2014-07-07, 13:07
Medlem
Svårt att se att LP skulle lägga sig i vad andra organisationer använder för programvara. Jag menar, jag föredrar OpenOffice framför Word, men det är en smaksak.
Citera
2014-07-07, 19:35
Medlem
delta9thcs avatar
Liberala partiet,

Jag gillar era varderingar men varför har ni en sån himla usel profilering? Alla i partiet är unga också, ingen som har lekt med Adobe programmen mer än så?

Riktigt synd, super bra varderingar men usel "image"... Lycka till!

Jag kommer nog rösta på er men för att få en stor procent av rösterna så behöver nu en fet jävla makeover?
Citera
2014-07-07, 21:16
Medlem
Slumpvandringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta9thc
Liberala partiet,

Jag gillar era varderingar men varför har ni en sån himla usel profilering? Alla i partiet är unga också, ingen som har lekt med Adobe programmen mer än så?

Riktigt synd, super bra varderingar men usel "image"... Lycka till!

Jag kommer nog rösta på er men för att få en stor procent av rösterna så behöver nu en fet jävla makeover?

Det ryktas om att iaf en remake av hemsidan är på gång. Kanske är klart våren 2016.

Rösta Bobo Feng!
Citera
2014-07-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumpvandringen
Det ryktas om att iaf en remake av hemsidan är på gång. Kanske är klart våren 2016.

Rösta Bobo Feng!

ETA har de senaste två-tre veckorna varit "ett par dagar" varför min gissning är någon gång mitt emellan din gissning och det

Håller med om make-over, eller i vart fall en ny inställning till mycket rent kommunikationsmässigt. Partiprogrammet är bra, kommuniceringen av det är kass.
Citera
2014-07-08, 12:28
Medlem
Deltog LP på rummets rasifierade event i Almedalen?

Med tanke på LP's tankar kring Åkesson så skulle det passa utmärkt.

Josef, var du där?

http://rummets.se/
Citera
2014-07-09, 01:20
Medlem
Jag har ingen aning om vad de pysslade med i Almedalen... Vill nog inte riktigt veta heller.

Personligen tvärvägrar jag att åka till en ö full av politiker och dricka sponsrad gratissprit. Vill någon ha dit mig får de betala mig.
Citera
2014-07-09, 13:55
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vad tycker LP om nuvarande banksystemet och ägandet?
Citera
2014-07-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vad tycker LP om nuvarande banksystemet och ägandet?

Vet inte om det har smugit sig in i partiprogrammet än, men jag är rätt övertygad om att 90%+ av de som har en åsikt i frågan och är med i partiet är österrikare i grundinställningen och tycker att det här med riksbanker, FRB och vad nu allt det heter är en rätt dålig idé. Mycket snack om privata valutor, guldmyntfot och sånt.
Citera
2014-07-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Jag har ingen aning om vad de pysslade med i Almedalen... Vill nog inte riktigt veta heller.

Personligen tvärvägrar jag att åka till en ö full av politiker och dricka sponsrad gratissprit. Vill någon ha dit mig får de betala mig.

Är det LP som ska hosta upp då?

Tror du att den attityd du har, som du säker inte är ensam om i LP, är ett problem för partiet. Och då menar jag problem i den meningen att partiet ska växa.
Citera
2014-07-10, 02:39
Medlem
Bara om jag trodde att vi kunde få något gjort i Almedalen. Som jag ser det finns det antagligen inte en enda ort i södra Sverige som skulle vara sämre att kampanja i för oss just den veckan, däremot uppstår lite andra möjligheter när alla politiker är någonannanstans och/eller bakfulla.

Däremot är det helt klart ett problem att många inom partiet väldigt sällan gör något produktivt. Dock fler än på länge som anmäler intresse att göra saker nu inför valet så vi har träffar på några nya orter, en bokcirkel på gång, ett samarbete med ett utländskt libertarianskt parti på gång och lite sånt.
Citera
2014-07-10, 09:16
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Bara om jag trodde att vi kunde få något gjort i Almedalen. Som jag ser det finns det antagligen inte en enda ort i södra Sverige som skulle vara sämre att kampanja i för oss just den veckan, däremot uppstår lite andra möjligheter när alla politiker är någonannanstans och/eller bakfulla.

Däremot är det helt klart ett problem att många inom partiet väldigt sällan gör något produktivt. Dock fler än på länge som anmäler intresse att göra saker nu inför valet så vi har träffar på några nya orter, en bokcirkel på gång, ett samarbete med ett utländskt libertarianskt parti på gång och lite sånt.

Det tycks vara mycket "på gång" om man får tro tråden men om det ska ha någon reell effekt på valresultatet bör det nog också hända någonting snart.
Citera
2014-07-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.Battuta
Det tycks vara mycket "på gång" om man får tro tråden men om det ska ha någon reell effekt på valresultatet bör det nog också hända någonting snart.

Helt rätt, eller ja, det borde skett för 8-10 månader sedan för att vara helt ärlig. Fick information igår om att hemsidan skulle gått live igår, men det har den inte gjort. Fast ölkvällar har vi redan smygbörjat med i åtminstone Västernorrland. Ska nästan ta det säkra före det osäkra och rapportera när vi gjort saker, annat än om det är rena inbjudningar.

Här är en debattartikel iaf: http://nyheter24.se/debatt/772830-ar-det-inte-dags-att-bemota-sd-sakligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in