2015-02-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Kan du ta ordentliga halsbloss? Håll in röken typ 3sek
Vänta ett litet tag och se efter, annars är det bara att rulla upp en till

Aah försöker göra så ordentliga jag kan, som nybörjare så är det svårt utan hostattack hehe

Ska testa mer lite senare.
Citera
2015-02-20, 15:27
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Är ingen direkt nybörjare, men jag stötte på en sak idag som jag inte hört talas om förut. Den av mina kranar som har bra hasch sa ordagrant: "Har inget brunt inne nu men jag har semi brunt, 5 för 250"

Vad fan är semi brunt?

Är dåligt röka. Men köp ändå en femma och baka med allt.
Citera
2015-02-20, 22:14
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samel00
Använde 0.3g nu och tog ungefär 1½ timme så hade jag rökt allt men känner inte av extremt, känns som om jag druckit några öl nästan och är påväg att bli packad :P

Hur länge bör jag vänta tills jag röker mer? Vänta tills imorgon eller till kvällen?

Nu vet du hur du blir på 0.3g under 1.5 timme och med det gräset.
Som sagt efter 20-30 min har du full effekt. Full effekt sitter kanske i 30min till 1 timme ca.
Känner du att du inte blir helt bäng så rök mer. Vaporizing kan ha lite klen effekt.
Ladda 0.3 till och rök det på en halv timme. Vänts tills imorgon behöver du inte.
Citera
2015-02-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Nu vet du hur du blir på 0.3g under 1.5 timme och med det gräset.
Som sagt efter 20-30 min har du full effekt. Full effekt sitter kanske i 30min till 1 timme ca.
Känner du att du inte blir helt bäng så rök mer. Vaporizing kan ha lite klen effekt.
Ladda 0.3 till och rök det på en halv timme. Vänts tills imorgon behöver du inte.

Rökte slut på 0.3 som jag sa innan sen fixade jag 0.2 till och rökte det bra mycket snabbare och blev definitivt helt bäng efter det. Fan kommer inte ens ihåg hur jag kom till sängs
Citera
2015-02-21, 12:55
Medlem
En annan fråga jag har, vart och hur packar ni ner erat weed? Jag har min i en burk men det stinker fan rakt igenom, hela min lägenhet stinker av weed just nu haha. Måste hitta nått jag kan ha det i utan att det luktar så fruktansvärt mycket.
Citera
2015-02-21, 15:44
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
En annan fråga jag har, vart och hur packar ni ner erat weed? Jag har min i en burk men det stinker fan rakt igenom, hela min lägenhet stinker av weed just nu haha. Måste hitta nått jag kan ha det i utan att det luktar så fruktansvärt mycket.

Finns inga bättre burkar än dessa. Kostar 50kr typ.
Alla burkar med silikon tätning funkar perfekt.

http://glasverandan.se/images/zoom/glasburkarvita3.jpg
Citera
2015-02-21, 15:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
I en sån här: http://picpaste.com/pics/0ced59426de...1424530715.jpg

Eller i en sån där burk med snäpplock och gummibussning som Frostflakes länkar. Eller i en vanlig jävla ziploc. Jag brukar inte få weed som luktar så mycket.
Citera
2015-02-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Finns inga bättre burkar än dessa. Kostar 50kr typ.
Alla burkar med silikon tätning funkar perfekt.

http://glasverandan.se/images/zoom/glasburkarvita3.jpg

Ahaaa tänkte inte ens tanken att använda sånna, tack för tipset. Weedet jag fick förra veckan luktar så jävla starkt. Ska helt klart testas.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I en sån här: http://picpaste.com/pics/0ced59426de...1424530715.jpg

Eller i en sån där burk med snäpplock och gummibussning som Frostflakes länkar. Eller i en vanlig jävla ziploc. Jag brukar inte få weed som luktar så mycket.

Ja eftersom jag har sånna burkar redan hemma så ska jag testa, slog mig inte ens tanken att använda sånna
Citera
2015-02-21, 16:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ahaaa tänkte inte ens tanken att använda sånna, tack för tipset. Weedet jag fick förra veckan luktar så jävla starkt. Ska helt klart testas.

Ja eftersom jag har sånna burkar redan hemma så ska jag testa, slog mig inte ens tanken att använda sånna
Jag köpte mina för att försvara svamp i när jag odlade. Önskar bara att jag hade en i mer resestorlek.
Citera
2015-02-21, 17:21
Medlem
Hej!

Kort fråga;
Jag hade köpt en femma av en ny kran jag fick tag på, och nu igår så provade jag det med några kompisar. Så vi for till en stuga av våra, och hade med oss mat och sådär. Det var lite kallt i stugan (typ 12-15 grader), men vi körde på ändå. Det gröna träffade på mkt bra, bra mkt bättre än något jag tidigare provat (inte särskilt rutinerad men ändå), och jag och mina kompisar skrattade typ konstant i 10-15 min. Vi började då nojja lite över att det var kallt, och bara rent allmänt, kände också hur halsen blev lite slemmig av det, men inget illamående eller så. Det tog ett tag innan effekten slog på ordentligt, t.om 30 min för min kompis, men det slog på väldigt hårt när det gjorde det.
Vi blev i efterhand nu lite skrajja över att det kan ha varit någon form av spice i det. Somsagt, ny kran och allting. Vad tror ni erfarna flashbackare om detta? Kan det varit något i det?

Mvh
Citera
2015-02-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antimend
Hej!

Kort fråga;
Jag hade köpt en femma av en ny kran jag fick tag på, och nu igår så provade jag det med några kompisar. Så vi for till en stuga av våra, och hade med oss mat och sådär. Det var lite kallt i stugan (typ 12-15 grader), men vi körde på ändå. Det gröna träffade på mkt bra, bra mkt bättre än något jag tidigare provat (inte särskilt rutinerad men ändå), och jag och mina kompisar skrattade typ konstant i 10-15 min. Vi började då nojja lite över att det var kallt, och bara rent allmänt, kände också hur halsen blev lite slemmig av det, men inget illamående eller så. Det tog ett tag innan effekten slog på ordentligt, t.om 30 min för min kompis, men det slog på väldigt hårt när det gjorde det.
Vi blev i efterhand nu lite skrajja över att det kan ha varit någon form av spice i det. Somsagt, ny kran och allting. Vad tror ni erfarna flashbackare om detta? Kan det varit något i det?

Mvh

Vad får dig att tro att det skulle vara Spice?
Ser verkligen ingen anledning i texten du skrev.
Hur länge var ni stekta? För skrattattack i början av ruset indikerar mest på att ni rökte någon typ av hybrid eller sativa. Hybrider brukar oftast (om man inte är så rutt) visa sig i början som skratt, sedan blir man lite seg och får the munchies.
Senast redigerad av Nooben12 2015-02-21 kl. 17:33.
Citera
2015-02-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Vad får dig att tro att det skulle vara Spice?
Ser verkligen ingen anledning i texten du skrev.
Hur länge var ni stekta? För skrattattack i början av ruset indikerar mest på att ni rökte någon typ av hybrid eller sativa. Hybrider brukar oftast (om man inte är så rutt) visa sig i början som skratt, sedan blir man lite seg och får the munchies.

Ja men just det där med att man blir nojjig, vanligtvis så brukar jag inte bli det, men pulsen gick också ganska högt, och det var väl typ vad jag nojjade mig mest över, men kan ju varit för att jag skrattade så mkt också?

Peaken varade i kanske 20 min.

EDIT: Värt att nämna var att vi var 4 pers, och det gick åt 0,225g totalt.
Senast redigerad av antimend 2015-02-21 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in