Citat:
Ursprungligen postat av
2_Thumbs_Up
Hur tycker ni andra att aktiviteten här på Flashback har varit jämfört med för fyra år sedan? Jag gläds över att se partiets ökade aktivitet och engagemant, men min uppfattning är att det allmänna engagemanget här på Flashback är något lägre nu för tiden (inte riktat mot partiet utan alla liberaler). Jag tycker mig inte alls se liberaler i exempelvis PI lika ofta som jag gjorde för fyra år sedan. SD ser ut att ha tagit forumsandelar på liberalernas bekostnad. Å andra sidan så diskuterar jag inte politik lika mycket heller nu för tidetn, så det kan mycket väl bara vara min personliga erfarenhet som inte stämmer överens med verkligheten.
Ni som varit här ett tag, diskuterar ni politik lika mycket nu som förr i tiden, och hur upplever ni rent generellt aktiviteten i forum utanför L&A?
Debatten med etatister ser alltid likadan ut så jag tror att debattlustan dör ut lite för gemene liberal. Jag debatterade ganska mycket på PI ett tag, men jag tycker helt enkelt inte att det är intressant. Det är fullt med idioter utan minsta aning om världen utanför staten och verkar sakna både förmåga och intresse att ta till sig minsta logiska resonemang. Ännu mindre bemöta argumenten sakligt – i bästa fall säger de att man inte är seriös, och i värsta fall så är man orsaken till allt ont på jorden som inte tycker att staten gör ett bra jobb med att ta hand om folk.
Samtidigt tror jag det är viktigt att man fortsätter. Det finns de som är benägna att överväga sin egen ståndpunkt när de blir konfronterade med vad staten står för, däribland jag. Jag hade antagligen aldrig kommit i kontakt med ideologin om det inte vore för daemon3.14, stig-britt och Visf som under en tid höll ganska hög profil på PI.