2014-09-15, 14:46
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Jag vill minnas att runt 90% (94% är en exakt siffra som av någon anledning finns i mitt medvetande) eller så av kommuners utgifter är inom lagstadgade områden, men kanske inte stämmer?
Mycket möjligt. Ändrar ju i och för sig inte min inställning att man inte ska gå utanför det. (Även om jag förstås trodde att det fanns mer och spela på.)
Citera
2014-09-15, 17:12
Medlem
Busstations avatar
När får man reda på valresultatet?
Citera
2014-09-15, 17:15
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
När får man reda på valresultatet?

Onsdag är det nog helt klart allting. Rösterna håller på att räknas i detta nu. 282 av 6227 valdistrikt räknade och KLP har fått 55 röster hittills. En ökning med +12 röster gentemot 2010.

Här kan du följa: http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
Citera
2014-09-15, 17:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Resultatet hittills är ju enbart bedrövligt. Enbart en ökning på knappt 22%? Nåja vi kan ju glädja oss åt att vi har 20 fler röster än kommunisterna. Sen att vi har åtta semikommunistiska partier i riksdagen det är en annan femma.
Citera
2014-09-15, 17:28
Medlem
St.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Resultatet hittills är ju enbart bedrövligt. Enbart en ökning på knappt 22%? Nåja vi kan ju glädja oss åt att vi har 20 fler röster än kommunisterna. Sen att vi har åtta semikommunistiska partier i riksdagen det är en annan femma.
Vad hade du förväntat dig?
Citera
2014-09-15, 17:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Smith
Vad hade du förväntat dig?
En ökning på omkring 50% åtminstone.
Citera
2014-09-15, 18:47
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
En ökning på omkring 50% åtminstone.

I skrivande stund är ökningen 59%. Men för 2000 som många hoppades på krävs 150% ökning, och det är nog bara att glömma.
Citera
2014-09-15, 19:16
Medlem
Jo, skönt att det inte ser ut att bli pinsamt dåligt men lite wake up call får det bli.
Citera
2014-09-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Jo, skönt att det inte ser ut att bli pinsamt dåligt men lite wake up call får det bli.
Får väl konstatera att det viktiga för små partier är att synas. Kolla på Svenskarnas Parti, de döms ut och hatas för sina aktioner, men de verkar också ha tiodubblat rösterna på partiet.

Och med all respekt för Hedbloms artiklar, han har gjort ett hästjobb men de har samtidigt mest lästs av redan politiskt intresserade som vet hur de vill rösta.
Citera
2014-09-15, 19:58
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Hur tycker ni andra att aktiviteten här på Flashback har varit jämfört med för fyra år sedan? Jag gläds över att se partiets ökade aktivitet och engagemant, men min uppfattning är att det allmänna engagemanget här på Flashback är något lägre nu för tiden (inte riktat mot partiet utan alla liberaler). Jag tycker mig inte alls se liberaler i exempelvis PI lika ofta som jag gjorde för fyra år sedan. SD ser ut att ha tagit forumsandelar på liberalernas bekostnad. Å andra sidan så diskuterar jag inte politik lika mycket heller nu för tidetn, så det kan mycket väl bara vara min personliga erfarenhet som inte stämmer överens med verkligheten.

Ni som varit här ett tag, diskuterar ni politik lika mycket nu som förr i tiden, och hur upplever ni rent generellt aktiviteten i forum utanför L&A?
Citera
2014-09-15, 20:18
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Hur tycker ni andra att aktiviteten här på Flashback har varit jämfört med för fyra år sedan? Jag gläds över att se partiets ökade aktivitet och engagemant, men min uppfattning är att det allmänna engagemanget här på Flashback är något lägre nu för tiden (inte riktat mot partiet utan alla liberaler). Jag tycker mig inte alls se liberaler i exempelvis PI lika ofta som jag gjorde för fyra år sedan. SD ser ut att ha tagit forumsandelar på liberalernas bekostnad. Å andra sidan så diskuterar jag inte politik lika mycket heller nu för tidetn, så det kan mycket väl bara vara min personliga erfarenhet som inte stämmer överens med verkligheten.

Ni som varit här ett tag, diskuterar ni politik lika mycket nu som förr i tiden, och hur upplever ni rent generellt aktiviteten i forum utanför L&A?

Debatten med etatister ser alltid likadan ut så jag tror att debattlustan dör ut lite för gemene liberal. Jag debatterade ganska mycket på PI ett tag, men jag tycker helt enkelt inte att det är intressant. Det är fullt med idioter utan minsta aning om världen utanför staten och verkar sakna både förmåga och intresse att ta till sig minsta logiska resonemang. Ännu mindre bemöta argumenten sakligt – i bästa fall säger de att man inte är seriös, och i värsta fall så är man orsaken till allt ont på jorden som inte tycker att staten gör ett bra jobb med att ta hand om folk.

Samtidigt tror jag det är viktigt att man fortsätter. Det finns de som är benägna att överväga sin egen ståndpunkt när de blir konfronterade med vad staten står för, däribland jag. Jag hade antagligen aldrig kommit i kontakt med ideologin om det inte vore för daemon3.14, stig-britt och Visf som under en tid höll ganska hög profil på PI.
Citera
2014-09-15, 20:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Läser nästan aldrig politikdelen här på FB längre så kan bara tala för mig själv (undrar om ens någon här kommer ihåg mig längre). Jag har blivit deprimerad och diskuterar inte politik längre. Staten har sugit musten ur mig. Nuförtiden när någon börjar prata politik knyter jag bara näven i fickan och går därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in