2014-09-25, 03:18
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mer asylantgnäll från Frånö. Bomber är bättre än vägglöss och det är omöjligt att sova på grund av vägbruset.

Fråga 1: Vem tog dit vägglössen?
Fråga 2: Om man verkligen har flytt för sitt liv, klagar man då på vägbuller och mögel i duschen?

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19583980.ab

Som sagt, de påminner mer om missnöjda hotellkunder än om riktiga flyktingar.

Frånö hotell:
http://frano-hotell.se/
http://frano-hotell.se/index.php?lid=1&cid=2&pcid=16

Detta är återigen helt i linje med
(FB) Reinfeldts SD-hat: Åskledardoktrinen - En mediestrategi som lyckades men feltände
Vänstermedia KAN inte rapportera om några välfärdsbrister i Sverige, det skulle vara att bekräfta SD:s åsikter. Det som återstår är socialporr i form av asylsnyfteri. En hel genre har smalnat av till att handla om asylmottagningar och INVANDRAR-lidande i förorter.
Senast redigerad av Jagvioss 2014-09-25 kl. 03:32.
Citera
2014-09-25, 03:24
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
I början av 90-talet hade åtminstone jag Ny Demokrati, S och M att välja på som alla ville ha en begränsad flyktinginvandring.
Något har hänt sedan dess.

SD-politiker brukar ju förföljas av frågor kring
"Vad var det egentligen för parti du gick med i på 1990-talet?"
Så vad var det då för parti som Reinfeldt gick med i 1983, och verkade i på 80- och 90-talet, hur såg de på invandring? Ungefär som SD år 2014, är svaret.*

(FB) Reinfeldts SD-hat: Åskledardoktrinen - En mediestrategi som lyckades men feltände

Ja, hur d***la svårt skall det vara att förstå att enda sättet att minska SD är att erbjuda invandringskritiska väljare alternativ? Eller är tanken att skruva upp förtrycket och våldet från AFA och RF genom att helt enkelt slå ihjäl de 40-45% av befolkningen som vill minska invandringen?

Tänk dessutom på att 40-45% av befolkningen vill minska invandringen nu när massmedias pro invandrings propaganda är total. Jag tror att man lätt kan dubbla den siffran om befolkningen fick korrekt information om invandringens kostnader, och statistik kring brottslighet, tex att 50% av de som våldtar är invandrare (och då är inomäktenskapliga våldtäkter bland invandrare troligtvis helt underrapporterade, så jag tror att 75-85% är helt möjliga siffror).
Citera
2014-09-25, 03:31
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
...

Jag tror inte längre att Moderaterna har de kognitiva resurser som krävs för att ändra kurs. De vill inte oavsett konsekvenserna. Det är väl lika bra för de Nya Moderaterna att ta Öppna era hjärtan-talet till nästa nivå. Nästa nymoderata partiledare bör konfrontera väljarna ärligt:

Jag frågar er: Vill ni ha total mångfald? Vill ni ha en mångfald som är totalare och radikalare än vad ni överhuvudtaget kan föreställa er?

Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Och nu, folket, res er och släpp stormen lös.....
....

Ni kanske har läst texten men jag har också gjort denna koppling, men min åsikt är att Reinfeldt hållit ett "Sportpalatstal".
(FB) Reinfeldts "Sportpalats-48-miljarderstal"-Goebbels Redux? Slutet för mångkulturen.se?

Och anden är ju på ett sätt ute ur flaskan nu. Till och med "Fjanterly" hävdar ju NUMERA att han "alltid" varit öppen med invandringens kostnader....
Citera
2014-09-25, 03:38
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
[Ang Fox News] Mycket efterlängtat. Kanske det går att se på nyhets-TV igen. Men det kommer att kosta utöver det vi alla skattebetalare måste lägga till Pravda-SVT

Det är min åsikt att vi som vill se ett annat Sverige behöver lägga ungefär en "tv-avgift" per år till alternativa media för att inom rimlig tid få Sverige på rätt kurs.
(FB) 1%-kampanjen. För det finns bara ETT Sverige. (Öppna din plånbok för Sverige!)
Citera
2014-09-25, 06:54
Medlem
Pandelumes avatar
På SvD Brännpunkt idag, en sociolog som försöker nyansera lite. Kan även läsas som en kritik av Arnstads användning av fascismbegreppet. Några utdrag:

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell Magnusson på SvD Brännpunkt

Begreppet rasism används på fel sätt

---
Tyvärr används begrepp som rasism och fascism på ett oegentligt sätt. I båda fallen handlar det om specifika ideologier som haft förödande konsekvenser. I dag är rasism i stället en synonym till främlingsfientlighet, medan fascism står för nationalism. Att använda sådana begrepp som metaforer eller skällsord är farligt och motverkar uppenbarligen sitt syfte.

---

Mellas data visar att kulturell olikhet spelar en roll, vilket är förenligt med socialpsykologisk teori. Detta betyder att ökad invandring i sig innebär en påfrestning, eftersom den invanda verkligheten förändras. I vintras visades i tv en film om populism i Europa. Ett äldre par i Nederländerna säger stilla: ”Vi känner inte igen oss längre.” Samma erfarenhet torde vara en realitet även i Sverige.

---

Under alla förhållanden bör vi vara försiktiga med att sätta likhetstecken mellan motstånd mot invandring och rasism. Avsevärt fler än de som röstar på SD vill enligt SOM-undersökningarna ha en minskad invandring och rent logiskt behöver det inte finnas något samband mellan en önskan att begränsa flyktinginvandringen och en främlingsfientlig attityd.

----

För vissa är det att svära i kyrkan om man nämner kostnader i sammanhanget. Att låtsas som om resurserna är obegränsade är emellertid både oansvarigt och inhumant.

http://unvis.it/www.svd.se/opinion/b...tt_3950302.svd

Magnusson som är docent i sociologi lyckas på en debattartikel ifrågasätta flera heliga kor.
- Han kritiserar nazism/rasism/fascismstämpelns användning och applicerbarhet.
- Han kritiserar sambandet mellan kritik av flyktinginvandring och främlingsfientlighet.
- Han hävdar att invandring i sig innebär reella problem som gör folk kritiska.
- Han ifrågasätter motviljan att diskutera kostnader.
Senast redigerad av Pandelume 2014-09-25 kl. 07:00.
Citera
2014-09-25, 07:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
På SvD Brännpunkt idag, en sociolog som försöker nyansera lite. Kan även läsas som en kritik av Arnstads användning av fascismbegreppet. Några utdrag:

Magnusson som är docent i sociologi lyckas på en debattartikel ifrågasätta flera heliga kor.
- Han kritiserar nazism/rasism/fascismstämpelns användning och applicerbarhet.
- Han kritiserar sambandet mellan kritik av flyktinginvandring och främlingsfientlighet.
- Han hävdar att invandring i sig innebär reella problem som gör folk kritiska.
- Han ifrågasätter motviljan att diskutera kostnader.

Förvisso korrekta synpunkter från Magnussons sida, men han vore inte sociolog om han inte lika tvärsäkert som felaktigt slår fast att:

Citat:
Den gemensamma kultur SD eftersträvar finns inte längre och är omöjlig att återupprätta. Detsamma gäller de idéer om en gemensam värdegrund som varit populära i svensk politik. Ett modernt samhälle hålls samman av strukturella faktorer, inte en gemensam kultur. På samma sätt är demokrati en fråga om regler, snarare än värderingar.

Sociologer är i allmänhet marxister. Jag har inte underlag nog för att påstå att Magnusson är marxist, men strukturalist är han tveklöst och det bygger på en samhällsanalys som ligger marxismen nära. Således har han nog intellektuellt svårt att acceptera idealistiska samhällsförklaringar, och att bristen på gemensamma idésystem är en bärande del i en fungerande samhällsförklaring, när det gäller både SDs framgångar och det svenska samhällets allt sämre funktionalitet.
Citera
2014-09-25, 07:35
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förvisso korrekta synpunkter från Magnussons sida, men han vore inte sociolog om han inte lika tvärsäkert som felaktigt slår fast att:

Sociologer är i allmänhet marxister. Jag har inte underlag nog för att påstå att Magnusson är marxist, men strukturalist är han tveklöst och det bygger på en samhällsanalys som ligger marxismen nära. Således har han nog intellektuellt svårt att acceptera idealistiska samhällsförklaringar, och att bristen på gemensamma idésystem är en bärande del i en fungerande samhällsförklaring, när det gäller både SDs framgångar och det svenska samhällets allt sämre funktionalitet.

Ja troligtvis är han eller har varit marxist i någon form, det är nästan obligatoriskt för sociologer. Han är givetvis inte SD-anhängare. Men det är intressant att han utmanar vissa grundsatser i det kollektiva vansinnet. Han uppfattar kanske att vinden håller på att vända och det gäller att passa på medan det ger uppmärksamhet att säga såna här saker som egentligen är rätt självklara. Tror rätt många samhällsvetare på universiteten ser igenom mycket av pk utan att våga säga något, det är enklast att hålla tyst och syssla med egen forskning, gärna irrelevant. Teserna om nyfascismen, främlingsfientligheten och fobin för kostnadsdiskussion är lätta att demolera, de har utvecklats utan motstånd och faller som korthus om personer med auktoritet inte håller med. Då återstår rasismstämpel och twitterstorm, får se om det kommer i det här fallet.
Citera
2014-09-25, 08:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ljungberg, Tullberg, Arnstberg... De tydligaste ställningstagandena kommer lagom till pensionen. Arnstberg har förvisso utmanat bekväm konsensus i många år. Samtliga dessa är doktorerade akademiker, forskare. Var är alla andra? I skrivande stund erinrar jag mig en yngre förmåga, Tino Sanandaji. Men det svenska forskningskollektivet som helhet verkar ha gått och dragit något gammalt över sig.
Dagens akademiker har annat för sig.
http://www.lum.lu.se/banbrytande-var...ojekt-pa-gang/
Citera
2014-09-25, 08:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Sociologer är i allmänhet marxister.
Något av ett understatement.

Jag har träffat en hel del från diverse universitet & har aldrig stött på någon icke-marxistisk sociolog. Samma sak gäller f.ö. även för de socionomer jag haft oturen att träffa.
Citera
2014-09-25, 08:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

"– Och detta är inget uppfostringsprojekt, inflikar Tomas Brage.

Men han jämför ändå det utbildningsprogram som nu ska tas fram med redan befintliga utbildningar som gäller den fysiska arbetsmiljön. Var femte år är LU-anställda exempelvis skyldiga att gå en kurs i att släcka bränder.

– Risken för att hen ska behöva släcka en brand är ganska liten medan hen kanske dagligen upplever hur någon blir kränkt eller trakasserad vid möten eller i andra sammanhang på sin arbetsplats, säger han."

Fascinerande!

Varför skriver inte journalisten "hen" om honom, förresten?
Citera
2014-09-25, 08:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
"– Och detta är inget uppfostringsprojekt, inflikar Tomas Brage.

Men han jämför ändå det utbildningsprogram som nu ska tas fram med redan befintliga utbildningar som gäller den fysiska arbetsmiljön. Var femte år är LU-anställda exempelvis skyldiga att gå en kurs i att släcka bränder.

– Risken för att hen ska behöva släcka en brand är ganska liten medan hen kanske dagligen upplever hur någon blir kränkt eller trakasserad vid möten eller i andra sammanhang på sin arbetsplats, säger han."

Fascinerande!

Varför skriver inte journalisten "hen" om honom, förresten?
Dessa två undervisar även på diverse interna "ledarskapskurser", tidigare tillsammans med Tiina Rosenberg, som här:
Utskälld i trekvart av Tiina Rosenberg

Mer från dessa kurser:
Tiina Rosenberg fick kursdeltagare att gå

Men det kanske har blivit bättre på senare år, sedan galningen Rosenberg skickades tillbaka till Finland, vad vet jag.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2014-09-25 kl. 08:56.
Citera
2014-09-25, 08:55
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Den där sortens storskaliga och kollektiva värdegrundsprojekt ger mig kalla kårar mer än något annat. När väl en uppsättning sådana värdegrunder har etablerats hos flera stora arbetsgivare kommer det att vara enkelt att snäppa upp nivån ett steg - att gå från att vara uppfostrande till att bli exkluderande. Och jag gissar att arkitekterna bakom dylika ting har just det som sitt slutmål, nämligen att det ska vara svårt att finna försörjning om man inte är bekännande och praktiserande kulturmarxist.

För de som är unga idag kan det vara svårt att veta, men väsentliga stycken av repressionen i Sovjet och andra östländer var implementerad med just värdegrunder. Hade du inkorrekta åsikter var ditt troligaste straff att du hindrades i din karriär eller att din dotter var tvungen att sluta sina pianostudier, inte att staten slängde dig i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in