot över 500 i år. Samt 600 efter årskifte.

Citera gärna mig om ett par månader, vi ser. =)

Mjo, jag håller med
Men det är en grej som distraherar mina tankar

Om bitcoin nånsin skulle försvinna och dö ut så borde det vara nu.
Jag tvekar på att bitcoin kommer försvinna när vi är på $5k+
Citera
2014-10-03, 23:39
Bannlyst
Citat:
Köpa eller sälja??
Vad säger ni?

Köpa!
Citera
2014-10-04, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Nu är det nog läge att köpa.
Går den upp tjänar ni och sjunker den förlorar ni pengar.

er... nej. Det beror kanske på hur man positionerar sig?

Om BTC/USD sjunker så tjänar vi och om BTC/USD går upp så förlorar vi.

Kommer dog stänga min position och pröva en liten long (inte mycket, kanske 300-500 BTC) om marknaden börjar hamra på $340.
Citera
2014-10-04, 09:47
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Köpa eller säla
Vad säger ni?

En regel jag brukar hålla mig till i min aktiehandel är att om jag inte förstår rörelserna i ett papper så håller jag mig borta.

Och när det gäller Bitcoin fattar jag ingenting. Sista 6 månaderna är det mycket mer bra än dåliga nyheter kring bitcoin.

-Ändå faller kursen.

Det som i mina ögon är mer obehagligt är att desto fler som accepterar bitcoin i sin handel. Desto mer faller kursen.

Ett stort problem är givetvis att handlarn omedelbart "växlar" in sina bitcoin. Detta leder till att dom omedelbart slussas ut på marknaden och är vips till försäljning igen.

Sen har jag ju sagt tidigare att jag inte alls tror på bitcoin som en valuta man handlar för utan en ren placeringsprodukt. Givetvis överlägsen det fysiska guldet förutsatt att vi kan nå den trovärdigheten.

Det kanske kan gå, men det kommer ta lång tid.

Vi kan ju bara spekulera, min magkänsla känns sådär just nu. Jag tror vi kommer få se högre nivåer på bitcoin i framtiden. Men kortsiktigt tror jag vi skall ner mot 200 dollar.

Jag skall in i marknaden igen men för tillfället avvaktar jag.

Hela handelsboden blir tyvärr fel i bitcoin. Framtill den dag då handlarna hanterar sina bitcoin som vilken valuta som helst så ser detta ganska mörkt ut.
Senast redigerad av massepojken 2014-10-04 kl. 09:49.
Citera
2014-10-04, 10:28
Medlem
massepojkens avatar
Jag vet sedan tidigare att många i denna tråd inte är mottagliga för negativa argument kring bebisen bitcoin.

Men ta den allra sista tiden som ex. Tokpositiva nyheter från PayPal, positiva uttalanden från Bank Of England, osv, osv,,

Vad händer? Kursen faller kraftigt!

Något är väldigt väldigt fel här
Senast redigerad av massepojken 2014-10-04 kl. 10:31.
Citera
2014-10-04, 10:41
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag fick mig verkligen en tankeställare för ca en månad sedan. Som ni vet var jag då extremt pro bitcoin.

Normalt sett brukar mina bekanta smittas av min karisma och entusiasm. Men när jag drog igång bitcoinsnacket så var i princip alla negativa, och förvånandsvärt ointresserade

Jag insåg då att jag blivit indoktrinerad av min egen sjuka hjärna. Varpå jag tog beslutet att titta objektivt på bitcoin och göra en ny analys.

Detta ledde till att jag gick ur marknaden. Trots fallet från 1200 dollar,så vart detta en av mina bästa affärer på mkt länge.

Jag tror stenhårt på kostnadseffektiva microbetalningar på internet. Men jag tror inte för ett ögonblick att bitcoin blir stort inom det segmentet.

Vart finns det egentligen plats för bitcoin? Facebook lanserar egen E-peng och egen bank. Snart gör Google och amazon(galet antibitcoin) samma sak.
Charmen med en anonymt bitcoinpeng är i princip borta, nästan alla exchange kräver full identifikation för att öppna konto.

Kan absolut se dessa drakar starta en gemensam cryptopeng som dödar och förintar alla andra cryptopengar.

Bitcoin vart bara ett semilyckat (altavista). Vem som bli (google) återstår att se...

När fotbollsvm börjar ser vi 250 dollar för bitcoin

Jag förutspådde 250 dollar till fotbolls vm. Jag var som vanligt ett par månader före verkligheten.

Pojkar och flickor. Glöm inte att rallyn ofta kommer snabbt och oförberett. Ofta precis när alla tappat tron. En marknadspsykologi ingen egentligen kan förstå.

Jag står redo med fingret på köpknappen, för snart kommer läget.

Dessutom är jag halvasiat. Får rapporter från min "asiatiska stamsida" att kineserna börjar vara sugna igen.

Nu pratar vi kinesiska bönder och kinesiska svennebanan.
Senast redigerad av massepojken 2014-10-04 kl. 10:50.
Citera
2014-10-04, 10:48
Medlem
Trillskes avatar
Hej Masse!

Det är svårt att urskilja om du skojar eller är seriös, men är du seriös bör du se till att skilja på bicoins framgång och priset för en bitcoin.
Citera
2014-10-04, 10:52
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Hej Masse!

Det är svårt att urskilja om du skojar eller är seriös, men är du seriös bör du se till att skilja på bicoins framgång och priset för en bitcoin.

Tjena Trillske!

Härligt att se dig igen! Jag försöker vara seriös men visst svävar jag iväg ibland.

Förklara hur du menar med ovan.
Citera
2014-10-04, 11:04
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Härligt att se dig igen! Jag försöker vara seriös men visst svävar jag iväg ibland.

Förklara hur du menar med ovan.

Fler platser där du kan handla med BTC betyder fler säljare. Om jag köper en laptop med BTC så säljer jag BTC för en laptop (och dom jag köper ifrån säljer mina BTC på marknaden direkt eftersom dom måste göra det gör å betala moms och annat).

Det vi behöver är fler som är villiga till å köpa BTC och enklare sätt å göra det på. Kolla bara hur många här på flashback som frågar om hur dom kan få tag på BTC. Det är lätt å bli av med BTC om du är villig till å göra det men det är svårt å köpa.

En viktig faktor är också att vi får 3600 nya BTC varje dag. Det motsvarar 9 miljoner SEK som måste investeras i BTC (inte infrastruktur, det är BTC som måste köpes) varje dag enbart för att kursen inte skall gå ned. Dom som tror BTC inte har inflation vet inte vad dom pratar om, vi har i dagsläget inflation på 3600 BTC i dygnet.
Citera
2014-10-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redleader
Fler platser där du kan handla med BTC betyder fler säljare. Om jag köper en laptop med BTC så säljer jag BTC för en laptop (och dom jag köper ifrån säljer mina BTC på marknaden direkt eftersom dom måste göra det gör å betala moms och annat).

Det vi behöver är fler som är villiga till å köpa BTC och enklare sätt å göra det på. Kolla bara hur många här på flashback som frågar om hur dom kan få tag på BTC. Det är lätt å bli av med BTC om du är villig till å göra det men det är svårt å köpa.

En viktig faktor är också att vi får 3600 nya BTC varje dag. Det motsvarar 9 miljoner SEK som måste investeras i BTC (inte infrastruktur, det är BTC som måste köpes) varje dag enbart för att kursen inte skall gå ned. Dom som tror BTC inte har inflation vet inte vad dom pratar om, vi har i dagsläget inflation på 3600 BTC i dygnet.

Som du nämner så dumpas BTC på marknaden för spekulationshysterin är över och ingen vill handla en dator med BTC om man inte redan har BTC.

Flashbacks knarkare är nog inte något som håller uppe bitcoinbubblan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in