2014-10-04, 11:58
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Köpa eller sälja??
Vad säger ni?
Köp när folk säger åt dig att sälja, sälj när folk säger åt dig att köpa.
Citera
2014-10-04, 12:10
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redleader
Fler platser där du kan handla med BTC betyder fler säljare. Om jag köper en laptop med BTC så säljer jag BTC för en laptop (och dom jag köper ifrån säljer mina BTC på marknaden direkt eftersom dom måste göra det gör å betala moms och annat).

Det vi behöver är fler som är villiga till å köpa BTC och enklare sätt å göra det på. Kolla bara hur många här på flashback som frågar om hur dom kan få tag på BTC. Det är lätt å bli av med BTC om du är villig till å göra det men det är svårt å köpa.

En viktig faktor är också att vi får 3600 nya BTC varje dag. Det motsvarar 9 miljoner SEK som måste investeras i BTC (inte infrastruktur, det är BTC som måste köpes) varje dag enbart för att kursen inte skall gå ned. Dom som tror BTC inte har inflation vet inte vad dom pratar om, vi har i dagsläget inflation på 3600 BTC i dygnet.

Väldigt intressant det du skriver. Men borde inte denna (förväntade?) inflation vara diskonterad i bitcoinkursen redan? Detta är ett faktum alla visste från början.

Det kommer ju att "tryckas" bitcoin under många många år . Är du rätt ute i det du skriver har man svårt att se annat en en fallande kurs framöver.

Ser vi någon lösning på detta problem?
Senast redigerad av massepojken 2014-10-04 kl. 12:12.
Citera
2014-10-04, 12:14
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Väldigt intressant det du skriver. Men borde inte denna (förväntade?) inflation vara diskonterad i bitcoinkursen redan? Detta är ett faktum alla visste från början.

Det kommer ju att "tryckas" bitcoin under många många år . Är du rätt ute i det du skriver har man svårt att se annat en en fallande kurs framöver.

Bitcoinrewards för varje block halveras vid en bestämd tidspunkt.
Citera
2014-10-04, 14:14
Medlem
redleaders avatar
Citat:

Nej. Det finns massor av BTFD muppets kvar. (Buy The Fucking Dip eller Be The Foolish Dummy)

Citat:

Lösningen är å flytta kursen ner till ett pris där marknaden är villig till å köpa alla nya BTC. Keep calm and gangnam style, vi jobbar med den saken.
Citera
2014-10-04, 14:27
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redleader
Nej. Det finns massor av BTFD muppets kvar. (Buy The Fucking Dip eller Be The Foolish Dummy)

Lösningen är å flytta kursen ner till ett pris där marknaden är villig till å köpa alla nya BTC. Keep calm and gangnam style, vi jobbar med den saken.

Underbart!

- Som girig kapitalist blir jag då givetvis nyfiken på vilken nivå (den omtalade) bitcoin behöver flyttas ned till för att återigen börja hamstras av kinabaserad svenne banan.
Citera
2014-10-04, 14:34
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Underbart!

- Som girig kapitalist blir jag då givetvis nyfiken på vilken nivå (den omtalade) bitcoin behöver flyttas ned till för att återigen börja hamstras av kinabaserad svenne banan.

https://www.tradingview.com/x/mhUDRtdl/
Citera
2014-10-04, 16:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Stod sådär för mig med, men det fungerade ändå.. väldigt skumt. Har spenderat min 500$ weekly limit redan Fungerar klockrent.

Hej då Safello!

Funkade för mig också, smidigaste bitcoin-köpet jag varit med om, nuff said.
Citera
2014-10-04, 16:46
Medlem
Slingshots avatar
Edit: Felpost.
Citera
2014-10-04, 18:38
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Tjena Trillske!

Härligt att se dig igen! Jag försöker vara seriös men visst svävar jag iväg ibland.

Förklara hur du menar med ovan.
Enklaste sättet att se på det är at bitcoin idag är oerhört mycket mer framgångsrikt och användbart än det var i december. Priset på en bitcoin är däremot en tredjedel.

Det är helt enkelt helt olika saker. I dagsläget kommer priset bero på spekulation dvs den marknadpsykologi du pratar om. Volatilitet där har viss påverkan på användbarheten, men inte mer. Dvs en bitcoin kan vara billigare än idag samtidigt som konceptet blivit mer framgångsrikt.

Som ren investering - ett sätt att bli rik - är bitcoin extremt assymetrisk. Det är nog de flesta överens om. Vad det innebär här är att en liten summa investerad i bitcoin kan göra dig ganska rik. Därifrån kommer också chansen att utmanövrera marknaden, dvs eventuellt köpa en extremt undervärderad tillgång (eftersom ingen kan lösa detta kvantitativt och vi får skev aggregerad spekulations-konvergens).

Det innebär dock samtidigt - givet att vi accepterar situationen som assymetrisk, vilket de flesta gör - att vi förmodligen förlorar pengar. Det är en viktig detalj många vet men på något vis glömmer när priset faller. Som investering i bitcoin är det troligaste utfallet att vi torskar summan vi investerat. Det är inte hög sannolikhet att lyckas som är lockande med investeringen, det är assymetrisk utbetalning.

Detta är också viktigt att förstå för tomtarna som vill säga "told you so" när priset faller. De fattar alltså inte att även investerare gissat precis samma sak, men hittat potential i assymetri.
Citera
2014-10-04, 19:45
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Enklaste sättet att se på det är at bitcoin idag är oerhört mycket mer framgångsrikt och användbart än det var i december. Priset på en bitcoin är däremot en tredjedel.

Det är helt enkelt helt olika saker. I dagsläget kommer priset bero på spekulation dvs den marknadpsykologi du pratar om. Volatilitet där har viss påverkan på användbarheten, men inte mer. Dvs en bitcoin kan vara billigare än idag samtidigt som konceptet blivit mer framgångsrikt.

Som ren investering - ett sätt att bli rik - är bitcoin extremt assymetrisk. Det är nog de flesta överens om. Vad det innebär här är att en liten summa investerad i bitcoin kan göra dig ganska rik. Därifrån kommer också chansen att utmanövrera marknaden, dvs eventuellt köpa en extremt undervärderad tillgång (eftersom ingen kan lösa detta kvantitativt och vi får skev aggregerad spekulations-konvergens).

Det innebär dock samtidigt - givet att vi accepterar situationen som assymetrisk, vilket de flesta gör - att vi förmodligen förlorar pengar. Det är en viktig detalj många vet men på något vis glömmer när priset faller. Som investering i bitcoin är det troligaste utfallet att vi torskar summan vi investerat. Det är inte hög sannolikhet att lyckas som är lockande med investeringen, det är assymetrisk utbetalning.

Detta är också viktigt att förstå för tomtarna som vill säga "told you so" när priset faller. De fattar alltså inte att även investerare gissat precis samma sak, men hittat potential i assymetri.

/R
Senast redigerad av massepojken 2014-10-04 kl. 20:18.
Citera
2014-10-04, 23:03
Medlem
Var kan jag köpa Bitcoins med Visa Electron?
Citera
2014-10-05, 11:35
Medlem
Nu ligger den 310 USD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här