2014-12-02, 15:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Egentligen borde de tweaka skills lite i varje patch, så att det blir lite variation bland specs. Inte så att metat ändras helt, utan bara så att det finns lite nya alternativ.

Det som D3 mest misslyckas med är just att en massa olika builds kan fungera på hög GR.

Varje klass har mer eller mindre en eller högst två builds som fungerar.
Citera
2014-12-02, 15:26
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kommer tillbaka efter patchen, om inte annat för att fixa med klanen (kicka inaktiva, försöka få in nya osv).

Dock är det så djävla många spel just nu som tar tid, pumpat in 70timmar i Dragon Age Inquisition t.ex.

Lite nyfiken på hur mycket patchen kommer nerfa DH's dock. Kanske börjar maina med monken eller wizzen då de är kul som fan att lira.

Vill bara tipsa om denna herre:

https://www.youtube.com/user/philosophios

Jäkligt bra videos. Han har kört PTR sen start och har bra genomgångar och detaljerad info i sina builds/videos. Jag har mest kollat på hans dh-videos men finns säkert mer.

Ciao /B
Citera
2014-12-02, 15:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Vill bara tipsa om denna herre:

https://www.youtube.com/user/philosophios

Jäkligt bra videos. Han har kört PTR sen start och har bra genomgångar och detaljerad info i sina builds/videos. Jag har mest kollat på hans dh-videos men finns säkert mer.

Ciao /B

Mjo har sett honom, riktigt bra faktiskt.
Citera
2014-12-02, 15:51
Medlem
DH när nästa patch kommer:

Byta ut all cold gear till fire.
Byta ut CDR till RCR.
Byta ut Etrayu till 2h crossbow. ( Fast borde inte Kridershot va bättre? )
Byta ut TnT till Cindercoat.
Fixa +% Multishot på så mycket gear som möjligt.

Och helst ska ju allt va Ancient. Sen tar man DH till fixa GR trials.

I GR:

De flesta rerollat till Barb och jagar conduit. Wiz kommer förmodligen suga hårt i nästa patch jämfört med Barb och viss del DH. WD, Crusader och Monk får hålla sig till support.

Tror jag har sammanfattat nästa patch nu.
Senast redigerad av MrJiM 2014-12-02 kl. 15:54.
Citera
2014-12-02, 16:22
Medlem
Loxuss avatar
Jag har spelat GW2 och nu DA:I men lär komma tillbaks till D3....nån gång...
Citera
2014-12-03, 15:18
Medlem
Vad ska man göra i D3 nu då tills nästa patch kommer? Jag samlar T6 Act1 caches på hög nu. Hoppas att de kan ge Ancient RoRG om man öppnar de efter patchen.
Citera
2014-12-03, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Vad ska man göra i D3 nu då tills nästa patch kommer? Jag samlar T6 Act1 caches på hög nu. Hoppas att de kan ge Ancient RoRG om man öppnar de efter patchen.

Seasons eller non-seasons?

Egentligen finns det inte så mycket att göra, försöka komma högt upp i leaderboards kanske.
Citera
2014-12-03, 16:43
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM

På tal om RoRG, går det att få i seasonal? Och är det lättaste sättet att få den att göra bounties i act 1?
Citera
2014-12-03, 17:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
På tal om RoRG, går det att få i seasonal? Och är det lättaste sättet att få den att göra bounties i act 1?

Enda sättet att få den (eller du kan göra A5 som droppar random Acts item men då är chansen mindre).

Gör T6 för du är du garanterad leg i din cache.
Citera
2014-12-03, 17:25
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Enda sättet att få den (eller du kan göra A5 som droppar random Acts item men då är chansen mindre).

Inte tillräckligt stark för att köra T6 än tyvärr!
Citera
2014-12-03, 17:28
Medlem
Citat:

Det är Act 4 caches som droppar random cache legendaries från övriga Acts men jag är säker på att det bara var ett skrivfel från Eaz sida ^^
Citera
2014-12-03, 18:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Inte tillräckligt stark för att köra T6 än tyvärr!

Då är det nästan lika bra att grinda normal eftersom du då kör djävligt snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vischy
Det är Act 4 caches som droppar random cache legendaries från övriga Acts men jag är säker på att det bara var ett skrivfel från Eaz sida ^^

så var det ja, sitter på jobbet och pysslar med massa samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in