2014-09-22, 03:31
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Senaste filmen jag såg var The Legend Of Bagger Vance från 2000. Jag hade faktiskt inga stora förhoppningar innan jag skulle se den, men jag blev helt klart överraskad. Den var väldigt bra och det är en film som jag mycket väl skulle kunna se igen. Den rekommenderas verkligen till dom som gillar lite blandning av drama och sport.

Den får en 5a av 5 från mig.

Jag gillar den också men en stark 3:a räcker från min sida. Om du uppskattade den såpass mycket gillar du säkert " The Greatest Game Ever Played" också ett golfdrama, sämre enligt mig men bättre enligt vissa

Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Dead Ringers '88

Mycket märklig film av den gode Cronenberg, allt är som det ska med andra ord. Blev positivt överraskad, riktigt bra film. Irons gör en kanon insats!

Jag ger den 4/5.

Har varit sugen på den ett bra tag, vet inte varför det aldrig blir av att jag kollar in den.
Citera
2014-09-22, 06:14
Medlem
"Kung fu hustler" var den senaste filmen jag såg, det är en kinesisk film från 2004 helt fantastiskt rolig, jag låg på golvet i skrattanfall under vissa scener

Den handlar om 2 st gatutjuvar eller vad man ska kalla dom, som låtsas vara med i ett gäng, där dom går till butiker i städer för att få gratis mat eller tjänster, dom går till en liten stad eller stad och stad det är mer en stor lägenhetsbyggnad med en massa lägenheter, bor kanske runt 200 pers, och 2 stycken helgalna "landlords" och försöker få en gratis klippning men det går på tok då ägaren inte faller för det så dom ropar på sitt gäng kallat "the axe gang" som dom givetvis inte är med i, och det blir en jäkla strid, därefter blir dom tillfångatagna av yxgänget och blir nästan dödade men den enas "lockpicking" färdigheter räddar dom båda, och dom ber om att få gå med i gänget och ledaren säger åt dom att om dom vill vara med måste dom döda en person och där tar filmen fart helt makalöst rolig.

Ska ni se den måste den ses på engelska(dubbad) rösterna och den wrickade dubbningen bidrar till filmens humor, den innehåller riktigt mycket CGI vilket används på det mest humoristiska sätt men det kan bli lite väl mycket ibland, så om du inte gillar CGI så är den kanske inte så intressant plottvis men humorn är ändå det som gör filmen till så underbar.

En stark 8/10 och rekomenderas starkt om ni älskar humor, Jackie chan är dock inte med inte heller Jet lee men den innehåller ändå riktigt grym kung fu med rätt mycket datoreffekter.
Citera
2014-09-22, 06:21
Medlem
jsa86-xs avatar
Såg The killer (1989) och måste säga att jag är imponerad av actionscenerna, den får 7/10 av mig.
Citera
2014-09-22, 10:58
Medlem
zxcvb45s avatar
The Rover

Thriller med Guy Pearce och Robert Pattison i huvudrollerna, tyckte filmen var okej men hade förväntat mig mycket mer, det kändes som något saknades, den uppnådde aldrig den där spänningen som jag trodde jag få uppleva efter jag såg trailern.

6/10
Citera
2014-09-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Såg The killer (1989) och måste säga att jag är imponerad av actionscenerna, den får 7/10 av mig.

John Woo är en mästare på att göra actionfilmer. Hard Boiled är min favorit av honom.
Citera
2014-09-22, 11:33
Medlem
Shadowcrafts avatar
Sömnpillret Locke, fyfan vilken keff film..
Citera
2014-09-22, 11:38
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft

Den var riktigt bra men klart undersattad på IMDB pga att Actionfans som inte är vana vid långsamma Dramafilmer ser den för Tom Hardy.
Citera
2014-09-22, 12:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Hard Boiled är min favorit av honom.

Min med, Chow-Yun Fat och Tony Leung i samma film tackar man fan inte nej till!
Citera
2014-09-22, 12:43
Medlem
upperkatts avatar
Bezhin lug. Intressant film. 8/10.
Citera
2014-09-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Min med, Chow-Yun Fat och Tony Leung i samma film tackar man fan inte nej till!

Nej verkligen inte!
Citera
2014-09-22, 12:55
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft

Fantastiskt bra tyckte jag.
Tycker att du har en oerhört keff smak.
Citera
2014-09-22, 13:24
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Har varit sugen på den ett bra tag, vet inte varför det aldrig blir av att jag kollar in den.
Haha, var likadant för mig, har haft den i hyllan i ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in