2014-09-30, 20:58
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Käkar man någon kaka med 1g bra röka, så är man lätt go 8+ timmar 12 är inte svårt att nå.
När man käkar det så omvandlas THC't till det 4 gånger mer psykoaktiva 11-Hydroxy-tetrahydrocannabinol. Så 8 timmars tyngre rus är på ett sett endå det mest effektiva om man nu bara bli bli så hög som möjligt på så lite som möjligt.

1g grönt blir 2-3 joints beroende på storlek. 1 om man rullar rent typ. Får man ut samma rus på att röka detta? Inte jag iaf. ^^

Några länkar?

Och ja 8 timmar är ungefär där jag hamnar på 1g

Men jag håller fortfarande inte med Jag rullar 10st på 1g, kanske tom upp mot 15st, och dessa räcker absolut för ett lika plant och fint rus i 8 timmar.

1 joint i timmen röker jag, även om jag helst vaporiserar, blir bara inte så ofta
Citera
2014-09-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Några länkar?

Och ja 8 timmar är ungefär där jag hamnar på 1g

Men jag håller fortfarande inte med Jag rullar 10st på 1g, kanske tom upp mot 15st, och dessa räcker absolut för ett lika plant och fint rus i 8 timmar.

1 joint i timmen röker jag, även om jag helst vaporiserar, blir bara inte så ofta
10 joints per 1g? Dina joints är inte stora va?
Citera
2014-09-30, 21:23
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexgalningen
10 joints per 1g? Dina joints är inte stora va?

Nopp, smala jointar is the shit, och kräver en viss talang in the art of rolling
Citera
2014-09-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Nopp, smala jointar is the shit, och kräver en viss talang in the art of rolling
Tryck ner allt som krävs i MFLB och var nöjd kör jag med
Citera
2014-09-30, 22:13
Medlem
NotBads avatar
Röka bara en gång?

Hej, jag vill röka marijuana, men bara en gång! Gå det eller kommer jag förändras eller bli besatt eller så? Är det dumt eller? Tacksam för svar!
Citera
2014-09-30, 22:19
Medlem
caecos avatar
Du kommer garanterat tycka att det var en besvikelse. Att röka endast en gång brukar inte fungera för någon vad jag vet. Inte för att det är så speciellt psykiskt beroendeframkallande utan mer för att du kommer känna att det inte var något speciellt. Gillar du ruset så kommer du troligtvis att resonera som att du kan röka fler gånger.
Citera
Medlem
Iwanttolearns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Hej, jag vill röka marijuana, men bara en gång! Gå det eller kommer jag förändras eller bli besatt eller så? Är det dumt eller? Tacksam för svar!

Tvivlar starkt på att du skulle bli beroende efter ett bloss eller två.
Kan vara dumt att testa beroende på vilken ålder du är i. THC mot en utvecklande hjärna är väl inte det bästa som finns så att säga.

bestämmer du dig däremot för att röka så sätt dig nånstans där du känner dig trygg och vad du än gör.. RÖK INTE SPICE
Citera
Medlem
Unikos avatar
Det hade varit annat om du velat skjuta nån skitdrog.. Klart du kan testa röka! I många av fallen känner man inte av det första gången. Du kommer inte bli besatt, dum i huvudet, beroende eller något.
Citera
2014-09-30, 22:27
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwanttolearn
RÖK INTE SPICE
Vaddådå?
Citera
2014-09-30, 22:28
Medlem
Iwanttolearns avatar
Citat:
Vaddådå?

Personliga erfarenheter. I mina ögon är det skit.
Citera
2014-09-30, 22:50
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Vaddådå?
Lite som att leka rysk roulette. Företagen bakom rökmixer (spice är ett varunamn, ett av de tidigare rökmixarna) bokstavligt talat spottar ur sig olika cannabinoidvarianter så fort en gammal blir olaglig. Klart som fan att vissa av de inte är säkra, vilket t.ex. märks på påstådda konsekvenser som drabbat rökare. Min egen knapphändiga erfarenhet säger även att det är en jävla skitdrog, åtminstone de 3-4 olika mixarna jag provat.

Till TS: Ja, du kan röka en gång. Däremot påstår vissa att man inte känner något första gångerna, själv tror jag det mest beror på att man inte tar ordentliga bloss. Halsbloss ska det vara och ingenting annat!

Det är dumt om du är ung. Man kan säga mycket om skrämselpropagandan som finns runt cannabis, men de har rätt i att ofullständigt utvecklade hjärnor tar relativt mycket stryk av att röka. Visst, du kommer inte bli gå kokobananas efter en joint även om du är ung, men ändå.
Citera
2014-09-30, 22:59
Medlem
Firefliess avatar
nej du blir varken beroende eller förändrad efter en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in