2014-09-28, 18:23
Medlem
Mommejrs avatar
Bong eller vaporizer, annars pipa. Rök som vanligt, hålla röken inne flera sekunder är färsking metoder och gör dig inte bängare iaf som vissa tror. Leder bara till syrebrist. Den mängden THC lungorna tar upp absorberas nästan direkt så fort röken når dina lungor så håll den inte inne iaf.
Citera
2014-09-28, 21:11
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Bong eller vaporizer, annars pipa. Rök som vanligt, hålla röken inne flera sekunder är färsking metoder och gör dig inte bängare iaf som vissa tror. Leder bara till syrebrist. Den mängden THC lungorna tar upp absorberas nästan direkt så fort röken når dina lungor så håll den inte inne iaf.

Dock kan man nämna att andas ut genom näsan är ett urgammalt trick för att ta vara på mer THC i röken.

Flera kulturer som röker cannabis har implementerat detta i sina röktraditioner, mest kända för oss i väst är väl rastafaris på Jamaica.
Citera
2014-09-29, 02:29
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
"Puff, puff, pass..."
"Hold it in five seconds..."
"Inhale, exhale... I love you Mary Jane"
Citera
2014-09-29, 12:05
Medlem
KringExs avatar
Hej! Hoppas att nån kan hjälpa mig.
Jag har en hona som är ca 30cm hög. Ser fin ut, men de små bladen längst ned (eller som ska bli glad) är gula.
Varför? är det någon fara med henne?
Citera
2014-09-29, 18:51
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hej! Hoppas att nån kan hjälpa mig.
Jag har en hona som är ca 30cm hög. Ser fin ut, men de små bladen längst ned (eller som ska bli glad) är gula.
Varför? är det någon fara med henne?

Låter som näringsbrist.
Citera
2014-09-29, 23:19
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Dock kan man nämna att andas ut genom näsan är ett urgammalt trick för att ta vara på mer THC i röken.

Flera kulturer som röker cannabis har implementerat detta i sina röktraditioner, mest kända för oss i väst är väl rastafaris på Jamaica.

Och detta bekräftar att det är sant?
Citera
2014-09-30, 00:24
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Och detta bekräftar att det är sant?

Nej, men att beteendet kan påvisas i alla möjliga rökkulturer, från Indien till Amazonas, och att näsan används flitigt till att ta upp andra droger snabbt in i blodomloppet, kanske säger något.

När man ser en sådan konvergens av mänskligt beteende på olika platser av jorden så brukar det betyda att det finns något att titta närmare på.

Haha och kan en mango göra mitt flum starkare, så känns inte så konstigt att en speciell rökteknik kan vara effektivare än att bara andas in och ut
Citera
2014-09-30, 14:31
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Nej, men att beteendet kan påvisas i alla möjliga rökkulturer, från Indien till Amazonas, och att näsan används flitigt till att ta upp andra droger snabbt in i blodomloppet, kanske säger något.

När man ser en sådan konvergens av mänskligt beteende på olika platser av jorden så brukar det betyda att det finns något att titta närmare på.

Haha och kan en mango göra mitt flum starkare, så känns inte så konstigt att en speciell rökteknik kan vara effektivare än att bara andas in och ut

Vill man få mer för pengarna kan man lika gärna äta det.
Citera
2014-09-30, 16:20
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Vill man få mer för pengarna kan man lika gärna äta det.

Ehm va? Biotillgängligheten för cannabis i gasform (dvs rök) är runt dubbelt så hög som för oralt bruk, om jag kommer ihåg det rätt.

Garanterat mer biotillgänglighet vid rökning iaf, det är en sak som är säker.
Citera
2014-09-30, 17:29
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ehm va? Biotillgängligheten för cannabis i gasform (dvs rök) är runt dubbelt så hög som för oralt bruk, om jag kommer ihåg det rätt.

Garanterat mer biotillgänglighet vid rökning iaf, det är en sak som är säker.
Det är helt sant. Däremot får du ett starkare och betydligt mycket längre rus om du käkar det, så i min mening går det åt mindre för en helkväll med oralt cannabis än med rökt. Det absolut bästa sättet lär vara att vaporiza dock.
Citera
2014-09-30, 18:52
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Däremot får du ett starkare och betydligt mycket längre rus om du käkar det, så i min mening går det åt mindre för en helkväll med oralt cannabis än med rökt. Det absolut bästa sättet lär vara att vaporiza dock.

Generellt håller jag med på det första, fast det beror ju i mina ögon på att man tar så jävla mycket mer i bakverk, och det tas upp segare.

Jag doserar tex 1g när jag äter, samma 1a räcker nästan två hela dagar av konstant flum, så jag tycker cannabis i gasform är mer ekonomiskt, men alla är vi ju olika

Håller dock helhjärtat med om avslutningen! Skäms att man fortfarande röker så många jointar som man gör..
Citera
2014-09-30, 20:26
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Generellt håller jag med på det första, fast det beror ju i mina ögon på att man tar så jävla mycket mer i bakverk, och det tas upp segare.

Jag doserar tex 1g när jag äter, samma 1a räcker nästan två hela dagar av konstant flum, så jag tycker cannabis i gasform är mer ekonomiskt, men alla är vi ju olika

Håller dock helhjärtat med om avslutningen! Skäms att man fortfarande röker så många jointar som man gör..

Käkar man någon kaka med 1g bra röka, så är man lätt go 8+ timmar 12 är inte svårt att nå.
När man käkar det så omvandlas THC't till det 4 gånger mer psykoaktiva 11-Hydroxy-tetrahydrocannabinol. Så 8 timmars tyngre rus är på ett sett endå det mest effektiva om man nu bara bli bli så hög som möjligt på så lite som möjligt.

1g grönt blir 2-3 joints beroende på storlek. 1 om man rullar rent typ. Får man ut samma rus på att röka detta? Inte jag iaf. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in