2014-09-13, 14:17
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
För att strö lite salt i såren kan jag nämna att jag hittade tre ramalamadingdongs på 20 minuter igår.

dafuq..

har över 100h timmar nu sedan 2.1 och ingen drop, fattar inte detta.
Citera
2014-09-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
2 kukris och 2 taskers är rätt så jävla galet ändå, då båda verkar vara super-rare för WD's Nice, alltid skönt och vara först.. Aset som tog lvl 70 först tog även min speed racer achievement. Killen hade ju övat över 30 gånger på PTR, vilket jag förstås inte gjort. Hittade mig själv en till wizard med season wanden och lyckades cleara alla acts på 1 timme 5min, sen precis dagen efter när vi ska ta skiten så tar han den

Har fått mina dubbel unitys och en nära perfekt SoJ så tror jag testar mig på #1 när jag väl får ett dugligt vapen, men som sagt det gäller att vara först i slutet

Jag trodde det jag också... men -
kukri och alla sällsynta items verkar inte vara ''ett dugg'' sällsynta längre, iallafall på seasons.
Känns som nästan varje WD hade kukri efter en vecka.

Dom måste verkligen ha ökat chansen för alla dessa sällsynta items, bortsett från hos kadala.

Fått endast 3 sojs dock, om detta hade varit pre 2.1 så skulle jag kunna ha tänkt mig 50-100 sojs före 2 kukris / taskers. Hade bara en endaste kukri i ros innan 2.1. Någon som vet något om soj har blivit nerfad i drop chance?

Jag börjar känna mig halvredo för att klättra listan igen, men saknar fortfarande dendär perfekta tall mans! Börjar irritera mig lite :> Det är också otroligt läskigt att gå in i greater rifts på hc nu, varje gång en lag spike kommer så vet man inte om man ska exita gamet eller fortsätta
Citera
2014-09-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion

Fått endast 3 sojs dock, om detta hade varit pre 2.1 så skulle jag kunna ha tänkt mig 50-100 sojs före 2 kukris / taskers. Hade bara en endaste kukri i ros innan 2.1. Någon som vet något om soj har blivit nerfad i drop chance?

Jag har fått totalt 0 (noll) soj på 310 paragons NL och 130 L. Det stör mig lite!
Citera
2014-09-13, 16:45
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Appropå drops så får jag mest bara ringar nuförtiden. Av mina 20 senaste så har 17 varit ringar. Samtliga utan pre-rollad socket. Dessutom verkar det helt jävla hopplöst att få bombadiers rucksack av Kadala.
Citera
2014-09-13, 17:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha jag har bara blivit så djävla beroende av att farma guld, vet att det inte har något värde men det är något med en stora summa guld

jag var lite ironisk bara =). guldet har faktiskt ett värde, de behövs för upgrades, och rellos! jag bara avensjuk på er som har tur i Guld farming

40 mille gick till fixa en char med högsta gemsen helt bizarrt
Citera
2014-09-13, 17:20
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut
Sjuknkande skeppet diablo...

jag har inte spelat på många månader, la av på paragon 700, när dom släppt skitnyheter på varandra, ändringar som gör att min gametime på en bra bit över 1k timmar är lika relevant som 40 timmars gameplay efter ändringar dom skulle göra..

spel som belönar inaktivitet mer än det man får för att vara väldigt aktiv är inget spel man bör lägga ner tid på..

näe ni som funderar på att köpa diablo 3, gör det inte..

På vilket sätt lönar sig inaktivitet? Skall bli väldigt intressant att höra..
Citera
2014-09-13, 18:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut
Sjuknkande skeppet diablo...

jag har inte spelat på många månader, la av på paragon 700, när dom släppt skitnyheter på varandra, ändringar som gör att min gametime på en bra bit över 1k timmar är lika relevant som 40 timmars gameplay efter ändringar dom skulle göra..

spel som belönar inaktivitet mer än det man får för att vara väldigt aktiv är inget spel man bör lägga ner tid på..

näe ni som funderar på att köpa diablo 3, gör det inte..

Låt mig gissa.

Du blev bitter när du var "topp of the line" och de drog upp leg dropraten?

99% av alla legs är fortfarande skit, dock så får man iaf en beam numera.

Så, istället för att man känner "eh, en leg droppade som antagligen är skit" så känner man "oh har 10 leg att identifiera, en är ett bälte, med lite tur så kanske den blir cool".

Jag har lirat sen release, med lite avbrott här och var när spelet sög (läs när det krävdes Wizard broken game play och för alla andra AH för att klara Inf Belial), när det handlade om AH och gold farm eftersom inget droppade osv.

Nu är Diablo nästan som det ska vara, du får drop, 99.999999% av droppet är skit om du inte är precis nydingad, men du får drop.

Belönar inaktivitet vet jag inte alls vad du menar. Du måste spela för att få drops speciellt nu när AH är borta.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
jag var lite ironisk bara =). guldet har faktiskt ett värde, de behövs för upgrades, och rellos! jag bara avensjuk på er som har tur i Guld farming

40 mille gick till fixa en char med högsta gemsen helt bizarrt

Min största bristvara just nu är BLÅ craftingmats. Fyfan hade jag kunnat köpa de och salvage (du kan inte salvage saker du köper hos vanlig vendor och Kadala ger ju mest gula skit items) så hade jag lätt dumpat in ett par hundra mille i det.

Edit2:

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Har spelat nu de senaste dagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan föredra det här över Path of Exile.
Blizzard har resurser till att göra något vettigt av Diablo 3. Ändå är det så dåligt som det är. De kan väl börja med att lyssna på sin community.
Eller ja, det är väl roligt i en vecka eller två.

Jag har försökt gilla PoE, men känns som att de verkligen försöker tvinga dig att gruppa, de vill göra ett MMO Hack'n''Slash och det vill jag inte ha.

Ja, jag ger dig, skill systemet är fan helt underbarb, men jag vill inte alltid gruppa.

Jag vill kunna exakt vad jag gör solo i grupp OM jag vill det.

Sen är det något med PoE grafiken, gillar den inte alls. Känns för pixlig (och här är det många som inte håller med mig, har haft diskussioner om detta med polare som älskar PoE grafiken).
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-13 kl. 18:31.
Citera
2014-09-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Appropå drops så får jag mest bara ringar nuförtiden. Av mina 20 senaste så har 17 varit ringar. Samtliga utan pre-rollad socket. Dessutom verkar det helt jävla hopplöst att få bombadiers rucksack av Kadala.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cCU8RMu67WyBUAeOwYfYnaF7-IqwbkpgVVVno8_n_Sk/edit#gid=0

Verkar vara runt 5-10 k för rucksack. Men vet inte heller om dendär listan är pricksäker, har själv aldrig gamblat efter rucksack.
Citera
2014-09-13, 20:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cCU8RMu67WyBUAeOwYfYnaF7-IqwbkpgVVVno8_n_Sk/edit#gid=0

Verkar vara runt 5-10 k för rucksack. Men vet inte heller om dendär listan är pricksäker, har själv aldrig gamblat efter rucksack.

När det handlar om dropp TROR jag det är mycket psykiskt, dels för att den är en klass specifik sak man letar efter och dels för att man innan inte letade efter den.

Ta Rucksack, när jag bestämde mig för att geara min DH, så vägrade fan fan Rucksack droppa, orsaken är enkel: Då var det EN sak jag verkligen ville ha så alla beams kollade man om det var en sån.

Alltså känns den rare, sen att den är klass specifik gör så att den inte droppar på andra chars (förutom när random grejen kickar in), vilket gör så att har man lirat andra chars så har man antagligen inte sett en rucksack heller.

När jag väl fick min första så började de rulla in. Inte hela tiden, men de droppade då och då och jag tror de droppat lika ofta innan om jag bara lirat min DH tidigare men när jag väl fick effekten (som är mina orsaken) så har jag inte lagt märke till varje beam/offhhand på varjej sätt.
Citera
2014-09-13, 20:35
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När det handlar om dropp TROR jag det är mycket psykiskt, dels för att den är en klass specifik sak man letar efter och dels för att man innan inte letade efter den.

Ta Rucksack, när jag bestämde mig för att geara min DH, så vägrade fan fan Rucksack droppa, orsaken är enkel: Då var det EN sak jag verkligen ville ha så alla beams kollade man om det var en sån.

Alltså känns den rare, sen att den är klass specifik gör så att den inte droppar på andra chars (förutom när random grejen kickar in), vilket gör så att har man lirat andra chars så har man antagligen inte sett en rucksack heller.

När jag väl fick min första så började de rulla in. Inte hela tiden, men de droppade då och då och jag tror de droppat lika ofta innan om jag bara lirat min DH tidigare men när jag väl fick effekten (som är mina orsaken) så har jag inte lagt märke till varje beam/offhhand på varjej sätt.

Började geara en ny Crusader på season och Rucksack var mitt första leg på lvl 70 haha
Citera
2014-09-13, 23:21
Medlem
Eaz, ja tog precis 38 med babben, u got some catching up to do
Citera
2014-09-14, 13:45
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Eaz, ja tog precis 38 med babben, u got some catching up to do

Han kör la inte ens Season?