2014-04-14, 21:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Tio dagar sedan jag rökte. Innan dess hade jag inte rökt på nån månad. Väger 67 och är 178, så är tämligen tanig. Vad tror ni oddsen är att jag pissar rent i morgon? Helt kört eller finns det en chans?
Citera
2014-04-14, 21:38
Medlem
Godkväll!

Min polare sitter bredvid och är lite orolig över hans puls, han sitter i soffan och har 180 i vilopuls. Jag säger att det inte är någon fara och att det kommer lägga sig om en halvtimme 40 min, pulsen går i regel upp under ruset början, eller hur? =)
Citera
2014-04-14, 21:39
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tio dagar sedan jag rökte. Innan dess hade jag inte rökt på nån månad. Väger 67 och är 178, så är tämligen tanig. Vad tror ni oddsen är att jag pissar rent i morgon? Helt kört eller finns det en chans?

Jag skulle bli väldigt förvånad om du inte var clean. Men drick ett par liter extra vatten före för att vara på den säkra sidan!
Citera
2014-04-14, 21:40
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Godkväll!

Min polare sitter bredvid och är lite orolig över hans puls, han sitter i soffan och har 180 i vilopuls. Jag säger att det inte är någon fara och att det kommer lägga sig om en halvtimme 40 min, pulsen går i regel upp under ruset början, eller hur? =)

Detta händer vissa, han kommer bli mer relaxad snart :-) Ta och käka nåt litet annars, kan hjälpa han lugna ner sig lite fortare.
Citera
2014-04-14, 21:42
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Om man vill blanda ut gräset i jointen - vad är det bästa att blanda med? Jag föredrar att röka utan tobak, men om jag bara tar weed i så går det åt väldigt mycket på en joint. Dessutom blir jag alldeles för hög. Så finns det någonting som brinner i lagom takt utan att smaka alltför mycket och vidrigt som man kan ha i utfyllnadssyfte?

Nej vem fan gillar tobak Om du blir för påverkad är det ju för att du röker för mycket hehe. Rulla mindre jointar bara. Eller varför inte skaffa en pipa då kan du ju lägga i ett litet stopp åt gången.
Citera
2014-04-14, 21:44
Medlem
Citat:
Om man vill blanda ut gräset i jointen - vad är det bästa att blanda med? Jag föredrar att röka utan tobak, men om jag bara tar weed i så går det åt väldigt mycket på en joint. Dessutom blir jag alldeles för hög. Så finns det någonting som brinner i lagom takt utan att smaka alltför mycket och vidrigt som man kan ha i utfyllnadssyfte?

Blend Rosa är ju annars väldigt mild med väldigt lite nikotin. Det skulle kanske annars funka bättre för dig?
Annars ska knaster vara ett alternativ.
Citera
2014-04-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoningen
Nej vem fan gillar tobak Om du blir för påverkad är det ju för att du röker för mycket hehe. Rulla mindre jointar bara. Eller varför inte skaffa en pipa då kan du ju lägga i ett litet stopp åt gången.

Pipa gillar jag dessvärre inte längre, och om jag rullar mindre så blir de alldeles för små och tar slut alldeles för fort.

Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Blend Rosa är ju annars väldigt mild med väldigt lite nikotin. Det skulle kanske annars funka bättre för dig?
Annars ska knaster vara ett alternativ.

Ska testa dessa och se hur de funkar, kan mycket väl vara ett alternativ. För övrigt, vad är knaster?
Citera
2014-04-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ska testa dessa och se hur de funkar, kan mycket väl vara ett alternativ. För övrigt, vad är knaster?

Haha sorry jag antog att du visste. Knaster är en sorts ört som man kan blanda sitt weed med. Ska tydligen funka bra och har inge nikotin. http://smoketower.com/knaster
Dock går det inte att köpa knaster i någon fysisk butik vad jag vet så det kanske är lättare att testa Rosa blend först och köra på knaster i värsta fall.
Citera
2014-04-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Haha sorry jag antog att du visste. Knaster är en sorts ört som man kan blanda sitt weed med. Ska tydligen funka bra och har inge nikotin. http://smoketower.com/knaster
Dock går det inte att köpa knaster i någon fysisk butik vad jag vet så det kanske är lättare att testa Rosa blend först och köra på knaster i värsta fall.

Jag har bara gått runt och rökt utan att rulla en endaste själv tills nyligen, så jag har egentligen ingen koll på någonting skulle jag vilja säga Men då ska jag testa med rosa Blend och se vad som händer. Tusen tack för hjälpen!
Citera
2014-04-14, 22:31
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
....

Joint är det när det enbart är grönt (+ev. supercharge med hasch/kief/annat extrakt)
Spliff är när du blandar med annat än cannabis, vanligtvis tobak.

Du kan också göra mindre jointar. Har du kingsizepapper så behöver du inte fylla hela med grönt, du kan t ex kanske fylla den till hälften eller göra jointen smalare. Har du möjlighet så behöver du inte heller röka upp hela jointen i ett svep. Jag brukar kunna ha en joint en halv dag åtminstone (ca 1g per joint)
Citera
2014-04-15, 17:26
Medlem
Ska det kännas såhär att vara hög?

Jag har bara rökt några enstaka gånger och har varje gång fått en, vad ska man kalla det, psykisk känsla som jag tycker är ganska obehaglig. Det känns som att man är påväg att tappa medvetandet/att allt känns overkligt och påhittat, ungefär som att man drömmer. Börjar nojja mig över att jag har förstört den del av hjärnan där medvetandet sitter och att det "går sönder". Börjar "se" med hjärnan istället för med ögonen, som om halva hjärnan skulle drömma medans andra halvan är vaken. Bilder man målar upp i huvudet blir så starka att det känns som att man ser dom (då börjar jag ju självklart tänka på spindlar/obehagliga ansikten etc.)

Anledningen till varför jag har rökt igen, trots att jag tyckte det var sjukt obehagligt första gången, är för att efter halva "trippen?" så blir ruset totalt förändrat. Då släpper nästan allt i huvudet förutom att jag upplever omvärlden som sjukt mysig och hela min kropp känns annorlunda. Bortdomnad men ändå mer känslig på samma gång.

Är det såhär det "ska" vara under ett normalt rus? Om man bortser från att jag blir nojjig? Eller får jag någon sorts mini-psykos första halvan av ruset varje gång?
Senast redigerad av TorskSlem 2014-04-15 kl. 17:54. Anledning: Stavfel
Citera
2014-04-15, 19:52
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorskSlem
Ska det kännas såhär att vara hög?

Jag har bara rökt några enstaka gånger och har varje gång fått en, vad ska man kalla det, psykisk känsla som jag tycker är ganska obehaglig. Det känns som att man är påväg att tappa medvetandet/att allt känns overkligt och påhittat, ungefär som att man drömmer. Börjar nojja mig över att jag har förstört den del av hjärnan där medvetandet sitter och att det "går sönder". Börjar "se" med hjärnan istället för med ögonen, som om halva hjärnan skulle drömma medans andra halvan är vaken. Bilder man målar upp i huvudet blir så starka att det känns som att man ser dom (då börjar jag ju självklart tänka på spindlar/obehagliga ansikten etc.)

Anledningen till varför jag har rökt igen, trots att jag tyckte det var sjukt obehagligt första gången, är för att efter halva "trippen?" så blir ruset totalt förändrat. Då släpper nästan allt i huvudet förutom att jag upplever omvärlden som sjukt mysig och hela min kropp känns annorlunda. Bortdomnad men ändå mer känslig på samma gång.

Är det såhär det "ska" vara under ett normalt rus? Om man bortser från att jag blir nojjig? Eller får jag någon sorts mini-psykos första halvan av ruset varje gång?

Hej där.

Folk kan tycka det är obehagligt med det där du nämner, och är ganska vanligt i "början" om man säger så. Man blir väldigt självkritisk och alla "filter" vi använder för att sortera våra tanka och och intryck släpper och man tänker i nya baner och man kan se ett problem från en annan vinkel. Man ser och tänker på saker som har en negativ påverkan på sitt all-dagliga liv och man och blir man riktigt stekt i början av sin cannabis karriär så kan det upplevas lite som en "ego död", vilket kan upplevas som obehagligt.

Med andra ord så fungerar hjärnan annorlunda under ruset, och är man inte "van" så vet man inte rikitigt vad som händer, och nojjan börjar slå in. Rökte jag för mycket? Är det besprutat? Tog jag för mycket? Vad var det som lät? Är det någon vid dörren? Fan va obehagligt det känns.... känns som jag har fuckat upp rejält. Sen fortsätter det så. Men så fort du lär dig att koppla av direkt och känner igen ruset så släpper det!

Jag har själv aldrig upplevt någon nojja, jag blir jävligt chill. Men vet att det är vanligt i början, och känner ett par som har lite av den effekten kvar efter ett tag med.

Så länge det inte är några hjärnspöken som härjar för dig så är det inga dimmor, ganska vanligt som sagt. Men Cannabis tar fram alla aspekter av ditt ego, din personlighet och fin kammar den efter fel. Fel som du sen i nyktert tillstånd blir tvingad att jobba på, eftersom du nu har börjat tänka på dem.

Nästa gång du röker kanske du inser något annat, och när du känner att du börjar trivas med dig själv som människa och person så kommer du se att ruset bara kommer vara riktigt chill, som du upplever efter 30-40 minuter i dags läget.

Att ha sex eller egen beröring när man är stekt är så underbart. Nästan det mesta blir bättre stekt tycker jag. Sex, musik, filmer, mat, träning & motion, en bok eller bara något så simpelt som ett glas vatten blir helt underbart.

Så mitt tips till dig är att försök att slappna av lite mer i början och käka gärna något under ruset för att balansera blodsockret, munch är ju aldrig fel.

TLDR; Ska det känns såhär att vara hög? Nästan iaf, den senare halvan av din text stämmer in rätt bra iaf! Koppla av, släng på en go skiva och tänd facklan -> enjoy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in