Citat:
Ursprungligen postat av
Elliotxz
Hejsan.. Vet inte alls om jag lagt denna i rätt ämne men men, Jag och mina polare tänkte nu nån helg prova att röka denna omtalade växt så jag undrar några saker...
Vart är det säkrast och bäst att köpa?
Några saker man ska tänka på första gången?
Hur gör man får att få det bästa ruset av det?
Tack på förhand!

Risiga svar du fått hittills.
Vart och Säkrast?
Jag skulle försöka höra med folk i ens umgängeskrets (vänner till vänner etc). Fler röker än vad du tror. Annars skulle jag NOGA läsa trådarna om drogshoppar och hur man handlar säkert via nätet och beställa där.
Att gå till plattan eller liknande ställe skulle jag själv aldrig göra, och då du är helt nybörjare så är chansen möjlig att du får saker av icke önskad kvalité (allt från dåligt weed till ordentligt suspekta rökmixar). Detta kommer du dock att kunna avgöra efter bara några gånger av utökad erfarenhet genom utseende och lukt.
Bästa ruset?
Jag har rökt den gröna örten på massvis med olika sätt och ändå återkommer jag till den bekväma rullade jointen eller att bara använda en pipa/bong. Om du inte vågar köpa rullpapper på t.ex. valfri bensinmack/kiosk (vilket du absolut inte borde vara orolig för, men jag vet att jag var orolig första gången) så rekommenderar jag att helt enkelt googla/youtub:a "how to make a bong". Då kommer du garanterat hitta sätt att tillverka ett rökdon av allt från rotfrukter till burkar och pennor.
Vill du rulla en joint i alla fall så rekommenderar jag dig att kolla in en valfri "how to" -video på youtube och sedan träna och åter träna. Det sista du vill göra är att sitta där när det väl är dags och ha hälften av ditt gräs på vardagsrumsgolvet och resten utspritt på bordet på grund av att du misslyckats totalt med rullningen och alla rullpapper du köpt är sönderslickade och sönderrivna (personlig erfarenhet).
Om du redan röker cigaretter så kan du riva upp en cigg och använda tobaken för att träna med, annars funkar vanliga kryddor (typ oregano/basilika etc) också bra.
Om du som sagt redan är van vid cigg och nikotin så kan du för att blanda ut ditt gräs i jointen blanda ut med tobak, men om du är oerfaren rökare så kan det hända att du blir lite yr/illamående av nikotinkicken som tobaken då ger, vilket kan vara otrevligt.
Att tänka på?
1. DU KOMMER MED GANSKA STOR SANNOLIKHET INTE KÄNNA NÅGONTING FÖRSTA GÅNGEN!
THC är det som gör dig hög. För att bli hög måste THC:n ha något i hjärnan som tar emot den, så kallade receptorer (mottagare). Det är individuellt från person till person hur fort hjärnan "utvecklar" dessa receptorer, därför är det individuellt efter hur många röktillfällen man känner av THC:n, dvs vid vilket röktillfälle man blir hög.
Den här punkten är viktigt för att undvika följande:
1. Du blir besviken på ditt gräs utan anledning för att du tror att det inte "tar" och slänger det.
2. Du tror att gräs inte biter på dig eller att du rökt för lite, så du överkompenserar genom att rulla fetare och fetare och du slösar på ditt gräs.
3. Någon av dina inte utbildade kompisar är hög och klagar på din rökteknik och att du "tar för dåliga halsbloss", eller att du "måste hålla inne minst 10 sek" etc.
För vissa räcker det med en gång, för mig tog det nästan tio. Det är helt individuellt men de flesta av mina polare kände inte första gången.
2. Var på ett ställe där du kan vara säker att du inte kommer bli påkommen på.
För mig handlade de första gångerna mycket om att vara på ett ställe där man inte kände sig orolig för att bli påkommen av föräldrar/andra personer man inte vill bli påkommen av. Nervositeten jag kände av att bara prova något annat än alkohol första gången räckte mer än väl för mig och risken att sitta påverkad när ens päron/syskon/andra personer kommer hem när som helst från bion/restaurangen/vadsomhelst är en stress som kan förstöra hela ruset, om det är något man oroar sig över. En dag/kväll då man är ensam hemma under lång tid, helst hela natten, är därför att föredra.
3. Innan du röker den färdigfixade jointen, städa upp och ta undan gamla papper och annat som du inte vill att någon ska hitta nästa morgon.
Gräs kan få dig att få svårt att komma ihåg och fokusera under tiden du är hög, vilket gör att när du egentligen borde tänka på att plocka undan gräset och rullpapperet på köksbordet, så är du otroligt inställd på den där chipspåsen du har i skafferiet och den nya Marvels filmen du precis dragit hem. Att ta undan rullpapper och annat kommer vara ett minne blott.
4. Ska jag äta mitt gräs?
Ja, varför inte? Att tänka på är dock att det krävs en större mängd gräs, det tar längre tid för gräset att "slå" och du kommer vara hög under en längre tid (läs MYCKET längre tid). Så clear your schedule!