2014-09-15, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Läser nästan aldrig politikdelen här på FB längre så kan bara tala för mig själv (undrar om ens någon här kommer ihåg mig längre). Jag har blivit deprimerad och diskuterar inte politik längre. Staten har sugit musten ur mig. Nuförtiden när någon börjar prata politik knyter jag bara näven i fickan och går därifrån.

Håller med mannen. Idag tappar man helt lusten att discussa politics. Fucking etablissemanget verkar ha som mål att få alla att gå mot mitten för att politikerna ska få mer fucking makt. Asoskönt. Spelar liksom nada roll vad man dillar om idag då inte en snubbe bryr sig.
Citera
2014-09-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Hur tycker ni andra att aktiviteten här på Flashback har varit jämfört med för fyra år sedan? Jag gläds över att se partiets ökade aktivitet och engagemant, men min uppfattning är att det allmänna engagemanget här på Flashback är något lägre nu för tiden (inte riktat mot partiet utan alla liberaler). Jag tycker mig inte alls se liberaler i exempelvis PI lika ofta som jag gjorde för fyra år sedan. SD ser ut att ha tagit forumsandelar på liberalernas bekostnad. Å andra sidan så diskuterar jag inte politik lika mycket heller nu för tidetn, så det kan mycket väl bara vara min personliga erfarenhet som inte stämmer överens med verkligheten.

Ni som varit här ett tag, diskuterar ni politik lika mycket nu som förr i tiden, och hur upplever ni rent generellt aktiviteten i forum utanför L&A?

Har varit helt inaktiv på PI på ett år ungefär, så vet inte hur det ligger till där. Tycker annars att det blivit mindre aktivitet på den här delen av forumet från kanske två år tillbaka till ett halvår tillbaka, då det kändes ha börjat öka igen. Samtidigt så har aktiviteten på facebook-forum ökat otroligt under den tiden. Har också totalt sett minskat min aktivitet lite så är inte helt säker.
Citera
2014-09-15, 21:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Hur tycker ni andra att aktiviteten här på Flashback har varit jämfört med för fyra år sedan? Jag gläds över att se partiets ökade aktivitet och engagemant, men min uppfattning är att det allmänna engagemanget här på Flashback är något lägre nu för tiden (inte riktat mot partiet utan alla liberaler). Jag tycker mig inte alls se liberaler i exempelvis PI lika ofta som jag gjorde för fyra år sedan. SD ser ut att ha tagit forumsandelar på liberalernas bekostnad. Å andra sidan så diskuterar jag inte politik lika mycket heller nu för tidetn, så det kan mycket väl bara vara min personliga erfarenhet som inte stämmer överens med verkligheten.

Ni som varit här ett tag, diskuterar ni politik lika mycket nu som förr i tiden, och hur upplever ni rent generellt aktiviteten i forum utanför L&A?

Delar daemon3.14s bild av att diskussionen flyttat till facebook mycket, och din av att här är det mycket mindre aktivitet än förr.

En del har tagits till ankeb.org vilket jag personligen är rätt glad över, men det är fortfarande lite dåligt med aktivitet där. Dock tycker jag det har en klar fördel i en tydlig kategorisering av inläggen istället för som här där allt från Lp's valresultat till om man borde skjuta småbarn som går in på ens tomt samsas på samma ställe. Mindre (=0) sossetroll där också.
Citera
2014-09-15, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
om man borde skjuta småbarn som går in på ens tomt

Hahaha! Typisk libertariansk frågeställning! Bästa jag läst på länge!
Citera
2014-09-15, 23:03
Medlem
Liberala partiet har ett strukturellt problem som jag hävdar är oöverstigligt. Det är fyra år mellan varje val. Nästan alla i partiet är unga män. På fyra år hinner de flesta av dem skaffa sig ett liv. Det gör att de inte är kvar sedan.

Den där Tisell verkar vara en driftig typ. Chansen att han är kvar i partiet om fyra år är obefinlig. Och för de som inte skaffar sig ett liv... ja. Då är de inget att ha. Moment 22.

Tittar man på det där youtube-klippet med Anders Borg i början av 90-talet så låter det ungefär likadant som här. Bara bättre naturligtvis, eftersom det är Borg. Han tog sig vidare från den fasen i livet (och blev internationellt erkänd finansminister).

Kommer ni att göra detsamma?
Citera
2014-09-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Liberala partiet har ett strukturellt problem som jag hävdar är oöverstigligt. Det är fyra år mellan varje val. Nästan alla i partiet är unga män. På fyra år hinner de flesta av dem skaffa sig ett liv. Det gör att de inte är kvar sedan.

Jaha, folk med familj har mindre tid att vara engagerad åt andra håll, t ex politik. Säg något som varenda människa inte redan visste.

Citat:
Tittar man på det där youtube-klippet med Anders Borg i början av 90-talet så låter det ungefär likadant som här. Bara bättre naturligtvis, eftersom det är Borg. Han tog sig vidare från den fasen i livet (och blev internationellt erkänd finansminister).

Kommer ni att göra detsamma?

Du säger att "han tog sig vidare från den fasen i livet" men vad du egentligen menar är att han släppte alla sina tankar och ideal för en chans att få lite mer makt och lite högre lön. Ja det låter verkligen som en man att se upp till, som säljer ut sig så lättvindigt.
Senast redigerad av TheStriptease 2014-09-16 kl. 13:16.
Citera
2014-09-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jaha, folk med familj har mindre tid att vara engagerad åt andra håll, t ex politik. Säg något som varenda människa inte redan visste.

Inte bara familj, jag syftade mer på ett riktigt jobb än på familj. Kort sagt: ett liv.

Detta är ett problem inget annat parti här, utom möjligen FI. Notera att det föddes många runt 1990-1992.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Du säger att "han tog sig vidare från den fasen i livet" men vad du egentligen menar är att han släppte alla sina tankar och ideal för en chans att få lite mer makt och lite högre lön. Ja det låter verkligen som en man att se upp till, som säljer ut sig så lättvindigt.

Nej, vad jag egentligen menar är att Anders Borg inte sitter på det här forumet och postar när han börjar närma femtio år gammal. Han har... gjort... lite annat.

Ditt tänkande är ett allvarligt problem för LP. För om man totalförnekar problemet kan man inte heller förhålla sig till det. SvP har också ett antal grundläggande problem som man vägrar inse att man har. Jag mötte samma reaktion från deras håll när jag påtalade dessa för dem som från dig.

Det kanske säger något. För det är precis samma barnsliga trams om ideologisk renhet och att "stå upp för sina ideal" där också.
Citera
2014-09-16, 15:59
Medlem
Citat:
Inte bara familj, jag syftade mer på ett riktigt jobb än på familj. Kort sagt: ett liv.

Detta är ett problem inget annat parti här, utom möjligen FI. Notera att det föddes många runt 1990-1992.

Nej, vad jag egentligen menar är att Anders Borg inte sitter på det här forumet och postar när han börjar närma femtio år gammal. Han har... gjort... lite annat.

Ditt tänkande är ett allvarligt problem för LP. För om man totalförnekar problemet kan man inte heller förhålla sig till det. SvP har också ett antal grundläggande problem som man vägrar inse att man har. Jag mötte samma reaktion från deras håll när jag påtalade dessa för dem som från dig.

Det kanske säger något. För det är precis samma barnsliga trams om ideologisk renhet och att "stå upp för sina ideal" där också.

Jag förstår vad du menar och kan absolut se problemet men samtidigt måste man ha några principer och ideal, för annars slutar vi bara upp som folkpartiet hela högen.
Citera
2014-09-16, 20:34
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Debatten med etatister ser alltid likadan ut så jag tror att debattlustan dör ut lite för gemene liberal. Jag debatterade ganska mycket på PI ett tag, men jag tycker helt enkelt inte att det är intressant. Det är fullt med idioter utan minsta aning om världen utanför staten och verkar sakna både förmåga och intresse att ta till sig minsta logiska resonemang. Ännu mindre bemöta argumenten sakligt – i bästa fall säger de att man inte är seriös, och i värsta fall så är man orsaken till allt ont på jorden som inte tycker att staten gör ett bra jobb med att ta hand om folk.

Samtidigt tror jag det är viktigt att man fortsätter. Det finns de som är benägna att överväga sin egen ståndpunkt när de blir konfronterade med vad staten står för, däribland jag. Jag hade antagligen aldrig kommit i kontakt med ideologin om det inte vore för daemon3.14, stig-britt och Visf som under en tid höll ganska hög profil på PI.

Jag instämmer med dig, PI har blivit mycket mindre intressant och jag delar din uppfattning om cementerade åsikter med staten som absolut.
Visf och Fri är väl dom som jag fortfarande ser till vid tillfällen när jag irrat mig in i forumdelen, för två-tre år sedan var vi betydligt fler som diskuterade.
Citera
2014-09-18, 21:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag har satt ihop lite statistik över årets val jämfört med 2010. Var det ökat mest och vilka som i år har flest Lp-röstare per 10 000 röstberättigade. http://blogg.grevadlux.com/2014/09/liberala-partiets-valresultat-2014-kontra-2010/
Citera
2014-09-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag har satt ihop lite statistik över årets val jämfört med 2010. Var det ökat mest och vilka som i år har flest Lp-röstare per 10 000 röstberättigade. http://blogg.grevadlux.com/2014/09/liberala-partiets-valresultat-2014-kontra-2010/

Varför skulle stödet i Skånes södra valkrets vara förvånande? Det inkluderar bland annat studentstaden Lund, men även förorter till Malmö med höginkomsttagare såsom Vellinge, Skanör-Falsterbo och Lomma. Vänsterfästet Malmö är ju trots allt en egen valkrets...
Citera
2014-09-19, 10:56
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Varför skulle stödet i Skånes södra valkrets vara förvånande? Det inkluderar bland annat studentstaden Lund, men även förorter till Malmö med höginkomsttagare såsom Vellinge, Skanör-Falsterbo och Lomma. Vänsterfästet Malmö är ju trots allt en egen valkrets...

Jag har bara fått för mig att skåningar är mer konservativa än liberala (förutom Malmökommunisterna). Att Lund inkluderades där visste jag inte (tänkte inte på det när jag kollade siffrorna), men jag har ju lärt mig nåt nytt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in