Citat:
Ursprungligen postat av
civilsnut
Sjuknkande skeppet diablo...
jag har inte spelat på många månader, la av på paragon 700, när dom släppt skitnyheter på varandra, ändringar som gör att min gametime på en bra bit över 1k timmar är lika relevant som 40 timmars gameplay efter ändringar dom skulle göra..
spel som belönar inaktivitet mer än det man får för att vara väldigt aktiv är inget spel man bör lägga ner tid på..
näe ni som funderar på att köpa diablo 3, gör det inte..
Låt mig gissa.
Du blev bitter när du var "topp of the line" och de drog upp leg dropraten?
99% av alla legs är fortfarande skit, dock så får man iaf en beam numera.
Så, istället för att man känner "eh, en leg droppade som antagligen är skit" så känner man "oh har 10 leg att identifiera, en är ett bälte, med lite tur så kanske den blir cool".
Jag har lirat sen release, med lite avbrott här och var när spelet sög (läs när det krävdes Wizard broken game play och för alla andra AH för att klara Inf Belial), när det handlade om AH och gold farm eftersom inget droppade osv.
Nu är Diablo nästan som det ska vara, du får drop, 99.999999% av droppet är skit om du inte är precis nydingad, men du får drop.
Belönar inaktivitet vet jag inte alls vad du menar. Du måste spela för att få drops speciellt nu när AH är borta.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
jag var lite ironisk bara =). guldet har faktiskt ett värde, de behövs för upgrades, och rellos! jag bara avensjuk på er som har tur i Guld farming
40 mille gick till fixa en char med högsta gemsen helt bizarrt
Min största bristvara just nu är BLÅ craftingmats. Fyfan hade jag kunnat köpa de och salvage (du kan inte salvage saker du köper hos vanlig vendor och Kadala ger ju mest gula skit items) så hade jag lätt dumpat in ett par hundra mille i det.
Edit2:
Citat:
Ursprungligen postat av
pukknub
Har spelat nu de senaste dagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan föredra det här över Path of Exile.
Blizzard har resurser till att göra något vettigt av Diablo 3. Ändå är det så dåligt som det är. De kan väl börja med att lyssna på sin community.

Eller ja, det är väl roligt i en vecka eller två.
Jag har försökt gilla PoE, men känns som att de verkligen försöker tvinga dig att gruppa, de vill göra ett MMO Hack'n''Slash och det vill jag inte ha.
Ja, jag ger dig, skill systemet är fan helt underbarb, men jag vill inte alltid gruppa.
Jag vill kunna exakt vad jag gör solo i grupp OM jag vill det.
Sen är det något med PoE grafiken, gillar den inte alls. Känns för pixlig (och här är det många som inte håller med mig, har haft diskussioner om detta med polare som älskar PoE grafiken).